Hejsa
Jeg mistænker mit grafikkort for at være defekt, jeg har derfor tænkt mig at sende det tilbage til min forhandler, shg.
Der står dog på deres side:
"Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til shg.dk A/S, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.
Testgebyret er DKK 400 pr. time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning."
^ Vil det sige, at jeg skal være forberedt på at betale store summer? Hvad vil der ske, hvis jeg nægter at gøre dette?
Et andet spørgsmål: Jeg bestilte 2x1024 mb ram i oktober, og en af klodserne var defekt. Jeg fik dog ikke sendt dem tilbage - men det vil jeg gøre nu. På deres hjemmeside står der dog:
"Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles shg.dk A/S inden rimelig tid efter varens modtagelse."
^ Er det for sent at sende dem tilbage nu? Er det dumt at sige, at de ikke virkede for starten af?
Sidste spørgsmål: Hvad er forskellen mellem garanti og reklamationsret helt præcist?
Tak!