Jeg kan ikke få mere volt på min Opteron 175 Cpu på mit Abit An8 sli bundkort , også selv om jeg giver den mere volt i bios . I følge bios har den fået mere volt og i uGuro viser den også i windows at den får mere volt .
Link til Abit An 8 Sli
http://www.abit.com.tw/page/en…939&pMODEL_NAME=AN8%20SLI
Men i cpuz eller andre programmer som Amd eget viser den kun de Standart 1,35 volt som cpuen er sat til .
Rent Oc mæsigt har jeg haft den på ca 2550 Mhz og tæt på de 2600 mhz inden Pc går ned . Og det er med de 1,35 Volt . ( 1,45 Ville jo være godt )
Kan det havde noget med at gøre at Opteron cpuer ikke er understyttet direkte i Bios som de alm x2 dual core cpuer er .
Det er den sidst nye bios som jeg kører på og den understytter X2 dualcore fuldt ud .
Problemmet er bare at jeg desværre blev nødt til at formatere igen da jeg fik min windows instalation ødelagt , da bundkortet begynte at blive ustabilt og jeg fik den velkendte blå skærm .
Så nu har jeg formateret og lagt windåse ind igen og nu kører det igen godt .
Oplevede dig igen problemmer da jeg llagde sidst nye Nwidia chipset driver ind den som skulle være tilpasset dual-core cpuer . Men den har jeg afinstaleret igen da jeg igen fik blå skærm og ikke kunne køre en Super-pie eller sågar 3dmark o5 .
Jeg har et Asus A8-sli ligende som jeg fik i Lørdags og den skulle understyte Opteron cpuer direkte med de nyeste bioser .
Jeg ved dog ikke hvilken bios der liger på den . Det er et bundkort jeg købte af en her i Horsens og det er et ombyttet bundkort ( RmA ) og den skulle være helt ny , sagde ham jeg købte den af . Der er Rev 1,02 og måske også en anden model da chipset køleren sider på " skrå " !!!! i stedet på alle de andre bundkort som jeg har set billeder af sider den lige .
Se billede af bundkort hvor køler side lige !!!!!
http://www.asus.com/products4.…148&model=382&modelmenu=1
På mit sider den skrå .
Og på Asus hjemmeside skal man have den nyeste bios til Dualcore cpuer for at kunne bruge de nyeste Chipset drivere eller kan man opleve problemmer med filsystemet ( Det har jeg måske oplevet med Abit bundkortet )
Så lige nu oc jeg ikke Abit bundkortet mere end til ca 2300 mhz så er der ingen problemmer . ( Men det mærklige er hvis jeg tager baterriet ud og lader den stå lidt , altså reseter bios på denne måde kan den godt køre stabilt Oc til 2450 Mhz et par dage så kommer de blå skærme igen ?? . ) Det skyldes jo nok at cpuen fejler da den skal have lidt mere vcore for at køre stabilt eller hvad ???
Håber der er nogle som har nogle gode råd
hilsen janbau