Obs: Ingen Busser Tirsdag!!!

Originally posted by tAshDa

der er flere mennesker i københavn, dvs. større sandsynlighed for vold og trusler mod buschauførrer.. de vil gerne tiltrække buschauførrere i byen, men jobbet i sig selv er jo ikke særlig tiltalende.. derfor er det da klart at de tænker lønstigning med det samme.. at der så er nogle der tænker "hvis han må få det, skal jeg også ha' det" synes jeg er lidt plat..

men har ikke rigtig sat mig ind i sagen, og ser sagen fra en meget uvidende vinkel! jeg danner mine holdninger efter det jeg hører!

Hmm sådan synes jeg nu ikke man kan sætte det op.. Chancen for vold er da ligeså stor alle andre steder, hvis ikke større??? Fordi hovedstads området er så tæt befolket som det er vil der da hele tiden være nogen der ser hvis det det skulle ske... Det må da være værre ude på landet hvor der ikke er så tæt bebygget.... Men har det på samme måde som dig, har heller ikke sat mig specielt meget ind i sagen... Interesserer mig heller ikke det store da jeg tager bussen 1-2 gange om året...

i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

Originally posted by tAshDa
    SMS-besked fra Movia imorges..

Jeg tog 119'eren i skole - og 121'eren hjem igen... så nej, de kører skam fint...

2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

Originally posted by Macimuz

Dertil, så er der mange jobs, hvor lønnes ikke er ens i hovedstanden med andre steder i landet. Og en af grunden hertil, er, at huspriserne i hovedstanden er højere. Altså, ens omkostninger er højere ved at bo staden end eksempelvis i det mørke jylland.

En Webdesigner (min jobtype) vil typisk også få mere i løn i hovedstanden, selvom han udfører akkurat det samme som jeg.

Ligeledes får en mekaniker også mere i hovedstaden, en pædagog får storby-tillæg, og sådan er der så mange..
    Synes det fair, da det er langt dyrere som der også bliver sagt, at bo i hovedstaden.
    -Vidste dog ikke det var derfor de strejkede..
    Men hvis det passer, er det da godt nok lidt latterligt..

Et eksempel fra mig som arbejder i Lejerbo..
    Her er lønnen den samme over hele landet. Dem der bor i den billige ende af Jylland, kan som single leve i en fin lejlighed, og ha penge til overs. Dem som bor i Nordsjælland eller KBH, må nøjes med en hybel eller lign. hvis de er single.
    -Det er der et par stykker der er lidt mugne over, hvilket jo så nærmest er omvendt, i forhold til det jeg kan forstå busserne strejker over.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• Her i Odense kører Bybusser men ikke Rutebiler.

Måtte gå 6 km. hjem på grund af det!

Håber det bliver ordnet til i morgen.

Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

• nu må vi håbe de ikke strejker i morgen tidlig så.. for ellers for jeg mig en DAMN syg gåtur, hvis jeg så ikke bare ligger mig syg.. eller finder en cykel fra en lille dreng :P

Originally posted by Butcher
    De strejkede ihvertfald i Vejle fra omkring klokken 2.

Yeah, kæresten kunne ikke komme hjem pga. det.

Originally posted by Burger

Gjorde de også i morges selvom midttrafik.dk sagde noget andet. Og der var heller ingen problemer i Århus. Så strejken var ikke overdrevet landsdækkende :crazyeyes:

Havde samme tanke :)

Dertil, så er der mange jobs, hvor lønnes ikke er ens i hovedstanden med andre steder i landet. Og en af grunden hertil, er, at huspriserne i hovedstanden er højere. Altså, ens omkostninger er højere ved at bo staden end eksempelvis i det mørke jylland.

En Webdesigner (min jobtype) vil typisk også få mere i løn i hovedstanden, selvom han udfører akkurat det samme som jeg.

Præcis..

På samme måde er løn og skat passe sammen i de forskellige kommuner etc.

Havde samme tanke :)

Muligt, men nu kørte de ikke de steder hvor der er flest mennesker.

Dvs. STS, VT og HT (aka hele Movia).

Jeg kunne godt komme afsted mod ringsted for at skifte til tog, men i høje taastrup var der fuldstændig dødt.. Der fik man så af vide, at der ingen busser kørte.. Så må man jo tænke selv og vælge de overfyldte S-Toge, som ikke kunne køre til tiden.

Da jeg så skulle hjem var der heller ingen busser - hele vejen. X(

• Og du quotede mig fordi ?