Dækker forsikringen?

• Vejvæsnet har smidt en kæmpe dynge sne på vores fortov.

Hvis der er en der falder i den og brækker benet, mener min far at forsikringen ikke dækker, selvom jeg mener at den gør.

Hvem har ret?

• Hmmm det virker sku uretfærdigt, men tror ikk det dækker...

Det jo jeres ansvar at passe fortovet udenfor huset.

Gætter på at i har denne diskussion, fordi han vil ha dig til at feje ikk?:P

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• Det er JERES problem at feje jeres fortov.. Ligemeget om det er vejvæsenet eller hvem det er, der har lagt sneen der..

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• han kan ikke feje ;)

ja men hvorfor smider vejvæsnet det på fortovet, og hvis jeg alligevel skal gøre det, smider jeg det tilbage på vejen :rolleyes:

• Hvor sku de ellers gøre af det? Du ka jo bare smide det i rabatten....

Nok os det de normalt gør vil jeg tro.....?

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Originally posted by JuiCe
    Hvor sku de ellers gøre af det? Du ka jo bare smide det i rabatten....

Nok os det de normalt gør vil jeg tro.....?

Ikke så nemt, når det ikke er en rabat;)

Jeg bor i byen, hvorfor kunne de ikke lige så godt stoppe 1m før istedet for at lave molbo-arbejde :rolleyes:

• Du skal ryde dit fortov lige meget hvad, om så der er nogle der med vilje står og fylder sne på fortovet. Du kan så i det tilfælde anmelde dem for chikane :)

men hvorom alting er, du skal bare sørge for fortovet er ryddet, lige meget hvad!

:)

• Min venindes far har købt en snekanon ting, fordi han er træt af præcis det samme, nu fyre han det hel ud på vejen igen, så ka de lære det! Skal lige siges at de kun fejer den ene side af vejen, og læser det hele over på den side hvor han bor.. Syns selv den er en rigtig rigtig fin idé :finger:

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

Originally posted by teko
    Min venindes far har købt en snekanon ting, fordi han er træt af præcis det samme, nu fyre han det hel ud på vejen igen, så ka de lære det! Skal lige siges at de kun fejer den ene side af vejen, og læser det hele over på den side hvor han bor.. Syns selv den er en rigtig rigtig fin idé :finger:

HAHA!! :D

Originally posted by teko
    Min venindes far har købt en snekanon ting, fordi han er træt af præcis det samme, nu fyre han det hel ud på vejen igen, så ka de lære det! Skal lige siges at de kun fejer den ene side af vejen, og læser det hele over på den side hvor han bor.. Syns selv den er en rigtig rigtig fin idé :finger:

Kunne være man lige skulle lånes naboens, men vil ikke lave molbo arbejde, før sne "stormen" er pissed af

Originally posted by The_Unforgiven
    Hvis det var mig , og fortorvet var rent inden de smed det , så kontaktede jeg omgående kommunen og svinede dem til og bad dem om at bringe det i orden.

The_Unforgiven

Håber da du ville vente med at svine til, til du havde fået fat i vognmanden der haglede sne på fortovet.

Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

Originally posted by Hayes

Håber da du ville vente med at svine til, til du havde fået fat i vognmanden der haglede sne på fortovet.

Nææææææ , vil da ikke svine vogmanden til , er da kommunens problem , da han er "ansat" af dem.
    Kommunen står for snerydning på offentlige veje , ergo , så er det dem man henvender sig til.

The_Unforgiven

• Hmm.. tror jeg skal have fat i de bøver så... her er hverket blevet ryddet, sandet, eller saltet endnu... forpulede villakvaterer... da vi boede på landet var der altid sandet når vi to hjemmefra... nu har det set sådan her ud i flere dage, og der har stadig ikke været skyggen af vejvæsenet.

Originally posted by Zlinky

Hmm.. tror jeg skal have fat i de bøver så... her er hverket blevet ryddet, sandet, eller saltet endnu... forpulede villakvaterer... da vi boede på landet var der altid sandet når vi to hjemmefra... nu har det set sådan her ud i flere dage, og der har stadig ikke været skyggen af vejvæsenet.

vel fordi at de ikke skal kører der, det er jo ikke alle steder de skal ryde. og i villa kvatere er det folk ejet problem at ryde sneen for der er altid mulighed for at komme ud. f.eks med bus osv. Og jo ikke sikkert det er kommunen du skal have fat i... vejene er delt op imellem amtets vogne og kommunens vogne..

Originally posted by c-k

vel fordi at de ikke skal kører der, det er jo ikke alle steder de skal ryde. og i villa kvatere er det folk ejet problem at ryde sneen for der er altid mulighed for at komme ud. f.eks med bus osv. Og jo ikke sikkert det er kommunen du skal have fat i... vejene er delt op imellem amtets vogne og kommunens vogne..

Der er længere til bussen her end der var der. :) Og det er ikke private veje.

Der er længere til bussen her end der var der. :) Og det er ikke private veje.

der er stadig forskel på at bo i et villa kvater og ude på landet hvor der slet ikke er nogen chance for at komme frem uden..

Originally posted by c-k

der er stadig forskel på at bo i et villa kvater og ude på landet hvor der slet ikke er nogen chance for at komme frem uden..

Der er da lige så stor chance... i hvert fald min umiddelbare vurdering når jeg har boet begge steder...

Hmm.. tror jeg skal have fat i de bøver så... her er hverket blevet ryddet, sandet, eller saltet endnu... forpulede villakvaterer... da vi boede på landet var der altid sandet når vi to hjemmefra... nu har det set sådan her ud i flere dage, og der har stadig ikke været skyggen af vejvæsenet.

Nu er det jo ikke ligefrem meningen, at kommunen og/eller amtet skal rydde sne på villaveje .. De skal vist rydde cykelstier m.v., men der er nok ikke ret mange kommuner der har ressourser til at rydde samtlige villaveje .. Fortove skal I naturligvis selv tage jer af, da det er jeres ansvar ..

Det er langt fra også alle veje her i kommunen der bliver saltet eller sandet, da indsatsen hovedsageligt er koncentreret til de større veje, hvilket for mig at se også er meget logisk .. Kommunen stiller endda sanddepoter til rådighed til borgerne, så man bare kan hente det man skal bruge når det er dårligt vejr .. Hvis I absolut vil have sandet / saltet jeres villavej, var det måske en opgave for grundejerforeningen eller hvad I nu har - det er jo ikke fordi det er en process der ta'r lang tid når det kun drejer sig om en vej ..

Originally posted by Burger

Nu er det jo ikke ligefrem meningen, at kommunen og/eller amtet skal rydde sne på villaveje .. De skal vist rydde cykelstier m.v., men der er nok ikke ret mange kommuner der har ressourser til at rydde samtlige villaveje .. Fortove skal I naturligvis selv tage jer af, da det er jeres ansvar ..

Det er langt fra også alle veje her i kommunen der bliver saltet eller sandet, da indsatsen hovedsageligt er koncentreret til de større veje, hvilket for mig at se også er meget logisk .. Kommunen stiller endda sanddepoter til rådighed til borgerne, så man bare kan hente det man skal bruge når det er dårligt vejr .. Hvis I absolut vil have sandet / saltet jeres villavej, var det måske en opgave for grundejerforeningen eller hvad I nu har - det er jo ikke fordi det er en process der ta'r lang tid når det kun drejer sig om en vej ..

5-6 veje i den klump vi bor i... har ingen kendskab til nogen tilknyttede foreninger..

Selvfølgelig er de store veje det vigtigste. Der hvor jeg boede før kom der kun dem der boede der + det løse. Dvs max 5 biler i timen i gennemsnit... her er det altså noget mere... synes bare ikke at det giver mening.

Siger heller ikke at de SKAL salte eller sande her, men de måtte da i det mindste godt rydde skidtet? Det eneste der er blevet gjort her er at det er blevet kørt ned af bilerne.