P4 2.4GHz på asrock m266a

• Hej!

Har lige fået en lidt ældre computer fra noget familie... De fik en ny fra arbejdet så de skulle ikke bruge denne mere... Hvad muligheder har jeg for at overclocke cpu på dette bundkort??

Som sagt en Pentium 4 2.4 GHz Northwood processor på asrock m266a bundkort....

Regner mat at skulle spille lidt på den derfor vil jeg gerne klemme det ud af den som man kan ;)

Regner med at købe et agp "club 3d geforce 6200" til ca. 400kr... Hehe så kan jeg da i hvert fald trække CS uden problemer ;)

Fik også en dell 1703FP med som jeg sgu godt nok er overasket over! Den har bare et knivskarpt billede!

Men håber på at I kan hjælpe mig med at klemme lidt mere power ud af den :D

i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

Rettet en gang, sidst af xdream ().

• Nå jeg fandt selv ud af det! hehe efter at have rodet med BIOS et stykke tid.... Har ændret bus speed fra 133 til 150, men da det er en standard køler bliver den lidt varmere.... Den ligger på ca. 70 Celcius grader... Hvad kan den tåle ca.?! Og hvilken anden køler kan anbefales til denne..?

i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

Originally posted by trashmouse
    Der er den her arctic cooler... de er gode og støjsvage og billige http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=119222
    Men kig lige under bedømmelse, den kræver vist lidt plads

Jah det må være noget lignende jeg skal have fat i.. For har simpelt ikke plads til andet... Der er ca. ligeså god/dårlig plads som på det Asus kort Poul Andersen skrive om under bedømmelser... Det er sgu ulempen ved de små micro-atx kort, der er ikke plads til en ordentlig køler... Men tror jeg vil prøve denne og se om jeg kan få plads til den...

Men hvad kan sådan en Pentium 4 2.4 GHz Northwood processor holde til i varme grader?? Den ligger som sagt på ca. 70 celcius grader nu...

iPhone 5, iPad 4.

Originally posted by xdream
    Men hvad kan sådan en Pentium 4 2.4 GHz Northwood processor holde til i varme grader?? Den ligger som sagt på ca. 70 celcius grader nu...

Jeg mener det er grænsen du kører på, den har ihvertfald overhovedet ikke godt af den temperatur. Hvis det er idle tempen, så er den ihvertfald helt gal!

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

• Hmm jamen da den kørt standart clock var den ca. 67-68 grader varm... så den er steget 1-2 grader?? Har det så meget at sige..?!

Har forresten læst et eller andet sted at man skulle kunne slå hyper-threading til på cpu'en..?! er det noget I kender noget til? For mit bundkort understøtter det, men det er vidst noget med at det er disabled i selve CPU'en...?!

iPhone 5, iPad 4.