1 viasat abonnement på 2 satellitmodtagere???

• Har lige fået et dejligt nyt kæmpe tv, og det ville være meget dejligt, hvis jeg også kunne se andet end DR1 og TV2. Mine forældre (samme husstand) har en satellit modtager med et viasat guld abonnement. Er der nogen måde jeg også kan få det op på mit tv????
    Jeg mener ikke at se det samme som dem, men jeg skal selv kunne skifte kanaler og hele muliviten...er det muligt (uden at have 2 abn)????

mvh
    Bjarke

Originally posted by Holy_Arse
    er ledninger som denne
    http://www.el-supply.dk/?Gid=377&Vid=9867
    ikke ganske udemærket, givet at det heller ikke er det vildeste lydsystem jeg har... Jeg gider jo heller ikke bruge flere penge på kabler end jeg har brugt på højtalere

Det er bare "standard" kabler. Men jo de er vel fine hvis du ikke er entusiast ;)

• Hvis du køber to dreambox'e (f.eks DM500s) og et netværkskabel og en router så kan det lade sig gøre.

Den ene skal sættes op til at køre med dine forældres kort (der skal man lige ind og tilføje en box-id så kortet tror det stadig sidder i den originale viasat router). Denne box skal så sættes op til at køre som cardserver og så kan du sætte den anden op som klient. Så kører det.

Jeg aner ikke hvordan man sætter en cardserver op men det kan man finde ud af ved google lidt.

Jeg vil dog lige indskyde at det jo nok er ulovligt at gøre selvom man kan sige at du jo bare kunne trække et svhs kabel fra dine forældres satbox til dit tv og så kunne du se de samme kanaler hvilket ikke ville være ulovligt (VIAsat kan jo sådan set være ligeglad med om man ser et eller to programmer ad gangen de bliver jo sendt alligevel og der findes vist også satmodtagere med to tunere så man kan se et program og optage et andet - men sådan er verdenen jo så kompliceret....).