Nvidia svarer igen på HL2 debatten.

  • Så er der for alvor kommet gang i krigen mellem Valve og Nvidia....:


    Nvidia svarer igen på HL2 debatten:
    http://gear.ign.com/articles/437/437776p1.html?fromint=1


    Taget fra Newz.dk:
    Efter at Valve, producenten af HalfLife 2, udtalte at der var problemer med Nvidias hardware i forbindelse med deres spil, har der været en del debat på nettet om emnet.
    Nvidia er nu kommet med en officiel udtalelse, og de undrer sig over at Valve har valgt at benytte en ældre driver end den de, bl.a. i samarbejde med Valve, har udviklet på det seneste.


    NVIDIA har derfor valgt at se de publicerede benchmarks som ugyldige, og referer til, at alle nye spil skal testes med deres Rel. 50 drivere.


  • Det er da helt forkert............


    Der er ingen problemer med Nvidia hardware men der er problemer med Valves HL2....................... :]

  • BETYDNING AF DRIVERE - DETONATOR 45,23 OG 50


    Nvidia har forsøgt at undgå ovenstående meget dårlige resultater mht. GeForceFX-familien ved at udsende en ny beta-driver med betegnelsen Detonator 50. Detonator 50 skulle øge ydelse i Half-Life 2 betragteligt, og Nvidia har direkte udtalt:


    "The Optimizations for Half-Life 2 shaders are in the 50 series of drivers which we made available to reviewers on Monday [Sept. 8, 2003]. Any Half-Life 2 comparison based on the 45 series driver are invalid. NVIDIA 50 series of drivers will be available well before the release of Half-Life 2".
    Kilde: http://firingsquad.gamers.com/…erformance_preview_part1/


    Men hvorfor har alle testsites således ikke anvendt Detonator 50 i stedet for Detonator 45,23? Svaret finder vi hos Anandtech:


    "NVIDIA does have a new driver release on the horizon, the Detonator 50 series of drivers, however Valve instructed us not to use these drivers as they do not render fog in Half-Life 2"
    Kilde: http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1863


    Så Detonator 50 virker således ikke korrekt i Half-Life 2. Dette er naturligvis også det springende punkt mht. optimeringer: En optimering, som ikke påvirker billedkvalitet, er en fremragende måde at opnå bedre ydelse på. Men optimeringer, der medfører bedre ydelse på bekostning af billedkvalitet, er naturligvis uacceptable (dvs. sådanne "optimeringer" er i virkeligheden reduktioner fremfor forbedringer).


    Taget fra : http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/09/12/6681387

  • Quote

    Originally posted by Wolf_of_dk


    Det er da helt forkert............


    Der er ingen problemer med Nvidia hardware men der er problemer med Valves HL2....................... :]


    Tjah - burde det ikke være spilproducenterne der laver spil ud fra hardwaren. Ellers får de sg. da ikke solgt ret meget, hvis man ska' ud og købe nyt grafikkort hver gang der kommer et nyt spil. Det er da helt ud i det blå - efter min mening. Og så synes jeg den "palarver" om hvem der er bedst er meget "tynd" :] Handler det ikke om hvad der er bedst for den enkelte ?( Og hvem har lige nøjagtigt samme hardware og opsætning ?( Næppe mange ;)