Xbox vs. Xbox 360

  • Hey.


    Jeg går lidt med tanken om at købe en af disse. Men jeg ved ikke om det kan betale sig, at købe den nye og stadig dyre 360'er fremfor den gamle Xbox. Altså specifikationerne taler for ved 360'eren, men der er spillene bare stadig det dyrere og der er meget få indtil videre. Den gamle kan jo fåes fra ny til kun 900 kr. med 1 controller. Og man kan jo stadig godt få nye spil osv.


    De spil jeg regner med at jeg kommer til at spille er:


    FIFA Street 1 og 2.
    Halo 1 og 2.
    The Godfather.
    Måske CS :D
    Og diverse andre spil.

    Og så evt. sætte en størrere harddisk i og bruge den til at vise film på.


    Så I mine øjne er den gamle Xbox den mest økonomiske at købe, da den ikke vil komme til at overtage mine computere. Så stem og giv jeres mening. Og tænk venligst på økonomi :))


    EDIT: I er forresten meget velkomne til at give jeres mening om den gamle Xbox.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

    Rettet en gang, sidst af Don_Jabbe ().


  • Ville være for dumt at "spilde" penge på en Xbox.. Så meget hellere en 360'er! Du kan jo bare købe "core" udgaven til en 2200..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Originally posted by Tarantula
    Ville være for dumt at "spilde" penge på en Xbox.. Så meget hellere en 360'er! Du kan jo bare købe "core" udgaven til en 2200..


    Det kan jeg godt se. Men det er alligevel bare en del mere :) Så håber jeg sgu, at min Nintendo indbringer lidt når jeg får sat den til salg på DBA :D


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Mange voter, ingen snakker :D


    Giv jeres mening og erfaringer med disse konsoler.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

    Rettet en gang, sidst af Don_Jabbe ().

  • Jeg voter Xbox!
    Dette er simpelthen fordi den er MEGET mere end bare en spilleconsol. Der kommer til at gå noget tid inden de er lige så langt med Xbox360 på det punkt. Min har en chip så jeg kan downloade hvad jeg vil til den, og den kan afspille alle mine divx film med undertekster. Ja det kan den anden også, men det her er en ganske almindelig 3.5" HD ikke en 2.5" som i 360'eren. Jeg har altså 160 gb spil,musik og film liggende i min spilleconsol! det er sku lækkert.
    Plus styresystemet (Xbox Media Center) er bare så lækkert til det.

  • Quote

    Originally posted by shack
    Jeg voter Xbox!
    Dette er simpelthen fordi den er MEGET mere end bare en spilleconsol. Der kommer til at gå noget tid inden de er lige så langt med Xbox360 på det punkt. Min har en chip så jeg kan downloade hvad jeg vil til den, og den kan afspille alle mine divx film med undertekster. Ja det kan den anden også, men det her er en ganske almindelig 3.5" HD ikke en 2.5" som i 360'eren. Jeg har altså 160 gb spil,musik og film liggende i min spilleconsol! det er sku lækkert.
    Plus styresystemet (Xbox Media Center) er bare så lækkert til det.


    Okay, tak fordi du også skrev din menig :)


    Men hvilken chip har du? Og hvad gør de forskellige chips?


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Jeg kan faktisk ikke helt huske hvad min hedder, men du skal bare have en Modded xbox. (ellers er der mange der gør det for et par hundrede kroner).
    Den gør det, at jeg f.eks. kan låne et spil os en ven (eller bluckbuster) og så rippe det til min HD. Så giver jeg ham spillet igen, men jeg kan fortsat spille spillet fra min harddisk:D

  • Quote

    Originally posted by shack
    Jeg kan faktisk ikke helt huske hvad min hedder, men du skal bare have en Modded xbox. (ellers er der mange der gør det for et par hundrede kroner).
    Den gør det, at jeg f.eks. kan låne et spil os en ven (eller bluckbuster) og så rippe det til min HD. Så giver jeg ham spillet igen, men jeg kan fortsat spille spillet fra min harddisk:D


    :$


    Men det skal nemlig også stå som mediecenter, derfor ser jeg også det smarte i den gamle. Men er grafikken ikke også stadig pæn og spillene hakker ikke for meget?


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Originally posted by shack
    Spillene hakker slet ikke... Plus grafikken på Xbox'en i f.eks. Godfather er bedre på xbox end pc


    Okay, men hmm..... I mine øjne er det stadig et svært valg :rolleyes:


    Nå, jeg må vel også se hvor mange penge der ryger ind på kontoen efter min Nintendo 64 er solgt. I er forresten velkomne til at vurdere og byde( http://www.tweak.dk/forum/thre…64639&boardid=1&styleid=1 ).


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Jeg håber og satser på en Xbox 360, hvis det skal være. Og så bliver det næste et LCD tv :)


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Originally posted by Sensation
    Stemte 360.. men jeg er IKKE et konsol menneske.. PC du!! det ka det hele.


    Mvh Mads :T


    Hehe I know :D


    Men det er nu dejligt nok med en konsol inde på værelse og når man er syg ;)


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina