QuoteDisplay MoreOriginally posted by Spyro
Ikke for noget, men en holdning kan ikke være objektiv, kun subjektiv. Når man er objektiv så er det, det samme som at være Sverige under 2. Verdenskrig.
Enten er man objektiv (så har man ikke en mening), ellers er man subjektiv (hvor man så har en holdning).
Så fik vi vidst det på plads.
Man kan jo være mere eller mindre objektiv og det kan enkeltpersoner også være. F.eks. skal en dommer der dømmer i en retssag helst have en objektiv holdning, og derfor vil man ikke vælge en dommer som evt er forældre til en myrdet!
Samtidig vil jeg sige at hvis jeg gik ud og roste et firma fordi jeg har haft en eller flere gode oplevelser ved handler så er det mere objektivt end hvis ejeren roser sit eget firma. Det er de færreste der tilsviner sit eget firma.
Jeg kan godt se at en person muligvis ikke kan have en fuldkommen objektiv holdning da det netop er den enkelte persons mening der skinner igennem, men det har jeg jo heller ikke påstået.
Man kan samtidig argumentere for at Sverige ikke var objektiv så for det er et land og det består jo af mennesker med forskellige holdninger. Og der var mange svenskere der f.eks. tog imod jødiske flygtninge og sikkert også nogle der kæmpede/arbejdede for tyskerne.
- Anders