Nu har jeg i et par år sørget for vennernes computer opgraderinger, virus attacks osv...
En af mine venners bundkort døde her i slutningen af juli/starten af august, så vi sendte den ind til RMA sag hos shg. De konkluderede bundkortet defekt ingen probs der.
Der går så en uges tid, og vi får den første mail, deri står at den forretning der leverede bundkortet (soltek sl75frn l) til dem er gået konkurs, og at det nok kommer til at tage et stykke tid inden bundkortet kommer (max tiden for en rma sag er ifølge deres hjemmeside 4 uger).
Der går 6 uger, og da bundkortet endelig kommer ind ad døren, ankommer det i en flænset kasse UDEN nogen form for tilbehør (men når noget skal retur til dem skal alt være i orginal stand, og med alt tilbehør). Det viser sig at bundkortet er et KT400 uden onboard lan (det oprindelige havde nfrcoe 2 chipset og onboard lan), og der står i en nypris af 400-500 kr mens det oprindelige står i en nypris af 600-700 kr. Og der står på shg's hp at hvis de ikke har et kort magen til skal man have et tilsvarende!
Min ven havde samtidig fået at vide at hvis det ikke passede ham med det tilsendte kort kunne han få refunderet pengene (ok service på det punk).
Han sender bundkortet tilbage, og gud-hjælpe-mig om de så ikke sender det samme bundkort tilbage med alt i tilbehør! ......... Samtidig modtager han en regning på 285,- kr fordi en tekniker har brugt en halv time på at proppe tilbehøret ned i kassen (iøvrigt samme flænsede kasse igen).
I dag vil han så ringe/skrive ind til dem for at høre [SIZE=4]hvad-i-helvede [/SIZE] de har gang i!?
Tiltrods for det handler jeg stadig ved shg når jeg samler/opgraderer computer for vennerne, for det er jo trods alt den eneste (desværre, KÆMPE) bommert de har lavet, og iøvrigt har de et kæmpe udvalg