10 % af cpu hver 2-5 sek

• hej, har lige samlet mit system. Men under jobliste kan jeg se at system tager 8-11% af cpu power hver 2-5 sekund. Har scannet for virus. Kan i komme på andet som kunne give dette problem ?

Det kan godt mærkes i lidt mere krævende spil. Så det er ret irriterende.
    --

• Nok en sindsyg god ide at skrive hvilket system det er?

Men ellers kunne du jo prøve at kigge i joblisten hvad der er der æder din processor-kraft?

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

• well kan se under jobliste at der er noget som hedder system, det har vi alle. Og den tager 5-11 % af cpu power hver 3-5 sekund. Normalt skal den ligge på 0. Gøtr den hvertfald på den andre computere jeg har set.

• Få fat i process explorer (tidligere fra sysinternals, købt af MS)

Der kan du finde præcist ud af hvad det er for en fil der bruger de %.

Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

• ntkrnlpa.exe!wctomb+0x613

er det som sluger kan jeg se med process explorer, men kan ikke finde noget på internettet omkring hvad det er, faktisk finder den intet på google, med det præcise navn.

Nogen der har en ide om hvad det kan være. Det er ikke en virus tror jeg, da der

• ntkrnlpa.exe er en del af Windows Kernel, så det er ikke en virus.

Plejer "system" i XP´s procesliste ikke at stå på 99% når den idler?
    Mener det er system, men kan ikke huske det, og i vista er der ikke en "system" proces.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• well, der er noget som hedder system, under jobliste og den suger cpu power ved idle og det kan også mærkes. Selvom det er en conroe 6600 og 2 gb ram, så er den langsommere i windows end en amd 2000XP med 768 mb ram.

har set på de andre computere i huset med XP, deres system under jobliste tager ingen % af cpu ved idle.

Det gør min ikke....ødelægger også spil, kan køre alt flydende, men hver 3-5 sek falder min fps (i alle spil ved til en 70-90 fps) hvor den kører 100 fps konstant ellers.

Håber bare det er en software fejl, så jeg kan formatere når jeg kommer hjem, men indtil videre er det ikke en mulighed.

Bare pisse træls når man har købt nyt system og der ikke er en forbedring.

Som sagt så er det denne som står til at suge de % af cpu næsten konstant:

ntkrnlpa.exe!wctomb+0x613

men der er intet om på google eller microsoft, hvis man søger på fulde navn, med andre ord virker som om jeg er den eneste som har oplevet dette.

• Så gentager jeg lige mig selv: "ntkrnlpa.exe er en del af Windows Kernel, så det er ikke en virus."

Hvad hedder den proces der står på 99% når pc´en idler så?

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

Originally posted by Malk
    Så gentager jeg lige mig selv: "ntkrnlpa.exe er en del af Windows Kernel, så det er ikke en virus."

Hvad hedder den proces der står på 99% når pc´en idler så?

På engelsk hedder den "Idle" på dansk hedder den "Aktiv systemprocess".

• Dit problem er højst sandsynligt at du ikke har taget 4gb remapping af i bios.

På mit mobo skulle 'S/W DRAM over 4G Remapping' disables, inde i ram settings.

Men når windows allerede er installeret er det desværre ikke nok og du er nødt til at ændre i din boot.ini, eller geninstallere windows.

Du kan se løsning her:
    http://support.microsoft.com/d…aspx?scid=kb;en-us;900524

edit: ntkrnlpa.exe er nemlig beregnet til større mængder ram, men mit link sørger for at man kører kernel32.dll i stedet for, som er den alle normale mennesker stadig kører med.

Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

Rettet en gang, sidst af Azjo ().