10 grunde for og imod Vista

• gendannelse af ducumenter er med i home premium og det er remote desktop også selvom det ikke står på den der vista vælg side :)

at du vil betale ca 1300 kr for bitlocker er mig uforståeligt da du kan købe et bedre program til ca 100 kr men det er okey jeg ville bare høre hvad du manglet :)

• Ja men hvorfor ikke købe en OEM? Den kan man jo blive ved med at aktivere uanset hvad. De er jo en del billigere.

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

Originally posted by RAC
    Ja men hvorfor ikke købe en OEM? Den kan man jo blive ved med at aktivere uanset hvad. De er jo en del billigere.

det er jo også det jeg vil hen til

min home premium oem kører skam fint og jeg har prøvet det med at installere den på en af mine andre pcer det gik fint :)

Originally posted by DmK
    gendannelse af ducumenter er med i home premium og det er remote desktop også selvom det ikke står på den der vista vælg side :)

at du vil betale ca 1300 kr for bitlocker er mig uforståeligt da du kan købe et bedre program til ca 100 kr men det er okey jeg ville bare høre hvad du manglet :)

Link til side hvor der står at shadowcopy er med i home premium, tak.

Jeg tror nu næppe du finder programmer der er bedre end bitlocker. Derudover har jeg tidligere sagt, at jeg ikke gider 3. parts programmer til sådanne opgaver.

Originally posted by DmK
    gendannelse af ducumenter er med i home premium og det er remote desktop også selvom det ikke står på den der vista vælg side :)

Kun server så vidt jeg kan huske. Med mindre de har ændret det.

Edit: der kommer jo også nogle ultimate extras - hvad der svarer til en Plus! pakke. Der har ihvertfald været snak om at den kun skulle være tilgængelig for folk med ultimate ed. Om man så kan bruge de programmer der er deri er en anden sag..

• Jeg er faktisk lidt skuffet over at VISTA kommer i en 32bit udgave, troede ideen med VISTA var et rent skifte til en 64bits platform.

Men derudover afventer jeg SP1 til VISTA før jeg skifter fra XP, så passer det også med at det er tid til en ordentlig omgang hardware udskiftning :D

Så indtil SP1 er kommet er jeg imod VISTA og vælger at vente lidt endnu inden jeg skifter.

Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170