Defekt ram-klods, RMA?

• Hej Tweak

Jeg står i den uheldige sitatution, at min ene 1024 mb HyperX Kingston ramklods er defekt. Det kan jeg netop nu konstatere, da jeg har skiftet rundt på dem, og brugt udelukkelsesmetoden. Jeg har aldrig haft begge i på samme tid, da jeg ikke kunne installere windows med dem begge i. Jeg har bare ladet den ene (den defekte) ligge, i hvad der svarer til 4-5 måneder, uden at gøre mere ved det.

Men efter at have købt og installeret Vista på maskinen, har den brug for nogle flere RAM. Jeg vil derfor gerne sende klodsen tilbage til forhandleren, SHG.dk, og starte en såkaldt "RMA-sag".

Jeg har dog hørt, at netop denne forhandler yder meget dårlig service på dette punkt. Jeg har derfor brug for jeres hjælp, til at blive "udrustet" med gode argumenter og gode fifs, som jeg kan bruge når jeg skal "tage kampen op" med SHG.

- Jeg er sikker på, at klodserne sidder rigtigt, osv.
    - Jeg købte klodserne i oktober/november, 06
    - Jeg har garantibevis

Det vil være super, hvis nogle af jer, som har siddet i samme situation og har efaring på dette punkt kunne komme med gode råd..

Alle forslag og råd er velkomne!

TAK

Originally posted by xt0m
    Må sige mine RMA erfaringer med SHG.dk er helt anderledes - aldrig haft probs med dem i den forbindelse :boxed:

Okay, det lyder da godt.

Hm, tror i det vil være klogt at skrive i mailen, at jeg har prøvet den i forskellige maskiner, samt at bytte rundt på klodserne osv.?

Originally posted by kungfuis78

Okay, det lyder da godt.

Hm, tror i det vil være klogt at skrive i mailen, at jeg har prøvet den i forskellige maskiner, samt at bytte rundt på klodserne osv.?

Selvfølgelig vil det da være smart.

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

Originally posted by Don_Jabbe

Selvfølgelig vil det da være smart.

Hehe, det begynder at tyde på, at jeg har været alt for pesimistisk! 2 stemmer - 100%

Men det vil tage omkring 2-3 måneder før jeg får et nyt, ikke?

Originally posted by kungfuis78

Hehe, det begynder at tyde på, at jeg har været alt for pesimistisk! 2 stemmer - 100%

Men det vil tage omkring 2-3 måneder før jeg får et nyt, ikke?

Uger vil jeg nok skyde på ikke måneder.

Originally posted by Sethos

Uger vil jeg nok skyde på ikke måneder.

Jeg tror godt nok heller ikke at det tager måneder. Du er alt for pesimistisk, som du selv siger :)

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

• Der er livstidgaranti på Kingstons ram, så SHG.dk har ikke noget at tabe. De får blot nogle nye ram (eller pengene for dem) fra Kingston.

Har du undersøgt om det kan betale sig at gå direkte til Kingston?

• Det skal da heller ikke tage uger ?? de modtager rammodul, konstaterer det er defekt, sender et nyt...max en uge må det tage - 2 uger hvis de ikke har en bytter på lager.

• Jeg har altid testet mine ram med memtest86+ og fejler ramene deri, jamen så er der vel ikke noget at rafle om.

Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

Originally posted by Sethos
    haha, kiggede lige på den Poll engang. Vinde en RMA sag? ... Det er jo ikke en retssag :))

Hehe - måske dårlig formulering... Men ja okay - synes bar jeg har hørt at det er noget værre bøvl men nok om det...

Tak for hjælpen

tråd lukket