Fantasy World

• Hejsa alle,

Som nogle af jer sikkert så i opgave tråde i sidste uge, at vi skulle i Knuthenborg Park og Safari i dag, den havde jeg misset for de åbner først D 28/4 Dohhh :crazyeyes:

Så turen gik i stedet til Fantasy World i dag. :)

Her er et par billeder, hvad synes i om dem. ?

Vh Henrik

Her er ISO'en ikke så høj og lidt underbelyst, og det er med vilje for at få billedet til at se virkeligt ud.

[Blocked Image: http://img111.imageshack.us/img111/6391/gardepv1.jpg]

Ja, ham her kender/ved i sikkert hvem er.

[Blocked Image: http://img409.imageshack.us/img409/4122/hcandersenum8.jpg]

• På det første billede rammer blitzen den forreste stolpe nede i venstre hjørne ret skarpt, og det flytter fokus fra det egentlige motiv. Tror det kunne blive superfedt, med lidt beskæring for oven og for neden. :cheers:

Det andet billede er IMO lidt kedeligt, du kunne måske have rettet det lidt ind efter det gyldne snit (og igen fanger blitzreflektionen øjnene ret meget). På den anden side, så er det valgte motiv heller ikke særligt spændende :)

Har du forresten flere? Kunne godt tænke mig at se lidt, du plejer generelt at tage nogle gode billeder.

• Første billede ikke noget vildt. Man kan se du har brugt lys i fronten..

Andet billede: Igen blitz, på den der træ stang.

Så får styr på din blitz eksponering - eller helt drop den :)

Men jeg kan ikke finde du af det, er figurene sådan nogle små nogle :P ? eller er det store?

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

• Tak for jeres vudering. :)

Da belysningen i Fantasy World ikke er særlig go', så jeg mig desværre nødsaget til at bruge blitz, men ja celfa jeg må sQ snart få styr på eksponeringen :), ja der er stadig meget jeg mangler at lære ved fotografering. :)

Jeg tog nogle uden blitz, og de blev sQ ikke gode.

Der er en togbane derinde hvor børn og voksne kan få en tur rundt, men mine billeder jeg ville ta' af Signe på toget blev mega dårlige. Hvordag skal man ta sådan nogle billeder hvor der er ting i bevægelse, når der i rummet er temmelig mørkt. ?
    Ved godt at ISO'en skal op, men hvad med lukkeren for den er jo nød til at være forholdsvis lav så der kan komme lys ind, og hvis den er så lav, ja så kommer ting i bevægelse ikke i focus. :rolleyes:

Figurene i første billede er ca 1,5 M høje.

• Du skal have meget lys stærke objektiver hvis du ville have billeder der er meget skarpe. Men et forholdsvis lysstrærkt objektiv også ISO 800/1600 så kan du sagtens have hurtige lukketider. ;)

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2