Hvilket compakt er tættest DSLR?

  • Det er lidt svært, men tættest på vil jeg sige PowerShot S3 IS, jeg tror ikke der er nogle kompakt kameraer der kommer i nærheden af dslr.


    Bla. en høj ISO på kompakt kameraer fremkalder masser af støj, S3 IS har ISO 800 hvor sådan et som mit S2 IS kun har ISO 400, men brugen men ISO 800 på S3 IS er mildest talt ubruglig og overflødig da der fremkommer bunkevis af støj.


    Ang. start hastighed på mit S2 IS er rimelig hurtig synes jeg.


    Et andet lille minus med S2/S3 IS er at når der er zoomet helt ind X12, kræver det meget lys til objektivet ellers vil det ikke fange focus.


    BTW, så er jeg super glad for mit S2 IS. :clap:

  • Quote

    Originally posted by recruit
    Jeg ville lige høre jeg om hvilket kompakt kamera der minder mest om et DSLR?
    Her tænker jeg på hastighed osv.


    Panasonic FZ50 uden tvivl både med manuel zoom på objektivet osv.


    Et kamera jeg godt ville eje hvis ikke det var for en ting, og det er at mængden af støj ligger noget over gennemsnittet. Selv ved laveste iso-indstilling er der synligt støj på mange billeder.


    Hvis det skal være mere kompakt så tag et kig på Canons G7.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • problemet med kompakte kamera'er at de fremkalder meget nemt støj i forhold til slr kamera'er...


    Panasonics FZ50 er bestemt et godt bud på hvad der vil komme tætteste på.


    Canons G7 er nok det kompakt kamera på markedet med det bedste objektiv, dog er kameraet elendigt til at styre støj bare ved ISO 400 :|


    Olympus er også lige kommet med et godt bud med deres SP-550UZ som i hvert fald også ville være et godt bud :)


    Men som sagt så kan man ikke sammenligne kompakt med slr, det er lidt som at sammenligne en gammel lada 1200s med en ferrari :ph34r:

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

    Rettet en gang, sidst af jK^ ().


  • Vil du dermed ikke købe g7???


    Noget helt andet som jeg har tænkt over at skrive til dig som jeg aldrig har fået gjort


    læs lige din signatur: Jeg taler på mine egne vejne, og ikke på vejne af kamerashop.dk :oops:
    :O

    CPU: Q6600 @ 3ghz - Bundkort: Asus P5K Premium/ WiFi-AP Black Pearl Edition
    RAM: 4 GB Corsair XMS2 (4-4-4-12) HD: 2 x 320 WD (raid 1) GFX: 8800GTS 640
    OS: Vista 64 bit - Skærm: Samsung 204B - Keyboard: Logitech Dinovo
    Mus: Logitech MX1000 Laser - Højttalere: Altec Lansing

  • Ehmmm ja hvad er der? det står som det skal :boxed:


    Og nej jeg siger dermed ikke jeg ikke vil købe en G7 jeg siger bare der er andre alternativer som jeg selv helst ville købe... Heldigvis er der folk som ikke er enige med mig for så ville verden være monotom og det ville ikke være fedt.

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Originally posted by jK^
    Ehmmm ja hvad er der? det står som det skal :boxed:


    Og nej jeg siger dermed ikke jeg ikke vil købe en G7 jeg siger bare der er andre alternativer som jeg selv helst ville købe... Heldigvis er der folk som ikke er enige med mig for så ville verden være monotom og det ville ikke være fedt.


    vegne=veje


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • havde sgu valgt mig et G7;) har dog ikke prøvet FZ50, men de billeder jeg har taget med dette kamera, så har jeg ikke haft problemer med støj overhovedet.. ydelsen lænder sig meget tæt af 400D vil jeg mene.

  • Quote

    Originally posted by jK^
    Ehmmm ja hvad er der? det står som det skal :boxed:


    Og nej jeg siger dermed ikke jeg ikke vil købe en G7 jeg siger bare der er andre alternativer som jeg selv helst ville købe... Heldigvis er der folk som ikke er enige med mig for så ville verden være monotom og det ville ikke være fedt.


    Lige for at få det helt korrekt , så staves det (ifl. retskrivningsordbogen ->) "vegne" (på egne vegne; på vegne af) og man køber ikke "en G7" men "et G7" :$