Hjælp til 2x logo samt 1 banner

• Hej

Jeg har virkelig brug for hjælp da mine tegneprograms evner stinker..

Jeg står og skal bruge
    1 mindre logo med en smigvenkel til hjemmeside
    1 logo med en smigvinkel med noget tekst i til visitkort
    1 Banner til hjemmeside - Smigvinkel med tekst i

Hvis nogen skulle være i tvivl om hvad en smigvinkel er så tjek den her:

http://kesa.dk/picview.asp?pid=1133

Der skal være plads til 18 tegn/bogstaver på øverste del af den der stikker mod venstre samt 18 tegn/bogstaver i den nederste halvdel af den der stikker til venstre.
    På den lodrette del skal der stå en mail adresse der pt er ukendt.

Er der nogen der kan hjælpe med dette?

Add. mig meget gerne på msn jer der har lyst - Så kan i kommer med forslag samt vide tekst m.m claus.oestoft@tiscali.dk>

Pft gutter..

Originally posted by oestergaard
    hvis du bruger Photoshop blandet med ImageReady, så kan du ikke andet end at lave nogle flotte ting ;)

Skal det være sådan en kniv der med skrift i?

Af rent tekniske årsager synes jeg nu at logoer bør laves i et ordentligt vektor program som Illustrator eller Freehand, og man kan sagtens lave noget der ligner L*** i Photoshop :D

Rent teknisk set (inden for logodesign) snakker man om at det ikke er særligt smart at anbringe tekst inden i elementer. Grunden til dette er at et krav til logo er det skal være skalerbart, hvilket ofte bliver et problem når teksten placeres inden i elementerne.

Det var sådan lige mit teoretiske input, har ikke noget bud på logo pt.

• Uppss!

Sry... kom til at forveksle imageready med illustrator... min fejl...

Men jeg syntes nu det er gode programmer....

(kan ikke bruge imageready til andet end billede redigering :rolleyes:)

Og ja... man KAN godt ødelægge sit billede helt vildt i photpshop... men efter nogle timer... 10... så har man lært basic "to know"... det syntes jeg da... det kan være at nogen har det nemmere ved photoshop...?

• Ja det skal være sådan en smigvinkel med skrift i :0)

Det skal bruges til min fars hjemmeside da han skal til at lave noget selvstændigt tømmerarbejde.

Han har derfor sat mig til at lave det, og da jeg gerne vil have det så flot som muligt vil jeg hellere sende "udfordringen" videre til en der har lyst til at hjælpe.

Kan sige så meget at den venstre side af smigvinklen, den der er mest vandret skal der stå:

Tømmermester Olsen (Øverste halvdel)
    ------------------------------------
    Mobil nr: 5130 1017 (Nederste halvdel)

På den lodrette del skal der stå en mail adresse som endnu ikke er kendt...

En der kan bruge et af de nævnte værktøjer til at give det en chance? En beløning kan nok komme på tale for et godt stykke arbejde.. En kasse pilsnere eller lign :0)

• Må den såkaldte smigvinkel gerne være en illustration af streger? Det vil i hvert hjælpe gevaldigt, hvis det skal være skalerbart.

Men får muligvis tid iaften, men tør ikke love noget.

• Helt sikkert..

Den må sådan set helt ikke være en kopi af den linkede.. Den må i princippet være som man nu kan lave den den.. Hvis du forstår :D

Du kan evt. smide mig på msn hvis du har lyst.. Så kigger vi på det.. Ville blive meget glad for lidt hjælp :cheers:

• Fair nok, skal se om jeg får tid iaften.

Det vil helt sikkert være bedst med en illustration, så er den nemlig så skalerbar som man ønsker :)

Hvilke farver bør den være i ?