Hej folkens
Jeg har rodet lidt med indstillingerne på min P4 2,4 og har fået den op på 3304 indtil videre.
Den er stabil under 3dmark05 og kører også prime i en ½ time uden prob, (har ikke haft tid til at teste længere).
Mit bundkort er et ASUS P4C800-E Deluxe og mine ram er 2 stk 512 mb kingston Value.
Jeg måler temp på min extra skærm via Everrest home edition, og under spil ligger tempen på max 35 grader (den er 29 idle). Under prime95 gik tempen også hurtigt op på 35 også og blev der, men efter ca 15 min hoppede temp op til 86 grader under Everrest i løbet af ingen tid.
jeg stoppede prime med det samme og lod den køre i 15 min uden belastning men temperaturen faldt ikke. Efter genstart var temp igen normal, efter efter 20 min prime holdte temp sig på 35 stadig.
Jeg har linket til nogen screen shoots herunder:
Det første her er hvor tempen er gået helt amok
høj_temp.jpg
Bemærk at temp på GPU er normal selv om de kører på samme streng (vandkølet)
Her er screenshot af kørsel af prime, her efter ca 30 min men stadig normal temp.
primetest.jpg
Her er så et efter en 3dmark05 kørsel. GPU bliver maks 58grader varm, under load:
3304.jpg
Mit køle system kan ses her. Mit casemod
nogen andre der har prøvet at have en hoppende temp under prime95 eller er det som jeg regner med en fejl i enten everrest eller temp føler på MB
MVH Blade