Wikipedia

• Hehe sjovt at det ikke er blevet slettet...

En af mine venner skrev engang derinde at apollo 13 sprang i luften fordi den ramte en måge på vej op :crazyeyes:
    Det blev slettet 5min efter.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Siden det ikke er blevet slettet må det være fordi det er sandt :crazyeyes:

Jeg troede bare at Katja-pigen havde bedre smag!

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

• Bruger wikipedia alt for tit :P. Både i fritiden og skolearbejde. Det er en god side sys jeg, men desværre er det brugerne der selv lægger ting derind og det er desværre kritisk.

Men jeg passer dog på når jeg skal finde noget derinde :P

• Bruger også wikipedia virkelig meget - synes godt jeg kan se når noget er troværdigt, og når noget er skrevet af nogle drenge der skulle have det lidt sjovt... Det er heller ikke så tit at der bliver redigeret/lavet utroværdigheder i de mere dybdegående artikler.

zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

http://www.kidsmythology.com

Originally posted by Kenny
    Jeg mener at et sted i USA har man banlyst Wikipedia, på den måde at man ikke må bruge data fra wikipedia til afleveringsrapporter...

En del universiteter ja. Der er også lærere her i dk der ikke godtager det som kilde.
    Det synes jeg er topfesent. En kilde er ALTID en fordel. Men skal bare huske at vurdere på den, sammenholde den med alternative kilder og drage en konklusion derfra. Wikipedia er jo ikke være en en eller anden som skriver på sin hjemmeside at han er professor, og så bare fyrer alt muligt af. Det kan alle gøre.

Originally posted by Slacker

En del universiteter ja. Der er også lærere her i dk der ikke godtager det som kilde.
    Det synes jeg er topfesent. En kilde er ALTID en fordel. Men skal bare huske at vurdere på den, sammenholde den med alternative kilder og drage en konklusion derfra. Wikipedia er jo ikke være en en eller anden som skriver på sin hjemmeside at han er professor, og så bare fyrer alt muligt af. Det kan alle gøre.

Wiki vil da aldrig kunne holde som kilde på f.eks. et universitet, det kan man da sige sig selv. Det er indhold som alle kan gå ind og ændre til hver en tid. Det holder ikke.

• På uni bruger man jo hovedsagligt akademiske afhandlinger, artikler, journaler og andet "godkendt" akademisk litteratur. At godkende wiki ville være noget nær det samme som at godkende google.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Originally posted by Butcher

Wiki vil da aldrig kunne holde som kilde på f.eks. et universitet, det kan man da sige sig selv. Det er indhold som alle kan gå ind og ændre til hver en tid. Det holder ikke.

Som jeg siger er det katastrofalt hvis det er den eneste kilde. Men flere kilder er altid et plus. Og det bliver brugt.

• Det bliver formentlig brugt ja, men at skrive wikipedia i sin bibliografi er direkte åndsvagt at gøre.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless