Er pris den eneste parameter?

  • Mjello


    I en rolig stund slog det mig. Der er vel egentlig kun prisen at sammenligne med... alle produkterne er ens og der kan da være ligemeget hvor hulen jeg køber dem? Derfor undre jeg mig over, hvorfor jeg har preference for en hardware forhandler fremfor andre, (som vel kan levere den samme service og endda til en billigere pris). Jeg bruger dog gate2price/edbpriser, men alligevel ender jeg hos den samme forhandler hver gang. Men det burde altså - efter min logik - kun være prisen som er afgørende - men det er det åbenbart ikke.


    Jeg prøvede at tænke lidt over det ved at sammenligne det med de pizzasteder, som er i mit område, men det er vel ikke det samme. En pizza er ikke bare en pizza, de smager forskelligt fra sted til sted, men en bestemt harddisk er nu en gang en harddisk, om det er hos midtdata, pcnetto, shg man køber den, det er vel ligemeget?


    Jeg tror i bund og grund at jeg handler det samme sted hvergang fordi jeg ved tingene fungere, RMA, levering og det giver mig tryghed. Men nu er jeg interesseret i hvordan I handler? er det samme sted hver gang? Prisen? eller måske noget helt andet. For ens er vi jo ikke, men vi elsker alligevel den samme hardware...


    /ZzR

  • Pris er bestemt ikke den eneste parameter, da de fleste jo, som du også er inde på, handler ud fra de oplevelser de har. Og det er netop service forhandlerne kan differentiere sig på, og sikre at forbrugerne kommer tilbage.


    Selvfølgelig er vi til dels også styret af prisen, men det er bestemt ikke altid det vigtigste, for der er stadig en sammenhæng mellem pris og kvalitet, og den kvalitet er jo så hele købsoplevelsen og ikke bare selve produktet.