Nyt Lovforslag.... NEJ TAK

  • Quote

    Originally posted by M.Beier


    Well... Nu er min bror 21, men, man skal være 21 for at måtte køre på en motorcykel på 250CCM eller mere, hvilket gør alle producenterne laver motorcykler på 245-249ccm og tuner dem hjernedødt meget fra fabriksside, så det er muligt at få motorcykel når man er under 21... - Andre motorcykler er jo 600-1000-1200ccm...
    Hvis den 21 års regl nu ikke eksisterede, så ville det kunne komme på tale, men som det er nu, så er det fuldstændigt uhørt..



    Når du er under 21år eller ikke har haft mc kørekort i mere end 2år så må man kun køre på motorcykler som har max 25Kw det er ca 34hk.


    Ccm har ikke en noget at gøre med om du må køre på dem med lille mckort. Da de fleste kan drosles til 34hk.


    Men jeg synes stadig at dette lovforslag er for meget....

  • Quote

    Originally posted by SaLtUm
    LOL det stinker 5k er sQ mange penge!!!!


    de er da ikk rigtige raske i skallen


    Det er nok nærmere dem, som forpester luften og er ligeglade med om det generer alle andre, der ikke er rigtige raske i skallen. (Det gælder alle 2- eller 4-hjulede køretøjer.)
    I forvejen er de med til, at forpeste miljøet med deres udstødningsgas !


    Som nævnt tidligere, så ville det imo være passende med 10K. Så er der, som andre skriver, større chance for, at det virker forbyggende.
    En "plov" skider de fleste på, at skulle af med. Mens 20 af slagsen er noget der kan mærkes.


    Så - Jo tak - til lovforslaget - med den tilføjelse, at det skal gælde alle slags motorkøretøjer. + bøden må godt være større, så folk tænker sig om en ekstra gang. :9xo

  • For det første vil jeg ikke skrive under på det der.
    Men det er absolut ikke det samme som at sige at man er enig med lovforslaget, for det er jeg IKKE.


    - Og så vil jeg godt lige mane den misforståelse i jorden at larm er lig med ydelse på et motorkøretøj, for det er det skam ikke.
    Rallybiler og banebiler har også støjkrav de skal overholde, og de mangler da ikke ydelse/udnyttelsesgrad...


    Den eneste forskel på racerbilers udstødninger (det er den primære støjkilde, og derfor det primære diskussionsemne) og den model man skal sælge til folk, er at lydindtrykket er en del af salgsargumenterne til en gade-MC eller en bil. Hvem gider have 5hk ekstra hvis ikke bilen brummer lidt mere?


    Til MC'er er der yderligere ret strenge krav for hvor meget den må larme, men for at gøre en lydmåling generisk og nem at reproducere, har man sat den til et fast omdrejningstal bestemt af motorstørrelsen og en fast afstand 1 meter bagud og 1 meter til højre for motorcyklen i samme lodrette niveau som mundingen på udstødningen.
    Der er masser af de motorcykler som folk mener larmer for meget, som rent faktisk kan bestå ovenstående test med glans.


    Mit bud på en løsning, er at bøden skal hæves til f.eks 2500 for røg og støj, og at tredje bøde var lig med et klip i styrebrevet - samt at det gælder ALLE køretøjer. Om det er en MC eller en brian_smartass i sin golf med thansen bagpotte som kører forbi og larmer 110db, skal der vel ikke gøres en forskel på?????
    Samtidigt skal støjtesten som afslører et køretøjs karakteristik, gøres mere tidssvarende.

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

    Rettet en gang, sidst af Sajmon ().