Nedgradering af Kamera

• Hejsa alle,

Jeg blev desværre nødsaget til at levere mit dejlige Olympus E-400 retur, da jeg/vi står i lidt penge mangel i denne måned. ;(

Jeg lavede en byttehandel med butikken, jeg tog en demomodel at et Nikon D40 og fik så en go slat penge tilbage. :)
    Inden jeg byttede kameraet, har jeg self. læst en masse test's af det D40 bla. her > http://www.dpreview.com/reviews/nikond40/ , det levere mindre støj ved høj ISO end f.eks Pentax K10D og Canon 350D. :)
    Skrev dog også bag øret, at bla. de 2 super fotografer WHAT & celfa mener at Nikon er af go' kvalitet, og det kan jeg nu efter at jeg har haft det i 1 dag, kun give den ret i. :)
    Synes faktisk også som de mener i testen at det er et kanon kamera til prisen, selvom det "kun" er på 6 Megapixel, men det er jo lidt lige meget når man som mig kun printer billeder i 10X15.

Så mine efterfølgene billeder vil komme fra mit Nikon D40 - DX AF-S NIKKOR 18-55mm 3,5-5,6 GII ED

/ Henrik

Originally posted by Skraap
    :(
    Det bliver dyrer i den sidste ende tror jeg, da det ikke har AF motor i huset...

Har jeg self. taget højde for, men det betyder ikke det vilde, da objektiverne fra Nikon og bla. Sigma er med motor og priserne er ikke så høje på dem.

Umiddelbart havde det været et problem, hvis jeg havde nogle ældre Nikon objektiver herhjemme som jeg ville bruge, det havde jeg af gode grunde ikke kunnet, da de ældre objektiver er uden motor.

• Det tegner faktisk okay godt.

Eneste jeg ville sige du skal ærge dig over at du ikke fik fat på en D40x model. Det er lige en ansigtsløftning på den model.

Men D40 er skam et fint kamera. Som nævnt tidligere kan de blive lidt svært med autofokus motor, men det skal nu nok gå ;)

Men trist at du skulle slippe af med dit olympus - havde ellers på fornemmeren at du var rigtig glad for det.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

• Ja, jeg var rigtig glad for mit Olympus, eneste minus det havde som jeg ikke vidste inden jeg købte det var at det kun kører med USB 1.1, og så var grebet heller ikke så godt, det er noget bedre på det her D40, og D40 har også USB 2,0. :)

Det jeg lige savner på det her Nikon er at man ikke kan se på skærmen hvor focus er på de billeder man har taget, men det går nok.

Originally posted by Hardstyler
    Jeg vil mene at Nikon er et bedre mærke end Olympus!

Ja det kan du såmen godt have ret i. :)

Hvad synes du om kvalititen i billederne jeg har taget med det her D40. ?

Originally posted by Hardstyler
    Jeg vil mene at Nikon er et bedre mærke end Olympus!

Går det så ikke hen og bliver en diskussion om personlige præferencer, snarer end reelle facts?
    Bevars Nikon er et godt mærke ejer selv et D50 :)

Originally posted by |Henrik|
    ... kvalititen i billederne jeg har taget med det her D40. ?

Jeg synes det er fine billeder der er taget med det kamera. Det tager fine billeder ingen tvivl der.

Reelt set bør man måske også lære mere foto teknik o.s.v frem for at fokusere på udstyret.

/Lars

• Billederne der her er taget er bare snapshot billeder, for at se kvaliteten af billederne.

Ja ang. foto teknik, der har jeg meget at lære, da jeg først begyndte at intresere mig for fotografering for ca 1 år siden. Så jeg er ingen prof fotograf men bare min hobby, som jeg håber bliver bedre med årene. :)

Originally posted by |Henrik|

Ja ang. foto teknik, der har jeg meget at lære, da jeg først begyndte at intresere mig for fotografering for ca 1 år siden. Så jeg er ingen prof fotograf men bare min hobby, som jeg håber bliver bedre med årene. :)

Det var nu ikke nødvendigvis ment på dig, synes billederne er gode :)