Ny medielicens også for computere

• Haha jeg betaler gerne licens, jeg skal bare have et godt tilbud på en forbindelse der kan optage tv :crazyeyes: ..

Originally posted by Ganda

Licens skal betales pr. husstand.. Ikke pr. person eller computer/tv-apparat

Ah nice... hvis den så ikke stiger, så tror jeg næsten at jeg overlever.

Originally posted by Ganda

Licens skal betales pr. husstand.. Ikke pr. person eller computer/tv-apparat

Det ved jeg godt !

meeen... jeg har jo som sagt ikke noget tv, så jeg gider sq da ikke betale for at have en telefon der kan eller sådan noget...

• arh.... tag det ikke så tungt.... det holder jo ikke.... jeg betaler ihvertfald helt sikkert ikke en skid.... jeg betaler TV og RADIO licens, men når jeg ikke bruger det andet, gider jeg da ved gud ikke betale for det.... men sikker på de ikke mener det på den måde.... hvis ikke man bruger det, er det jo ren logik at man ikke skal betale for det....

Originally posted by kungfuis78
    arh.... tag det ikke så tungt.... det holder jo ikke.... jeg betaler ihvertfald helt sikkert ikke en skid.... jeg betaler TV og RADIO licens, men når jeg ikke bruger det andet, gider jeg da ved gud ikke betale for det.... men sikker på de ikke mener det på den måde.... hvis ikke man bruger det, er det jo ren logik at man ikke skal betale for det....

der bliver tale om en radiolicens og en medie licens... så har du en computer med internetforbindelse, telefon der kan se tv, et tv/billedfremviser med fm-modtager så skal du betale - om du har 1 af delene eller 500 af hver i samme husstand.

• Dit eksempel hænger jo overhovedet ikke sammen, der er seperate regler for skoler / institutioner / virksomheder.

Licensen er på lidt over 1000 kr. pr. halvår - har du et halvårligt budget på 4000 kr?

Originally posted by Burger

Dit eksempel hænger jo overhovedet ikke sammen, der er seperate regler for skoler / institutioner / virksomheder.

Licensen er på lidt over 1000 kr. pr. halvår - har du et halvårligt budget på 4000 kr?

Så lever man ret billigt :ph34r:

Anyways, foreslaget huer mig ikke vildt meget.

Originally posted by FlexQ

der bliver tale om en radiolicens og en medie licens... så har du en computer med internetforbindelse, telefon der kan se tv, et tv/billedfremviser med fm-modtager så skal du betale - om du har 1 af delene eller 500 af hver i samme husstand.

lyder nu underligt. hmm.. jeg har nu ikke hørt om en telefon der kan se tv... :)

Dit eksempel hænger jo overhovedet ikke sammen, der er seperate regler for skoler / institutioner / virksomheder.

jeg kan scanne regningen ind der siger 1122 kr. for et halvt år + gebyrer... :S

Og ja, 800 kr om måneden når lejligheden er betalt. Så kan du selv tælle på fingrene.

og må indrømme at jeg ikke havde tænkt det med at det var en institution, kun at skolen hvor jeg gik på engang, skulle betale pr. tv de havde, og derfor havde pillet alle tv-turnere ud af dem alle.

Originally posted by Butcher
    Det er jo komplet latterligt. Og hvad ligner det også, at de ikke har en studenterabat? X(

er så enig - synes også gamle uden penge skulle ha " et break".... HVORFOR IKKE AFSKAFFE BRUGERBETALING PÅ TV!?!?!? 99.5%af danmarks befolkning benytter sig af tv men underligt nok er det stadig ikke gjort til en del af skatten - hvilket jo ville være det mest lige og retfærdige...

"Drop lortet eller sæt adgangsbegrænsning med digital signatur på Happy" <- digital signatur er stadig i sine unge dage

• De fattigste pensionister KAN få halv licens.

Så kan de lave adgangsbegrænsning via. brugernavn og adgangskode som folk får når de betaler licens - sværere er det faktisk ikke.

• Så alt i alt, så skal man betale lige så meget i licens hvis man har en computer (uden TV-kort) med internetforbindelse som hvis man havde TV ? ... :boxed:

Hvis det skal være retfærdigt, så skal DR jo have ALLE deres udsendelser online så folk kan se dem i real-time....i ordenlig kvalitet 8)

Hvis man ikke har hverken TV eller computer, men en nyere mobiltelefon, så skal man også betale fuld licens ? ... :boxed:
    ... Så må det samme jo være gældende ... Alt skal være tilgængeligt hvis man skal betale fuld licens.

... og så skal det jo også være muligt at downloade alt det man ser på DR.DK ... man kan jo optage TV ... :$

... Så skal DR sgu have en kraftigere internetforbindelse ... Hvis de altså sendte noget som generalt var værd at se på :))

Så kan de lave adgangsbegrænsning via. brugernavn og adgangskode som folk får når de betaler licens - sværere er det faktisk ikke.

Nemlig :9xo ... men så kan de jo ikke pive over de folk som nægter at betale penge til deres nepotistiske foretagende :crazyeyes:

Originally posted by Marquis
    http://www.stopcomputerlicens.dk/

Signed.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• jeg synes vi skal slå dette fast!

1. Licens skal kun betales per hustand
    2. HVIS du allerede har tv skal du IKKE betale ekstra efter det nye "licenssystem"

bare for i ikke bliver i tvivl en anden gang. Jeg synes det er fair at man betaler licens og efter de nye regler så rammer det jo ikke dem der betaler licens nu. der hvor problemet sker er klart ved ungdommen. folk på su osv.
    men helt ærligt, jeg tror snart man ser en løsning på dette om et års tid.