Gemme Windows XP Pro opsætning?

• Aften folkens.

Jeg har lige et spørgsmål omhandlende det elskede Windows XP Pro styresystem. :D Jeg re-etablerer mit system ret tit , og bruger derefter ca. 10 min. på at konfigurere mit XP på den måde, som jeg gerne vil have det til at se ud.

Jeg har så efterfølgende hørt, at man kan "gemme" sin Windows konfiguration, ved at kopiere en lille fil inde i Windows, og så efter re-install ligge den fil tilbage i Windows mappen, og vupti, så skulle man slippe for at konfigurere Windows XP igen.

Men er det bare sludder, eller er den god nok, og helt konkret hvordan skal det gøres?

Håber nogen kan svare, da det vil gøre mit liv SÅ meget lettere. Jeg sagde jo, at jeg re-etablerer tit. ;)

• mener du formatere?

lav en ghost image med norton ghost, af din partition med drivere og programmer og udseende du vil have

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

• He he, nej det er ikke lige det jeg mener. :D Det er bare selve Windowskonfigurationen jeg snakker om. Farven på titelbaren, hvilke ikoner jeg har i hurtigstart, hvilke ikoner jeg har i start menuen. mit baggrundsbillede. Den slags småting. Jeg har hørt at det skulle kunne lade sig gøre, og det er jo gerne noget man ellers bruger 10 min. på at sætte op hver gang. :D

Edit: Skulle lige rette et par stavebøffer.

• Du kunne jo lave en Ghost af dit systemdrev, så du har alt det grundlæggende, eller hvad man nu lyster, installeret og kan gendanne systemdrevet ud fra det image på INGEN ting. Hvis du "re-etablerer" dit system rimelig tit, så er det utroligt du kan leve uden Ghost.

Norton Ghost
    [Blocked Image: http://img136.imageshack.us/img136/803/nortonghost92kx.jpg]

En anden mulighed er jo også at lave din helt egen custom Windows-CD. Hvor du har pillet ved den, så den installere det du skal bruge, tweake den lidt osv.

nLite
    [Blocked Image: http://www.nliteos.com/guide/pictures/a6.jpg]

• Uhhh, se nu snakker vi jo. :D Det var helt sikkert en mulighed. Ja alle jeg kender har også sagt, at jeg burde ghoste hver gang, så tager det ingen tid at re-etablere. :D

Men der er stadig ingen der kender til den metode med at kopiere en enkelt fil inde fra Windows, og efter install, så ligge den tilbage i Windows mappen, hvorefter alle de små Windows konfigurationer bliver gendannet til hvordan de var før re-install?