Nye Fælge

• Hejsa alle.

Står i lidt af et delamma, jeg skal ha' nye dæk på bilen ( 4 stk ) 215-40-17 og de koster ca 6K, så tænkte om man ikke ligeså godt kunne invistere i lidt mere og så få 4 nye fælge med, grundet at de gamle er lidt slidte i kanterne. :D

Valget står mellem disse 2 slags.

ICON 5:
    [Blocked Image: http://img118.imageshack.us/img118/3569/icon55ru.jpg]

XYLO:
    [Blocked Image: http://img118.imageshack.us/img118/2092/xylo6uf.jpg]

Hvilke af disse tror i passer bedt til min familie racer. ?

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13522

På forhånd takker for hjælpen. :cheers:

Originally posted by FlowingLil
    Kan du kun vælge mellem de 2? Ellers har thansen nogle lækre fælger;) Ellers så synes jeg den sidste ser bedst ud!

Er desværre ikke så meget til Crom fælge, og jeg skal slet ikke ha' noget fra THansen. ;)

Problemet er at der er kun 4 stk. 17'' fælge der er godkendt til min Primera GT.
    Og det er de 2 af dem valget står imellem.

Fælgene jeg har på nu, er ikke godkendt til en Primera GT.

• icon5 til den dyt...helt afgjort.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Linket til min bil er første post.

Hælder selv "lidt" mest til AEZ XYLO fælgene. :D

• Egern er et væsen der hovedsageligt kravler rundt i træerne. :P

Personligt er jeg helt vild med mange eger på fælge, da det får hjulne til at se større ud. Men få eger ser mere "sporty" ud.

Jeg ville vælge de sidste. ;)

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

• Jeg har selv haft de der Dezent F som minder meget om dem der hedder Dezent A.
    Synes nu de er meget flotte, og især i 17" med lavprofil'os.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• Jeg ville egentlig have sagt Xylo, men efter at have set Alcar billederne, synes jeg egentlig det er Icon det er flottest.

Men hvad end du vælger, kommer den nu til at se ganske udmærket ud. :dance:

• Ok, takker for hjælpen alle. :drink:

Efter lidt tænken frem og tilbage, bliver det nok AEZ ICON 5 fælgene, det er også de billigeste 1850,- pr. stk Uden dæk. Så det bliver lidt over 10K incl dæk. :rolleyes: :D

Men jeg ringer dog lige til dem og høre prisen incl dæk, og med RABAT. :)

• hehe ja de valgte er ok nice - men altså rigtige mænd kører med 18" :evil:

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

Originally posted by GrillRotten
    Nej rigtige mænd har ikke brug for en potensforlænger :))

outch! hehe men ok Grill det her betyder krig :boxing:

Man kan da lige klare sig med 17" fælge, dog syntes jeg at 18" ser bedre ud på nogle biler (min egen f.eks hehe).

Den du poster der er da ganske gyselig og sikkert er helvede at gøre rene hehe

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

Originally posted by dkwolf
    outch! hehe men ok Grill det her betyder krig :boxing:

Nå ja, du bad jo selv om den ... :))

Man kan da lige klare sig med 17" fælge, dog syntes jeg at 18" ser bedre ud på nogle biler (min egen f.eks hehe).

Tja smag og behag. Kan godt være jeg vil give dig ret. Kan jeg ikke lige forholde mig til lige pt ... Nogle fortrækker også at sænke deres bil, men syntes jeg er noget lort. Det er fandens upraktisk når man kører og det er noget lort at stige ind og ud af ... men hey, dem om det.

Jeg fortrækker en dyt hvor man sidder højt, stiger ind højt ... og hjulne skal passe til ... Men nu kan jeg jo også godt li biler som f.eks Suzuki Grand Vitara og ligende, men med hensyn til køreegenskaber så er Mercedes Sprinter en "lille" vogn jeg godt kan li at køre.

Men sådan er folk jo så forskellige. Men nærrig bliver man jo hurtig når man bare ser bilen som et køretøj der skal køre fra A til B ...

Den du poster der er da ganske gyselig og sikkert er helvede at gøre rene hehe

Tja, men den har et praktisk formål ... Det med piggen & cykelisterne. Tror dog ikke politiet ville sige det var okey ... men intet er jo perfekt ... :))

Nå, men så må man jo nøjes med store sidespejle der nemt klapper ind, så cykelisterne lige kan få et klap i ryggen hvis de ikke opfører sig ordenligt og holder afstand :))

Tja smag og behag. Kan godt være jeg vil give dig ret. Kan jeg ikke lige forholde mig til lige pt ... Nogle fortrækker også at sænke deres bil, men syntes jeg er noget lort. Det er fandens upraktisk når man kører og det er noget lort at stige ind og ud af ... men hey, dem om det.

hehe så er det ikke nu jeg skal nævne at min er sænket 40mm :o) dejlig lav, men ja kan give et par problemer men man overlever.

Jeg fortrækker en dyt hvor man sidder højt, stiger ind højt ... og hjulne skal passe til ... Men nu kan jeg jo også godt li biler som f.eks Suzuki Grand Vitara og ligende, men med hensyn til køreegenskaber så er Mercedes Sprinter en "lille" vogn jeg godt kan li at køre.

min far har det på samme måde, de købte en Hyundai Tuscon her sidste år og lækker øse, men ikke min stil dog. En sprinter er alt sjov ;)

Det ser dog en smule fjollet ud at stille min og de gamles biler ved siden af hinanden :o)

Rettet en gang, sidst af dkwolf ().