uha det er hårdt

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Mangler sgu næsten bare at der kommer "Grønne Afgifter" på dem der arbejder udendørs... :] .... Slyngler.


    LOL - good one :D


    Det sygeste er, at det sikkert bliver en realitet inden for de næste par år.

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    [quote]
    Ja, man får af vide af de gamle når man er lille at man ikke må stjæle... Så bliver man ældre og pludselig står der "Skat" på ens lønseddel hvor der er en eller anden der har taget en god bid af ens hårdttjente penge... for slet ikke snakke om ATP, Arbejdsmarksbidrag, SP..... Mangler sgu næsten bare at der kommer "Grønne Afgifter" på dem der arbejder udendørs... :] .... Slyngler. Og så fråser de dem sgu væk når de har hugget dem. De burde have en røvfuld. Hvis danmark kørte som et firma, så ville der sgu ikke være det sløseri med finanserne... :]


    Helt enig. Jeg undrer mig ofte over hvorfor de bruger
    vores surt tjente penge på alt muligt pjat og overflødigt
    pjank. De bare bruger løs, som det passer dem. Er
    da derfor vi skal betale ågerpriser i skat.

  • Noget der rigtig kan bringe mit vand i kog
    er ejendomskatter og så lige værdi af lejebolig.
    I mine øjne et det bare at fordoble ejendomsskatterne.
    Kan ikke se logikken at at skulle betale skat af noget man ejer og har betalt for X(

  • Quote

    Originally posted by Torque
    LOL - good one :D


    Det sygeste er, at det sikkert bliver en realitet inden for de næste par år.


    Ja, det ville ikke undre mig...


    og CO2-afgift for dem der har hårdt fysisk arbejde da de trækker vejret mere end dem der ikke har hårdt arbejde.... og derfor forurener de mere... :))


    Pyha, det bliver ikke sjovt når jeg skal til at betale grønne afgifter samt CO2-afgifter for at gå på arbejde... :]

  • Quote

    Originally posted by The Hans
    Noget der rigtig kan bringe mit vand i kog
    er ejendomskatter og så lige værdi af lejebolig.
    I mine øjne et det bare at fordoble ejendomsskatterne.
    Kan ikke se logikken at at skulle betale skat af noget man ejer og har betalt for X(


    Ja, det er lidt spøjst at man skal betale skat for noget man ejer... Virker sgu ikke helt logisk, men det er åbenbart en god forretning for dem der indkræver pengene... :]

  • Det der virkelig irriterer mig, er at vi betaler 180% afgift af bilernes nypris. Tænkt at en Carisma koster ca. 60K ab fabrik. Resten er afgifter 8o


    Man skulle bo i Sverige (nej vel?), Tyskland (Ellers tak) eller England (måske). Kein registreringsafgift=Gode biler til mennesker med normal indtægt. Og så brokker de sig over de gamle lig der kører rundt, og forurener i DK - hvis nye biler var billigere, ville vi ikke have brug for at køre rundt i det gamle lort! Og så ville den grønne afgift være overflødig.

  • Quote

    Originally posted by Torque
    Det der virkelig irriterer mig, er at vi betaler 180% afgift af bilernes nypris. Tænkt at en Carisma koster ca. 60K ab fabrik. Resten er afgifter 8o


    Man skulle bo i Sverige (nej vel?), Tyskland (Ellers tak) eller England (måske). Kein registreringsafgift=Gode biler til mennesker med normal indtægt. Og så brokker de sig over de gamle lig der kører rundt, og forurener i DK - hvis nye biler var billigere, ville vi ikke have brug for at køre rundt i det gamle lort! Og så ville den grønne afgift være overflødig.


    Lige præcis.
    Konen har noget familie i Tyskland. Hans Mercedes
    kostede det samme som min gamle afdankede Galant.
    Surt show.

  • Quote

    Originally posted by Torque
    Det der virkelig irriterer mig, er at vi betaler 180% afgift af bilernes nypris. Tænkt at en Carisma koster ca. 60K ab fabrik. Resten er afgifter 8o


    Man skulle bo i Sverige (nej vel?), Tyskland (Ellers tak) eller England (måske). Kein registreringsafgift=Gode biler til mennesker med normal indtægt. Og så brokker de sig over de gamle lig der kører rundt, og forurener i DK - hvis nye biler var billigere, ville vi ikke have brug for at køre rundt i det gamle lort! Og så ville den grønne afgift være overflødig.


    Ja, det er surt at afgifterne på biler er så høje, men det forstår jeg nu lidt på en måde... For ellers ville alle sgu have en bil og så står vi som fx. New York hvor man dårligt kan trække vejret... Ikke fedt.


    Det jeg bare ikke forstår når det kommer til afgifter med biler er hvorfor man straffer dem der vil have en NY bil frem for en gammel bil hårdere ?... Virker ikke helt logisk da nyere biler er bedre for naturen (inden for rimelighedens grænse naturligvis).


    Syntes dog de skulle sænke afgifterne for nogle folk. Familier osv, der har brug for en bil. Unge mennesker der bare vil have en bil til at race i skal sgu betale fuld pris. Ellers må de tage bussen. ;)


    .. og studerende skulle bare have 100% gratis transport med DSB / HT for de er jo landets fremtid (skræmmende).... og en SU rækker sgu ikke langt når man også lige skal slippe op til ~800 kr om måneden til et månedskort... :]

  • Quote

    Originally posted by Torque
    Det der virkelig irriterer mig, er at vi betaler 180% afgift af bilernes nypris. Tænkt at en Carisma koster ca. 60K ab fabrik. Resten er afgifter 8o


    Man skulle bo i Sverige (nej vel?), Tyskland (Ellers tak) eller England (måske). Kein registreringsafgift=Gode biler til mennesker med normal indtægt. Og så brokker de sig over de gamle lig der kører rundt, og forurener i DK - hvis nye biler var billigere, ville vi ikke have brug for at køre rundt i det gamle lort! Og så ville den grønne afgift være overflødig.


    Man kunne godt bosætte sig lige syd for grænsen men stadig arbejde i DK, skulle vist være en rimli god idé ;)

  • Quote

    Originally posted by The Hans


    Lige præcis.
    Konen har noget familie i Tyskland. Hans Mercedes
    kostede det samme som min gamle afdankede Galant.
    Surt show.


    Jep, det er dybt uretfærdigt. Ellers havde jeg også cruiset rundt i en Mercedes SLK 230K - Istedet blev det en gammel 190E med 122HK *suk* 190hk er altså lidt sjovere...

  • Jeg håber de unge skoleelever følger med her.
    De får lige et lille indblik i hvorfor man får gråt hår
    som voksen... he he he


    Nyd jeres skole mens i kan....
    Man ved aldrig hvad verden bringer, før man
    står i lo.. til halsen ;)


  • Jeg er ikke helt enig der. Jeg tror ikke flere køber bil hvis afgiften ryger, når(i teorien) kollektiv transport bliver gratis. Istedet tror jeg, at dem der køber bil, får råd til en nyere (mindre forurenende) bil. Og hvad de unge angår, så skal afgiften være ens for alle. Jeg så da hellere at min søn drønede rundt i en sportslig (nyere) bil med gode bremse (ABS), airbags osv - fremfor en skæv gammel Opel Manta, som ham og kammeraterne har skruet en 2,4-liters motor i.

  • Quote

    Originally posted by cla
    Man kunne godt bosætte sig lige syd for grænsen men stadig arbejde i DK, skulle vist være en rimli god idé ;)


    Det kender jeg et par stykker der gør, men det
    kræver lige at man kan holde ud at bo i f.eks.
    Flensborg.


    Nej tak siger jeg bare, så hellere køre rundt i
    min gamle spand.

  • Quote

    Originally posted by Torque
    Jeg er ikke helt enig der. Jeg tror ikke flere køber bil hvis afgiften ryger, når(i teorien) kollektiv transport bliver gratis. Istedet tror jeg, at dem der køber bil, får råd til en nyere (mindre forurenende) bil. Og hvad de unge angår, så skal afgiften være ens for alle. Jeg så da hellere at min søn drønede rundt i en sportslig (nyere) bil med gode bremse (ABS), airbags osv - fremfor en skæv gammel Opel Manta, som ham og kammeraterne har skruet en 2,4-liters motor i.


    Ja, jeg forstår dig godt når du skriver den sammenligning mellem Sportsvogn & Opel Manta... Men det bedste er jo hvis så få folk kører som muligt... Hvis priserne på biler bliver som i USA, så vil der også komme lige så mange biler. Muligt det vil blive lidt sikre på nogle områder, men på mange andre vil det blive langt usikre. Folk der ellers ikke ville have bil ville købe en. Alle ville have en bil. Flere uheld, mere forurening.... større behov for at bruge penge på veje... flere veje.... flere motorveje...


    Næ, jeg syntes at jo færre biler, jo bedre.... Selvom det da er en dejlig ting at have en bil. Ingen tvivl om det.


    Man kunne også bare lave en lov om at man skulle være 2 for at købe og eje en bil. Der er sgu alt alt for mange mennesker der kører rundt i en bil alene. De kan sgu købe sig en cykel eller tage bussen. :))

  • Quote

    Originally posted by Torque
    Ja, en SL 600 er heller ikke helt af vejen - men den koster det firedobbelte :D


    Damn, den er sweet designet *savle*


    Hvis jeg ikke huske helt galt, så er det nu en 500, men point taken.


    Det er min chef´s drømmebil.... :)) .... Skræmmende at han ikke engang har råd til den, men sådan er det jo når man har familie, hus osv...


  • Jeg kan følge dig i, at færre biler er bedre. Det skal bare ikke være dyrt for dem som har behov for det. Jeg bor f.eks. på Lars tyndskidsmark (Billund), og her virker busnettet ikke særlig godt. Jeg kan f.eks. ikke komme hjem fra Kolding efter kl. 1700 - der går simpelthen ingen busser 8o Måske skulle man bare fjerne afgiften i Jylland :D :D :D


    I Kbh er sagen jo straks en anden. Var ovre og besøge en kammerat, og jeg må sige at bybusserne fungerer godt. Misser man én, venter man bare 5mins - så kommer der en mere.

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Hvis jeg ikke huske helt galt, så er det nu en 500, men point taken.


    Det er min chef´s drømmebil.... :)) .... Skræmmende at han ikke engang har råd til den, men sådan er det jo når man har familie, hus osv...


    Hmm, okay - my bad. Tror heller ikke der er synlig forskel på de to. Din chef er ikke den eneste der har dén drøm. Ville gerne have en Brabus SL600 Biturbo stående udenfor. 671HK og 1050NM ved 1800omdr/min. Det er til at føle på :D Så den til DK's hurtigste bil 2003 (bor 10km derfra). På trods af det massive kraftværk bilen er, kan man ikke høre andet end dækstøj når den bliver hamret af. Fedt at kunne have hele familien med på ferie, samt æde Ferrari'er på Autobahnen :D