Billede af New York Havn

Originally posted by shack
    Da jeg var i New York for for nogle måneder siden, tog jeg 3 billeder som blev sat sammen til et stort Panorama. Der ligger nok 10 timer i photoshop bag billedet, men hvad synes i om resultatet?

http://img512.imageshack.us/my.php?image=panoramare8wi.jpg

Rigtig fedt billede! Syns dog at du skulle have taget billederne et andet sted fra.. Man får ikke indtrykket af at bygningerne er særligt store (hvilket de er..) - men fedt billede! Ingen tvivl om det! :9xo

Og nu jeg ser efter, er den største bygning på billedet faktisk ret skæv..

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Rettet en gang, sidst af Exxon ().

Originally posted by Tarantula

Rigtig fedt billede! Syns dog at du skulle have taget billederne et andet sted fra.. Man får ikke indtrykket af at bygningerne er særligt store (hvilket de er..) - men fedt billede! Ingen tvivl om det! :9xo

Og nu jeg ser efter, er den største bygning på billedet faktisk ret skæv..

Jeg må tilslutte mig her.

Men ellers så er billedet rigtigt fedt :9xo

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

• tjaaa det kan da godt være der ikke skal ret meget til at imponere mit utrænede øje, men jeg syns' det er et godt motiv - skævt eller ej

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

• Min umiddelbare reaktion "wauw" - men efter et par sekunder, så faldt de skæve huse lige ind i mit "fokus-felt" - og så endda lidt skæve i flere retninger.
    Men selve idéen/motivet er dælme nice og så fornemmes storheden, perspektivet el. hva' det nu hedder - virkelig effektfuldt i dette panoramabillede. :9xo

• jeg tænkte også shit det er flot da jeg så de høje bygninger.. jeg lagde ik mærke til de var skæve, men der ødelagde det lidt var selve fronten med de havne bygninger :rolleyes: men ellers et rigtig flot billede

Originally posted by Bentzin
    Min umiddelbare reaktion "wauw" - men efter et par sekunder, så faldt de skæve huse lige ind i mit "fokus-felt" - og så endda lidt skæve i flere retninger.
    Men selve idéen/motivet er dælme nice og så fornemmes storheden, perspektivet el. hva' det nu hedder - virkelig effektfuldt i dette panoramabillede. :9xo

Helt enig. Der er virkeligt flotte farver, og tydeligheden er i top. :9xo

Begyndte også først at lægge mærke til en vis skævhed, efter flere sekunder. (Måske er jeg bare langsom? :crazyeyes: )
    Synes faktisk det er lidt som om, siderne hælder "indad". :)

Originally posted by Mikkel

Helt enig. Der er virkeligt flotte farver, og tydeligheden er i top. :9xo

Begyndte også først at lægge mærke til en vis skævhed, efter flere sekunder. (Måske er jeg bare langsom? :crazyeyes: )
    Synes faktisk det er lidt som om, siderne hælder "indad". :)

Sådan er panorama :)

Originally posted by shack
    Da jeg var i New York for for nogle måneder siden, tog jeg 3 billeder som blev sat sammen til et stort Panorama. Der ligger nok 10 timer i photoshop bag billedet, men hvad synes i om resultatet?

http://img512.imageshack.us/my.php?image=panoramare8wi.jpg

Hej

Hvilket program har du egentlig brugt til at stitche billederne. Jeg leder selv efter et godt program til dette formål!

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

Originally posted by Zjapper
    Adobe Photoshop CS2 Windows - 2006:05:29 - 16:56:22

Gem billedet og åben det i Notepad/Wordpad, så kan du se hvad det er lavet med.

Var ikke klar over man kunne gøre sådan. Jeg var egentlig heller ikke klar over at CS2 kunne lave panoramaer.

- Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

• Jeg har heller ikke brugt CS til at sætte dem sammen. Brugte et program der hedder Panorama Factory
    Men ja jeg ved godt at de hælder ind af, men som sagt så er Panorama billederne sådan. Jeg kan godt lide den Ko-øje effekt billedet får ved at gøre det.
    Billedet er taget på vej ind fra en færge, så kunne ikke tage det på mange andre måder:)

Originally posted by dna

Var ikke klar over man kunne gøre sådan. Jeg var egentlig heller ikke klar over at CS2 kunne lave panoramaer.

- Anders

cs og cs 2 kan.. og så opefter når de kommer.. det er inde i file>automate>photomerge

• har os selv nogle rigtig fede manhatten billeder..

Ellers er jeg 110 % enig med Bentzin, samtidig syns jeg at bygninger ser lidt for digitaliseret ud.. Det lidt synd.. Ellers :finger:

MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

Originally posted by Zjapper
    Adobe Photoshop CS2 Windows - 2006:05:29 - 16:56:22

Gem billedet og åben det i Notepad/Wordpad, så kan du se hvad det er lavet med.

gem billedet. højre klik -> egenskaber-> (dokumentinfo) -> [avanceret]

• Det er jo et fint forsøg og lyset har været fint roligt. Det svinger ikke fra billede til billede og har været godt konstant.

Du har nok ikke lige brugt det bedste udstyr hvilket billedet lider meget under. Der er styrtende linier på alle bygninger som flere nævner.
    Desuden er man da ikke i tvivl om jorden er rund, det er så bare den forkerte vej det er blevet forvredet :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy