Burka = Ingen kontanthjælp!

• Hej folkens

For nyligt havde vi debatten om hvorvidt man måtte bære tørklæde i Folketinget eller ej... Nu vil jeg gerne føre debatten et skridt videre...

De fleste af jer har nok hørt om og taget stilling til sagen fra Odense omkring om dagplejere må bære Burka i jobbet. Og nu har sagen ført til en debat i Århus om hvorvidt man overhovedet står til rådighed på arbejdsmarkedet med en sådan form for beklædning.

Så nu vil jeg lige høre jeres mening: Står man ikke til rådighed på arbejdsmarkedet hvis man bærer burka?

Og bør man nægtes mulighed for kontanthjælp?

[Blocked Image: http://www.whrnet.org/pictures/burka-large.jpg]

• Jeg syntes, at det er iorden at de bære burka og mener også de skal havde adgang til kontanthjælp.

Men jeg har en ret kringlet holdning til det hele.

Jeg syntes de til dels skal tilpasse sig, som hende der ikke vil give hånd til mænd. Det syntes jeg er latterligt, hun er kommet til et land hvor vi har tradition for at give hånd, og det er jo ikke en SÅ big deal igen for muslimer. Så jeg syntes de til dels skal underlægge sig det lands religion og love som de nu engang er i.

Men de lidt mere alvorligt betode religiøse symboler de har, som burka og bøn, skal de havde lov til at beholde.

Ja jeg ved godt min grænse er ret kringlet.

E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

• Jeg syntes at man skal respektere deres religion og skikke - om det så handler om en burka, at gi' hånd eller hvad det nu måtte være, så længe det ikke krænker internationale og/eller nationale love. Integration bør gå begge veje.

(\__/)Intel C2D E6320/Scythe Ninja Gigabyte 965P-DS3
    (='.'=)2x1024 Mb Corsair PC6400 GeForce 8800 320mb
    (")_(")Antec Super Lanboy 160+250Gb SATA
    Corsair 520HX Samsung SyncMaster 206bw

• Nej jeg mener ikke de burde have lov til at gå med Burka på arbejdsmarkedet.
    Et std. tørklæde om håret kan jeg gå med til, men at de dækker hele deres krop er ikke rimeligt. MAn kan jo ikke identificere sig med dem inde bag klæderne.

Hvis man havde sådan en på som medarbejder i et supermarkede ku man jo gemme en hel del sager under klæderne hvilket forretningen nok ikke synes om.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Jeg ved ikke helt, jeg har svært ved at se det for mig, men synes måske, at de skal tage den af på jobbet, faktisk. For som nogen siger, så er man vel nødt til at kunne se personen.. egt. ved jeg ikke helt hvor jeg står..

Kæft det ville være spooky, hvis lufthavspersonalet havde Burka på... :$

I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

Rettet en gang, sidst af chili ().

• Jeg er ligeglad hvad de gør hjemme i deres eget hjem eller når de har fri for den sags skyld.. men på arbejdsmarket er de 100% på ligefod med alle andre og må efterleve den "Dresscode" der nu er på den pågældende arbejdsplads uden undtagelse.. Religion er ingen undskyldning..

Så hvis de nægter at tage jobs hvor de ikke må bære Burka så er de jo ikke tilgængelige for arbejdsmarkedet.. og derfor ingen kontanthjælp..

Fed7haS

• Den er sku lidt svær. På den ene side skal de have lov at bære hvad der passer dem, men på den anden side skal de stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

Jeg mener ikke nødvendigvis at man skal kunne fratage dem rettet til kontanthjælp alene fordi de bærer burka. Hvis man følger de regler der er nu er problemet der vel egentligt heller ikke. Nægter du at job du får tilbudt mister du kontanthjælpen. Dvs de skal vel have lov til at være på kontanthjælp på samme betingelser som alle andre (og derved uden specielle rettigheder p.g.a. påklædning eller andet).

Og når folk snakker om at de ikke skal have lov at bære burka på arbejdsmarkedet - hvor kommer det ind i debatten. Det skal da ikke være andre end deres arbejdsgiver der evt. må sige fra (inden for lovens rammer).

/ask

Originally posted by Fed7haS
    Jeg er ligeglad hvad de gør hjemme i deres eget hjem eller når de har fri for den sags skyld.. men på arbejdsmarket er de 100% på ligefod med alle andre og må efterleve den "Dresscode" der nu er på den pågældende arbejdsplads uden undtagelse.. Religion er ingen undskyldning..

Så hvis de nægter at tage jobs hvor de ikke må bære Burka så er de jo ikke tilgængelige for arbejdsmarkedet.. og derfor ingen kontanthjælp..

Fed7haS

Fuldstændig enig!

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

• Hvis deres påklædning er grunden til, at de ikke kan få et arbejde, eller de siger nej tak til et job fordi de ikke må bære Burka, så kan jeg ikke se grunden til, at de skal have kontanthjælp. Der gælder nøjagtig samme regler for alle andre - tilpasser man sig ikke arbejdsmarkedet, så får man ingen penge. Formålet med kontanthjælpssystemet er jo netop at få folk ud i arbejde, og ikke forsørge dem resten af livet.

Men er problemet virkelig så stort? Er der virkelig så mange burka-klædte kvinder på kontanthjælp?

Der findes en lang række jobs hvor påklædning og udseende betyder mindre end i andre, og der skal nok en holdningsændring til hos både virksomhederne, de øvrige ansatte men også de burka-klædte kvinder før de vil komme i arbejde. Der er dog IMO også andre problemer. Efter min overbevisning så er de burka-klædte kvinder oftest meget dårligt integreret i det danske samfund. Dvs. de snakker meget dårlig dansk, og har aldrig lavet noget, hvorimod der er en lidt større tendens til, at dem der "kun" bærer tørklæde er noget bedre integreret. Jeg skal ikke sige om det reelt forholder sig sådan, men det er min opfattelse af tingene.

• Det er ikke en burka det der. Det er en Nikab, så vidt jeg ved.

En burka ser således ud:

[Blocked Image: http://www.whrnet.org/pictures/burka-large.jpg]

• De skal have kontakt hjælp, HVIS DE GØR EN IHÆRDIG INDSATS FOR LANDET!

hvis ikke så kan de rejser tilbage til det land de kommer fra. Det er min holdning..

Hvis de har PRØVET at integrere sig i samfundet, så må de hjertens gerne få kontanthjælp, men hvis de virkelig bare er en belastning uden at forsøge at rette bod på det. Jamen så er ordet kontakthjælp slet ikke i nærheden af dem.

bare min holdning...

Hvis man ikke gider at gå i skole, Hvis man ikke dukker op til lektioner osv. Jamen så er der sgu ingen kontakthjælp. sådan er det sgu..

• Synes der er ret stor forskel på om, man kan se øjenene eller ej. Synes en burka ser direkte uhyggelig ud - og nej, det er ikke et angreb på islam. Det er bare ubehageligt, at man slet ikke kan se personens øjne.

EDIT:

Mr. Flashbag: Spørgsmålet er så, om man kan integrere sig i samfundet, hvis man er fuldstændigt tildækket fra top til tå.