Min første større foto-opgave !

• Har i den forløbne uge haft til opgave at ta' situationsbilleder fra et internationalt fodbold stævne med 150 hold.
    (Min sidste uge i erhvervsafprøvnings-/flexjobs-praktik.)

På de følgende 2 link kan der ses billeder fra starten i tirsdags og så nogle taget i går fredag:

http://www.brondbyif-amator.dk/default.asp?pageid=12257
    http://www.brondbyif-amator.dk/default.asp?pageid=12238

Det er så 2. gang jeg prøver mine evner af ved et sportsstævne.
    Har tidligere også taget billeder ved EM i Bordtennis, som foregik i Århus maj måned sidste år. (Den gang var det bare til eget brug.)

Det skal lige nævnes, at thumbnails ikke er alt for tjekkede. ;)
    Men det skyldes vist, at det var noget, som stævneledelsen pludselig fik stablet på benene og derfor fik webmaster ikke tid til, at udforme det ordentligt. (Det blev vist lavet på 5 min.)

Nå nok om det - det er jo selve billederne det gælder. Alle holdt nogenlunde i en middel opløsning (ca. 1024x768 ) - for at tilgodese det som flertallet benytter sig af.

Klik på de lidt deforme thumbnails - for at se hvert enkelt billede.

Ris og ros modtages gerne - men ingen platte indlæg om, at fodbold er kedeligt og i den dur. Pft. :9xo

Billederne er taget med mit Canon Powershot S1 IS og har afprøvet lidt forskellige indstillinger - for at lære lidt om hvo'n de forskellige muligheder virker.

• Synes at dem der ikke er fra fodbold, virker som de er lidt slørede. Minder mest af alt om forkerte proportioner, som følge af resize. Synes umiddelbart at det er det første der rammer mig.

Dem fra fodbold-stævnet virker bedst - imo - de står relativt skarp, fine farver osv. Der er dog enkelte hvor lige mangler lidt af pokalen, et amputeret ben eller andet - men det er småting, og bare noget man skal vende sig til at være opmærksom på ;)

Ellers ser det helt fint ud.

• Ja nu du siger det, det med de lidt slørede. Mener ikke jeg har ændret proportionerne - man alle er resized og efterbehandlet i PS 6.0.
    Desuden så er dem fra tirsdag taget mellem 19.30 og 20.30, hvor lyset var noget drillesyg og jeg vist ikke lige havde styr på indstillingerne. Så det ska jeg vist lige ha' øvet mig på.
    Fodbold billedrne er jeg også selv rimelig tilfreds med - på nær dem du nævner, hvor jeg har "hakket lidt i det" hist og pist. ;) Men det skal gå stærkt en gang i mellem og så smutter det jo. ;)

Originally posted by Bentzin

Ja nu du siger det, det med de lidt slørede. Mener ikke jeg har ændret proportionerne - man alle er resized og efterbehandlet i PS 6.0.
    Desuden så er dem fra tirsdag taget mellem 19.30 og 20.30, hvor lyset var noget drillesyg og jeg vist ikke lige havde styr på indstillingerne. Så det ska jeg vist lige ha' øvet mig på.
    Fodbold billedrne er jeg også selv rimelig tilfreds med - på nær dem du nævner, hvor jeg har "hakket lidt i det" hist og pist. ;) Men det skal gå stærkt en gang i mellem og så smutter det jo. ;)

Jeg plejer at sætte crop-tool til fx 4:3, og derefter tilpasse billedet så der ikke er afhakkede ben osv.

Hvis du tager billeder på denne tid af året, og lidt hen ad om aftenen, så plejer jeg at bruge ISO100 (eller ISO200), og så en lukker på mellem 40-80 - alt afhægigt af hvor sent det er.

Originally posted by Happy^

Jeg plejer at sætte crop-tool til fx 4:3, og derefter tilpasse billedet så der ikke er afhakkede ben osv.

Hvis du tager billeder på denne tid af året, og lidt hen ad om aftenen, så plejer jeg at bruge ISO100 (eller ISO200), og så en lukker på mellem 40-80 - alt afhægigt af hvor sent det er.

Okay det må jeg huske næste gang - for det kostede en del ekstrabehandling, af dem fra aftentimerne. De var noget dunkle og måske kan det være en af årsagerne til, at de ikke ser helt rigtige ud.

Nå må vist hellere komme til køjs [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/ende.gif]- skal snart op igen - skal ud og skyde lidt flere billeder fra finaledagen.

• Rigtig fine billeder. :cheers: Som Happy^ også nævner er der en smule "småfejl" hist og her, men billederne opfylder jo fint sin opgave. Man får et tydeligt indtryk af hvad der er sket, hvordan det er sket, osv., og det er jo hovedsagen.

Så thumbs up herfra. :9xo

• Off-topic, men dejligt at se det er et brøndby stævne :))

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

• Så er der kommet flere billeder på - de forskellige dage:

Tirsdag

Fredag

Lørdag

Syn's selv, der er et par go'e ind i mellem.
    Har også en del "myke dårlige" - men dem får i ikke at se. :$ :))

Men alt i alt en sjov, spændende og lærerig opgave.
    Hvor det jo heller ikke gjorde noget, at jeg gik rundt blandt en masse rare frivillige, som gjorde det muligt
    - at hundredvis af glade mennesker, havde 5 herlige dage hvor sport, engagement, hygge og lækkert vejr, var hovedingredienserne. :9xo