hvordan installere man 2 windows sådan jeg har en backup?! kunne nemelig være fedt.. hvis den nu gik ned.. skifte Drev og køre på det andet windows..

2 x Windows Hvordan?
-
-
Måden jeg gjordem dengang jeg kørte med både Win98 og 2k, var:
Jeg installerede Win2k på C drevet.. Og da det kørte som det skulle, installerede jeg Win98 på D drevet.. Efter installationen, var det dog kun Win98 der statede op, men så satte jeg Win2k CD'en i, bootede op på den, og valgte repair på Win2k installationen.. Derefter, når jeg startede computeren, kunne jeg vælge hvilken af de 2 Windows jeg ville starte...
Så mon ikke også du kan køre det..
-
jeg prøvede engang det der med 2 tk. windows men jeg dummede mig lidt pga det skulle gå hurtigt...
først installerede jeg WinXP på C
derefter installerede jeg 98 på D... der var bare det problem at win 98 absoulut ville ligge på C... Så det begyndte at formatere C drevet (hvilket ikke var så heldigt)Jeg tror det smarteste ville være at installere 98 på C og derefter XP/2000 på D. På den måde kørte det perfekt for mig.
-
jeg skal have installert 2x win XP Pro
-
Skulle ikke være noget problem...
-
Det er bare at installere på hver sit drev
men det er jo ikke den samme windows de ændringer du foretager i den ene er ikke i den anden så det er vist mere spild af plads end noget andet
-
jep 2 x registreringsdatabase er lidt anoying
-
Ta en ghost backup af OS i stedet det er meget lettere
og så fylder det heller ikke så meget
-
Originally posted by cla
Ta en ghost backup af OS i stedet det er meget lettereog så fylder det heller ikke så meget
Enig. Det er også den løsning jeg ville vælge.... Medmindre man altså ville køre Dual-Boot med 2 forskellige styresystemer så som fx. Windows XP og Linux...
-
Originally posted by cla
Ta en ghost backup af OS i stedet det er meget lettereog så fylder det heller ikke så meget
Præcis
Ghosten er btw også ldt lettere at holde opdateret end hele tiden skulle boote over og lave samme tweak på f.eks OS nr 2
-
hvordan ghoster man?!
-
Originally posted by Mercie.dk
hvordan ghoster man?!Man bruger Norton Ghost
Edit => Btw så kører der jo en anden tråd om ghost her