Mange gode oplevelser opvejer én dårlig

• Nu har jeg i et par år sørget for vennernes computer opgraderinger, virus attacks osv...

En af mine venners bundkort døde her i slutningen af juli/starten af august, så vi sendte den ind til RMA sag hos shg. De konkluderede bundkortet defekt ingen probs der.

Der går så en uges tid, og vi får den første mail, deri står at den forretning der leverede bundkortet (soltek sl75frn l) til dem er gået konkurs, og at det nok kommer til at tage et stykke tid inden bundkortet kommer (max tiden for en rma sag er ifølge deres hjemmeside 4 uger).

Der går 6 uger, og da bundkortet endelig kommer ind ad døren, ankommer det i en flænset kasse UDEN nogen form for tilbehør (men når noget skal retur til dem skal alt være i orginal stand, og med alt tilbehør). Det viser sig at bundkortet er et KT400 uden onboard lan (det oprindelige havde nfrcoe 2 chipset og onboard lan), og der står i en nypris af 400-500 kr mens det oprindelige står i en nypris af 600-700 kr. Og der står på shg's hp at hvis de ikke har et kort magen til skal man have et tilsvarende!

Min ven havde samtidig fået at vide at hvis det ikke passede ham med det tilsendte kort kunne han få refunderet pengene (ok service på det punk).

Han sender bundkortet tilbage, og gud-hjælpe-mig om de så ikke sender det samme bundkort tilbage med alt i tilbehør! X( ......... Samtidig modtager han en regning på 285,- kr fordi en tekniker har brugt en halv time på at proppe tilbehøret ned i kassen (iøvrigt samme flænsede kasse igen).

I dag vil han så ringe/skrive ind til dem for at høre [SIZE=4]hvad-i-helvede [/SIZE] de har gang i!?

Tiltrods for det handler jeg stadig ved shg når jeg samler/opgraderer computer for vennerne, for det er jo trods alt den eneste (desværre, KÆMPE) bommert de har lavet, og iøvrigt har de et kæmpe udvalg ;)

• Jeg har ofte handlet hos SHG, men har hidtil været
    så heldig ikke at have behov for at returnere noget.
    De 285 kr. havde jeg helt klart nægtet at betale.
    Kan ikke se hvad pokker de skulle have de penge for ?

Jeg håber de får rettet op på denne sag, for ellers
    kommer de på min og andres sorte liste.
    Er for dårligt synes jeg X(

Hold os lige opdateret ikk' ? :D

• Jeg skriver når jeg hører nyt ;)

Ville altså være en skam hvis man var nødt til at droppe den forretning :( , men så må de sq lære det !

• Tja jeg synes efterhånden der er et værre gedemarked hver gang man er utilfreds med en vare.

Forretningerne har efterhånden fået dækket sig så godt ind, at de kan lyve og snyde sig ud af alt - og som alm forbruger skal du kunne det halve af den danske lovgivning i hovedet for at følge med.

Hvad skete der med alm god kundeservice ? Man får en vare der er defekt - og den bliver byttet med et smil ? Kunden har altid ret ? Er det noget jeg har drømt , for det oplever jeg sg* efterhånden sjældent :evil:

Næ nej i dag skal man kæmpe med sin hardwareleverandør hver eneste gang der er problemer :(

Ærgerligt .....

• synes de er ok.. men da jeg brugte min 14 dages fortrydelses ret fuckede de også lidt op.. det var ikk så slemt, det tog bare lidt længere tid. Og efter jeg mailede til dem nogle gange, fandt de så det papir de havde overset :]

Men det overlevede jeg jo :D eller.. jeg lå i min seng i 3 dage fordi jeg ikk have en computer :P (GAS)

MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

• Hmmmm - bliver nok upopulær - men synes jeg er nødt til at revse lidt (den er ikke møntet lige på dig Aerial).

Alle mener åbenbart at kunden ALTID har ret - det mener jeg absolut ikke - og de af forummets medlemmer som rent faktisk bestrider (eller har gjort), jobs som kræver at de tager stilling til den slags - JA de VED sgu udmærket godt at sådan er verden ikke indrettet (heldigvis fristes jeg næsten til at sige). Hvor tit hører man ikke her på kanalen om "PC-eksperter" som har pillet ved dit elller dat - som ikke kan få "lortet" til at virke og bare vil sende det retur - "for det siger loven de kan". Det er sgu ikke sjældent at man udfra en utilfreds persons posts kan "læse" at han har rodet sig ud i noget han ikke fattede en meter af.

Klart der er rådne æbler blandt forhandlerne (og de skal hænges ud -tit og længe) - men det hjælper fandeme ikke på sagen når kunden ringer og kalder dem for idioter eller værre - eller starter en hade-tråd før RMA-sagen eller lignende overhovedet er nået halvvejs.

Alt i alt mener jeg man selv som kunde har en forpligtelse til at lade vær med at kræve mere end man selv ville levere - dvs. har man f.eks. fucked en vare op SELV - så kan man sgu ikke forvente at de bare uden spørgsmål bytter til nyt. Man skal lige huske på at de sager vi hører om her - er småting i forhold til hvor mange de enkelte forhandlere må lægge ører og øjne til hver eneste dag.

En sidste lille opsang : Hvordan ville du reagere på den ene tilsvining efter den anden...???? - sagt på en anden måde : Hvilken kunde ville du være indstillet på at hjælpe - den høflige, fornuftige, sagligt argumenterende - ELLER den flabede, grove, storbandende, krævende.....?????? - du behøver ikke svare - jeg kender svaret..... ;);););)

Sum summarum : Giv forhandleren en chance FØR i går bananas - hvis det ikke virker såååååååå må man jo finde en anden metode - et er dog 100% sikkert - Idiot, tumbe, nar, spasser - er IKKE den der skaffer dig en ny HW dims..... 8)8)

Btw: At diverse forhandlere ikke helt har styr på papir delen - er VI som kunder faktisk også en del af grunden til - De skal nemlig bruge utrolig meget tid på diverse kunder som bare kræver service NU.....!!!!!! - Måske man næste gang man ringer til sin HW-pusher på FORHÅND havde skrevet sine spørgsmål ned - bare en tanke.... (man virker altså også lidt mere "tjekket" - hvis man ved hvad man vil spørge om - istedet for øøøøøøøøh - bøøøøøøø - buuuu)

• Kan sagtens se hvad du mener WizZarD.

Det er jo præcis de gutter der prøver at hustle forhandlerne, ved at tweake deres HW til døde, hvorefter de forventer nyt grej inden en uge.

Har en kollega som tweakede et A7N8X deluxe i smadder, og han sendte det retur. Forhandleren prøvede stille og roligt at fortælle ham at de kunne se at den passive køleprofil havde været af og var limet temmelig dårligt på igen.

Det er sådan nogle situationer der gør at vi andre (mere reelle) skal kæmpe kampen hver gang :(

Faktisk samme princip som at jeg skal betale en arm i bilforsikring, fordi unge generelt kører som død og helvede. :evil:

Når nogle fucker op rammer det desværre også alle andre

• Du har helt ret. Jeg går ikke ud fra den er rettet mod mig :D

Jeg (eller det vil sige min ven) er jo den der har ret i den her sag, han har jo behandlet bundkortet som det skal behandles, og nu vil han så bruge hans 2-års returret da produktet er gået i stykker....

BTW: en update i sagen :
    han sendte jo bundkortet tilbage til dem her i mandags og i går fik han en seddel om at han kunne hente en pakke på posthuset, han nægter at betale for den fordi han ikke vil have det samme bundkort igen så nu ligger det på posthuset indtil i næste uge hvor de må sende det tilbage igen.....

• Du skal bare sende en VRED mail.
    Jeg købte et Asetek radiator som efter SHG`s hjemmeside er incl blæser.
    Jeg sender en mail til dem at den mangler , de svarer at jeg skal sende den retur , hvilket jeg nægter.
    Jeg forklarer , Daniel tror jeg han hedder , pr mail , at den IKKE fejler noget , og at hvis de insisterer på at få den tilbage må de hoste op med 41 kr til forsendelse , hvilket jeg UNDER ingen omstændigheder skal eller vil betale , ifølge købeloven ang handel på nettet.
    jeg fik så igår at de vil sende en blæser og undskylder , fint nok , hvilket jeg også svarede .
    Hvis det ikke hjælper så få fat i bossen , mener han hedder Per Nielsen.

The_Unforgiven

• Ok, det må vi lige prøve så, det hjælper nemli ikke med flinke mails, dem er de kolde overfor :]
    Pisse irriterende at alting ska foregå med en vred undertoner men så må de famne tage sig sammen! X(

EDIT: Det er åbenbart dem der har sagt han ikke skal tage imod pakken på posthuset, så kan det være vores mail alligevel har gjort et indtryk :D (Man har vel lov at håbe).......

• Nope den var nu heller ikke til dig personligt - selv om tråden er din - det var mere sådan generelt en lille reminder om at folk måske skulle sætte sig lidt i forretningens sted - i hvert fald dem som selv har OC'et eller tweaket noget HW voldsomt - som Aerial også påpeger. Uanset hvad folK mener om det - så er der kun en til at betale for alt bytteriet og det ekstra arbejde det koster en shop - og ja du gætter rigtigt det er sgu os andre som kunder i samme biks......

Når folk stjæler i netto - så trækker de sgu da heller ikke i de ansattes løn - næææææh de HÆVER PRISERNE - eller for at bruge endnu et af Aeriels argumenter - jeg betaler den fucking dyre forsikring fordi andre ikke kan finde ud af at køre ordentligt - eller bare skaffer deres bil af vejen når de ikke har råd til den længere og den ikke kan sælges for en god pris...

Selvfølgelig skal man have det man har ret/krav på i form af nyt HW i samme standard/pris - ingen tvivl om det - meeeeeeeeeeeen hvor mange gange "prøver" folk ikke lige at feje deres egne fejl ind under bytteret eller garanti... :] :] :]

• Nemlig, det kan jo godt lade sig gøre at skrive en "vred" mail uden uden brug af farverigt sprog og nedladende bemærkninger. Det skal bare skrives med autoritet ;)

• Nemli, og jeg ser det egentli lidt som en ond cirkel:

Nogle fusker deres HW tilbage efter oc --> priserne stiger --> giver flere lyst til at fuske --> priserne samt besværet stiger --> endnu flere får lyst til at fuske osv. osv. osv. osv.........

• *UPDATE*

Så er sagen smart ovre - han fik det rigtige buundkort i forrige ugen, ENDELIG.

Der mangler desvære alt i tilbehøre:
    - I/O panel
    - Manual
    - Driver cd
    - og div andre ting som kabler osv..

Men nu har vi sat det i og det kører, men vi skal lige have fat i de sidste ting så sagen kan komme ud af verden!

Fanme utroligt det sku ta så lang tid X(

• Utroligt at de kan være så langsomme.. :]

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

Originally posted by engel
    Utroligt at de kan være så langsomme.. :]

Ja knap 4 måndere er altså pæn lang tid :]

Det tiltrækker ihvertfald ikke flere kunder med sådan en opførsel :]