Hjælp til WinXP afinstallering/installering

• Hey....

Jeg sidder her med min comp... Og den har en US vers. af winXP liggende på og så det halve af en anden (CD'en var fucked midt i det hele) Og nu vil jeg gerne have installeret WinXP Pro DK på den... Men det skal være som en erstatning for de andre 2... Hvordan gør man det... Jeg er kun vant til at man kan gå ud i dos, slette det hele, og genstarte med opstartsdiskette for at installere ude fra dos... Men nu er det jo sådan at jeg har NTFS på nu i stedet for FAT32... Og derfor kan man jo ikke gå ud i dos... Så hvordan fjerner jeg de andre 2 vers. og får installeret den ene?....

Jeg er en n00b... Jeg ved det... :))

Originally posted by The_Unforgiven
    Hvis du booter op på cd.
    Burde du kunne vælge format eller rep .

The_Unforgiven

Okay... Rart at der er nogen der gidder at hjælpe... men hvad er rep.?

• Jeg prøvede lige at boote fra CD'en... så stod der: Boot from Atapi CD-rom, No emuliation (eller sådan noget) press a key to boot from CD... Så trykkede jeg enter og derefter slukkede skærmen og computeren genstartede... og jeg har prøvet flere gange... Skal jeg så bare hente den der bootdisk og køre den derfra eller hvad? Og hvad så når jeg kun har et usb diskettedrev... Kan den godt bruge det når den starter i dos?

• Hmm.. Det lyder mystisk at du ikke kan boote fra din CD... Har du mere end et CD drev? Evt. prøv det andet..

Når du installere vil den spørge om den skal formatere eller bare installere oven i det gamle.. Vælg formater.. :D

Originally posted by Hellm@n

Yep...

Okey. Det er bare fordi at jeg bruger ALTID min backup-Windows-CD når jeg installere, men den bliver jo slidt så nogen gange er jeg nød til at lave en ny backup. Der er jo ingen grund til at slide på den originale CD.

Originally posted by GrillRotten
    Okey. Det er bare fordi at jeg bruger ALTID min backup-Windows-CD når jeg installere, men den bliver jo slidt så nogen gange er jeg nød til at lave en ny backup. Der er jo ingen grund til at slide på den originale CD.

Hvor tit formaterer du lige? :D

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

• Okay... Nu virker det... Tak for hjælpen... Jeg måtte godt nok sidde til kl. 2:30 i nat for at brænde ud, da jeg havde ca. 45GB ting og sager der ikke var plads til på den anden HD... Men nu virker det bare... :)) Jeg brugte min brænder i stedet for mit DVD drev, den er åbenbart mere stabil... :rolleyes: Men så er det jo bare at gå igang med at installere alle de programmer jeg plejer at brug (der bliver nok ingen bytur i aften... ;( )... Men sådan er det jo...

Originally posted by Hellm@n
    Okay... Nu virker det... Tak for hjælpen... Jeg måtte godt nok sidde til kl. 2:30 i nat for at brænde ud, da jeg havde ca. 45GB ting og sager der ikke var plads til på den anden HD... Men nu virker det bare... :)) Jeg brugte min brænder i stedet for mit DVD drev, den er åbenbart mere stabil... :rolleyes: Men så er det jo bare at gå igang med at installere alle de programmer jeg plejer at brug (der bliver nok ingen bytur i aften... ;( )... Men sådan er det jo...

Brændere er meget mere fintfølende end alm. drev - hvis en cdrom er på vej til at være for ridset til at virke mere, plejer det at være brænderdrev der kan holde liv i den :)