Kom/it - eksamensopgave. Lidt hjælp tak

• Hej alle tweakere! :D

Jeg har brug for jeres hjælp til det her projekt. Jeg har valgt at have om konsol- og computerspil, samt de samfundsmæssige konsekvenser af disse. Forældres ansvar over for deres børn, og hvordan børn og unge ikke kan kende forskel på den virtuelle og virkelige verden.

Jeg har brug for eksempler hvor unge har efterlignet de spil de har spillet. eller i hvert fald hvor folk har påstået at dette er sket. Hvis i kan huske nogle tilfælde, og måske endda linke til historien ville det være en stor hjælp! :D

Jeg har valgt at lave en slags brochure og reklame for at få forældres øjne åbnet for de ansvar de har.

Pft.

En lille tilføjning. Når jeg er færdig med mine produkter, altså brochuren og det, vil jeg meget gerne have noget bedømmelse på det, og hvordan de kunne være bedre. men nu skal de lige laves først ;)

• Har været oppe i det emne til projektopgave for et år siden, fik 10 eller 11 for det.

Bowling for Columbine, kan jeg da lige huske :D

Har du set fahrenheit 911, der er nogle klip med nogle soldater der skyder helt vildt til Burn motherf*cker af bloodhoundgang.

Americas Army altså spillet. Det er et rekrutterings spil.

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

Rettet en gang, sidst af RAC ().

Originally posted by RAC
    Har været oppe i det emne til projektopgave for et år siden, fik 10 eller 11 for det.

Bowling for Columbine, kan jeg da lige huske :D

Var det ikke fordi forældrene påstod at de lyttede til Marilyn Manson, eller husker jeg forkert? :)

Originally posted by Ramaskriget

Var det ikke fordi forældrene påstod at de lyttede til Marilyn Manson, eller husker jeg forkert? :)

Det var noget med de lavede en bane i Doom, hvor de skød en masse mennesker der løb ud af en bygning.

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

• Folk der spiller CS 1.6 mere end 4 timer om dagen, der ikke kan se forskel fra spillet og virkeligheden, har hørt om folk der havde taget flashbangs med i skole og brugt dem osv.

Lav en undersøgelse med hvor mange der spiller computer og hvor tit osv.

Eventuelt lav en film om et af de nye spil der minder meget om virkeligheden.

Rettet 2 gange, sidst af RAC ().

• Tak for ideen :D Havde overvejet den, men har en hel del rapporter skal færdiggøres her, så det er lige det med at have tiden. Ved du evt. hvor man kan lave sådan et spørgeskema på nettet? synes jeg har set folk bruge forskellige adresser hvor man lige kunne sammensætte et spørgeskema.
    Og har skam tænkt mig at bruge et par screenshots fra den nye CryEngine ;)

• Prøv at slå "Jack Thompson" op på google og du burde få et par hits på det emne du søger ;)