jeg har lige opdaget, noget med noget [autorun] man kan lægge på en cd og så selv bestemme hvad den skal køre når man putter cd'en i.. så tænkte jeg (det er sku ik ret tit jeg gør det ) at det kunne være sjovt at lægge en slags "virus" på cd'en, altså bare en harmløs en som fx rebooter computeren, eller får computeren til at gå i stå..
hvor finder jeg sådan et program? eller hva i nu vil kalde det?

LAve "virus"?
- learner
- Lukket
-
-
Og hvad vil du så gøre med den
-
På hver cdrom osv ligger der en autorun.inf
(Sådan en kan du selv lave)
Den kan du vælte edit på og skrive
[autorun]
open=test.bat
Når automatisk afspilning er slået til, vil den altid lede efter den autorun.inf => som i dette tilfælde vil starte/exekvere en bat-fil.
Så kan du lave en bat fil og skrive hvad computeren skal gøre. Bare et kedeligt lille eksempel -
Originally posted by scully
Og hvad vil du så gøre med dengi den til en kammerat og sige det er et mega fedt spil eller sådan noget..
der kan jo ikke ske noget ved det
-
Du kan da bare lave en cd-rom med autorun, hvor det fx er det lille program shutdown.exe der bliver kørt.
Det er et lille program, der som navnet siger kan lukke eller reboote maskinen, og det er IKKE en virus.
-
Originally posted by Aerial
På hver cdrom osv ligger der en autorun.inf
(Sådan en kan du selv lave)
Den kan du vælte edit på og skrive
[autorun]
open=test.bat
Når automatisk afspilning er slået til, vil den altid lede efter den autorun.inf => som i dette tilfælde vil starte/exekvere en bat-fil.
Så kan du lave en bat fil og skrive hvad computeren skal gøre. Bare et kedeligt lille eksempelokai, jeg har tjek på det øverste med autorun, men hvordan giver jeg så .bat filen kommandoer?
-
Originally posted by Tweak.dk
Du kan da bare lave en cd-rom med autorun, hvor det fx er det lille program shutdown.exe der bliver kørt.Det er et lille program, der som navnet siger kan lukke eller reboote maskinen, og det er IKKE en virus.
Præcis ! Og er du en gris så laver du en hvor den sletter ntldr-filen på C-drevet
Men som TWeak siger er det stadig ikke en virus. Har prøvet at kigge sourcekoden igennem til nogle vira og tro mig => Det kræver nogle års erfaring med at kode
-
Originally posted by learner
, jeg har tjek på det øverste med autorun, men hvordan giver jeg så .bat filen kommandoer?En batfil kører grundlæggene efter dos-kommandoer.
TWeak har lige akkurat smidt et link i en anden tråd med dos-kommadoer. Deri kan du måske finde noget spændende -
et godt råd inden du laver en "virus" er måske at sætte dig lidt ind i programmering
og divs. dos kommandoer
http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=7076&sid=
i den tråd har jeg lavet et screenshot med nogle dos kommandoer
-
En batfil kører grundlæggene efter dos-kommandoer.
TWeak har lige akkurat smidt et link i en anden tråd med dos-kommadoer. Deri kan du måske finde noget spændendejo tak.. men jeg ka ikke åbne den i notepad..??? hva gør jeg så`??
-
En format c: /q /autotest er også god på en maskine med FAT.
-
Originally posted by Tweak.dk
En format c: /q /autotest er også god på en maskine med FAT.sorry, men jeg fatter sku ik det der!
-
sorry, men jeg fatter sku ik det der!
Og du laver din autorun fil, som vi snakkede om . SÅ laver du en batfil der ligger samme sted. (Det er den autorun-filen hiver fat i).
Batfilen skal indeholde nedenstående
============================
cd %systemroot%cd \System32\
call -f Shutdown.exe
============================Først finder den systemroot (Det er altid din windowsfolder. Ligemeget hvilket drev det ligger på. Derefter går den ind i system32 folderen og exekverer shutdown.exe (Grunden til jeg har skrevet -f er for FORCE. Dvs at den bare lukker alt uden at advare) he he
Kan det bruges ?
-
jo tak.. men jeg ka ikke åbne den i notepad..??? hva gør jeg så`??Hvis du laver en fil der f.eks hedder test.bat, så skal du højreklikke på filen og vælge edit for at kunne redigere den i notepad
-
Og du laver din autorun fil, som vi snakkede om . SÅ laver du en batfil der ligger samme sted. (Det er den autorun-filen hiver fat i).
Batfilen skal indeholde nedenstående
============================
cd %systemroot%cd \System32\
call -f Shutdown.exe
============================Først finder den systemroot (Det er altid din windowsfolder. Ligemeget hvilket drev det ligger på. Derefter går den ind i system32 folderen og exekverer shutdown.exe (Grunden til jeg har skrevet -f er for FORCE. Dvs at den bare lukker alt uden at advare) he he
Kan det bruges ?
ok, nu tror jeg begynder at forstå... men hvordan skriver jeg inholdet i bat filen? jeg kan jo ikke åbne den med notesblok..
-
Kig i mit sidste reply
he he
-
Kig i mit sidste replyhe he
ups sorry, jeg var åbenbart lige ved at skrive en ny post da du svarede... men mange tark nu fatter jeg det
-
Learner ..
Hvis du ikke kan simple dos kommands så er du altså lidt lost når du roder med sådan noget ...
du kender vel godt følgendeCD
MD
DIR
FORMAT
PING
TRACERT -
NP
Husk nu at hold den til at lukke maskiner ned osv.
Ellers bliver de nok rigtig trætte af dig
-
Originally posted by PLauGe
Learner ..Hvis du ikke kan simple dos kommands så er du altså lidt lost når du roder med sådan noget ...
du kender vel godt følgendeCD
MD
DIR
FORMAT
PING
TRACERTdet gør jeg ikke kender DIR, FORMAT, WIN, IPCONFIG, ikke flere tror jeg..
det er lige meget, det kommer vel, når jeg arbejder med det
EDIT: Det er jo også derfor jeg har jer