Giv ris og ros til mit HP design :)

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    Det er da vigtigt at fortælle folk at man synes deres værk er flot. Det er da lige så vigtigt feedback som at komme med negativ (konstruktiv) kritik. Det giver da skaberen et fingerpeg om at det man laver er rigtigt, og vigtigst af alt giver det inspiration til at lave mere.


    Dertil, så er (som Happy påpeger) det er da mest af alt vigtigt at ens kritik er konstruktiv, så vedkommende kan tage den til sig. Istedet for bare at skrive at vedkommendes billede eller hjemmeside er grimt (røvsygt?). Det er da meningen at kritikken er for at hjælpe hinanden på vej. Ikke bare svine noget til for at udtrykke vores mening. Det får skaberen ingenting ud af udover forundren eller ligefrem dårligt humør.


    Det kan jeg da godt følge dig i lidt hen ad vejen og mener da også, at jeg påpegede, at der var for lidt kreativitet, da den ligner hvad ca. 100.000 andre også laver. Jeg savner, at folk selv kreererer noget design, istedet for at bruge de templates, som findes i læssevis af på nettet.
    Til det med dårligt humør, så bør man nok ikke lægge sine ting frem til bedømmelse, hvis man ikke kan tåle lidt negativ kritik. Vi er jo ikke nede i børnehaven !
    Nå men ikke mere OT herfra, lad ros og ris styre resten. ;)

  • Der er vel en årsag til de fleste sider har en eller anden form for opbygning. Har efterhånden været igennem det flere gange på min uddannelse. Og hvis man vil lave noget kreativt som også er brugervenligt, så skal man godt nok side inde med nogle effektive og graffiske evner, som de færreste sikkert har. Omend sådan jeg ser på det. Desuden vil visse elementer som menu, brødtekst og andet næsten altid have samme placering.


    Dertil er det måske heller ikke altid så vigtigt med et overdrevet smart design, hvis det er indholdet der tæller :)


    Synes det er friskt nok af Learner at vælge nogle lidt mere provokerende farver end man normalt oplever her på nettet. Det er da i sig selv at gå lidt imod strømmen ;) Og efter Carlsen nu engang nævnte Lime, bliver man da lidt tørstig af at se på siden :razz:


    Hvis det har interesse, kan jeg sikkert godt finde nogle nyttige informationer frem omkring websemantik (eller hvad det nu kaldes i dagens smarte termer).

  • De grå eller mørkegrønne scanlines, duede slet ikke desværre.


    Men men men, følgende er rettet;
    "fejl" i bølgen i banneret lige over Designers.
    Den sorte pixel ved foden af den søde kanin :P
    Der er blevet langt en ekstra pixel sort omkring alle kasserne, ved dog ikke helt hvor vild jeg er med det :ph34r:


    Men ellers går det sgu fremad :razz:


    http://www.wombat.frac.dk/billeder/10.jpg


    Macimuz, websemantik, opsætning af side? Brugervenlighed, og en masse andet nyttigt info til webdesigner? Så ja tak :D Sad faktisk og ledte lidt efter noget i går, but no luck..

  • Jeg vil lige prøve at se på det imorgen.


    Men tror i hvertfald du kan finde noget på google ved at søge efter "gestalt"


    Ellers er en anden god tommelfingerregel: "dont be afraid of whitespace" ...

  • Derudover er der også mangler regler omkring valg af fonte til brødtekst, her vælger man som oftests verdana, altså en skriftype uden føder. Verdana er velegnet fordi den er lidt større i bogstaverne og tydeligt at se på en skærm. Tilmed er det en skrifttype som eksistere på alles maskiner, derfor bør man logisk nok ikke vælge en skrifttype som ligger uden for standardskriftyper, medmindre det er i grafik :)


    Men det er måske også mere eller mindre "almen" viden blandt garvede nørder som os :razz:

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Derudover er der også mangler regler omkring valg af fonte til brødtekst, her vælger man som oftests verdana, altså en skriftype uden føder. Verdana er velegnet fordi den er lidt større i bogstaverne og tydeligt at se på en skærm. Tilmed er det en skrifttype som eksistere på alles maskiner, derfor bør man logisk nok ikke vælge en skrifttype som ligger uden for standardskriftyper, medmindre det er i grafik :)


    Men det er måske også mere eller mindre "almen" viden blandt garvede nørder som os :razz:


    Verdana er klart at foretrække. Eller Tahoma måske.


    Der udover syntes jeg det virker lidt som om, de cirkler nede i bunden ikke er helt smooth. Virker lidt kantede, men det kan da godt være det bare er mig.
    Jeg er forøvrigt ikke så tosset med den lyserøde cirkel.