Hjemmeside hjælp!

  • Hey jeg køber et domæne på nettet og vil lave en HP derpå.. Nu er problemet bare at jeg er total HP nOOb! Hvilken program er nemmest at lave en god HP i??


    Hvis jeg laver en HP i frontpage microsoft, kan man så bare smide "hele den hp jeg har lavet der" ud på nettet? Altså jeg mener: Når jeg er færdig med min HP i frontpage, kan jeg så bare smide den ind på min nykøbte HP sted?


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Originally posted by søndergård
    Hey jeg køber et domæne på nettet og vil lave en HP derpå.. Nu er problemet bare at jeg er total HP nOOb! Hvilken program er nemmest at lave en god HP i??


    Hvis jeg laver en HP i frontpage microsoft, kan man så bare smide "hele den hp jeg har lavet der" ud på nettet? Altså jeg mener: Når jeg er færdig med min HP i frontpage, kan jeg så bare smide den ind på min nykøbte HP sted?


    Jeps.. Du skal bare huske at købe et webhotel ellers skal du selv hoste din hp..

  • ok, når man er færdig med sin side i frontpage er det måske bare 1 fil man skal uploade til sin hp?


    NB: Hvis jeg køber en side på http://www.b-one.dk så er det da et webhotel ikke? Altså jeg har mulighed for at bruge frontpage... ?


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Nej det er flere filer...

    Intel Core 2 Duo E6550 @ 3.00 GHz
    ASUS P5K-VM iG33
    ASUS GeForce 7300GT 256MB. Silent
    2GB. Mushkin Enhanced PC2-8500 DDR2
    Thermalright XP120 m./ 120 mm. 18dB Papst
    Antec Fusion V2 HTPC Kabinet

  • du kan selv vælge om B-one skal hoste eller du bare køber domænenavnet hos dem. men i de fleste tilfælde hoster b_one for dig. og frontpage er et udemærket program (bare se min side) den er lavet i frontpage. der er en funktion i frontpage der hedder udgiv webside. den funktion kan du bare bruge og det understøtter b-one

  • Dreamweaver..


    Hvis du laver ting i Frontpage, skal serveren oftest have installeret noget der hedder Frontpage extensions.. ved ikke hvad det er.. men ved at FP er noget hø..

  • Quote

    Originally posted by Getalife
    Dreamweaver..


    Hvis du laver ting i Frontpage, skal serveren oftest have installeret noget der hedder Frontpage extensions.. ved ikke hvad det er.. men ved at FP er noget hø..


    Bruger også dreamweaver, da jeg blev træt af FP X(


    Regner med at kan ligge min ud i starten af næste uge, er lige ved at flyttet fra dandomain til starthotel.dk, min hp: http://www.try-this.dk

  • Du skal kun bruge Extensions, hvis du bruger alle FP's "smarte" (not) ekstra ting, som gæstebog, besøgstæller osv. Det eneste jeg bruger FP til, er at sætte tabeller op, da det går meget hurtigt. Resten laves som regel i note- eller wordpad.

    Intel Core 2 Duo E6550 @ 3.00 GHz
    ASUS P5K-VM iG33
    ASUS GeForce 7300GT 256MB. Silent
    2GB. Mushkin Enhanced PC2-8500 DDR2
    Thermalright XP120 m./ 120 mm. 18dB Papst
    Antec Fusion V2 HTPC Kabinet

  • Jeg bruger også dreamweaver, men min erfaring er at folk har lidt nemmere ved at finde ud af Frontpage. DW kan godt drille godt og grundigt en gang imellem, og så må man til at rode manuelt med html-kode i notepad. Så altså hvis du er totalt newbie, vil jeg anbefale at du starter med FP.

  • Bruger frontpage.. det er utrolig let og bruge.. har også brugt Dreamweaver.. men ville prøve noget nyt..


    og nej det her har da overhovedet ikke noget med hardware og gøre?

  • Jeg bruger Claris Homepage og det er meget nemt - synes jeg - der er wizards som er nemme at forstå. Men - jeg tror vist ikke det produceres mere - desværre.
    Der findes et utal af programmer så det er bare med at prøve sig frem. Det gjorde jeg i sin tid og så pludselig fik jeg fat i noget, som selv jeg kunne bruge :)) Jeg bruger Cute FTP når jeg skal lægge min side ud på min udbyders webserver - også rimelig nemt at håndtere.

  • Quote

    Originally posted by bentzin
    Burde vist være skrevet i et andet forum - da dette handler om hardware og overclocking - ik' ?(



    Øøøøøøøøøøøøøh - hjælp til en hjemmeside - hvad er det nu lige det har med HW og OC at gøre......... ?(?(?(?(?(?(

  • Quote

    Originally posted by søndergård
    Hey jeg køber et domæne på nettet og vil lave en HP derpå.. Nu er problemet bare at jeg er total HP nOOb! Hvilken program er nemmest at lave en god HP i??


    Hvis jeg laver en HP i frontpage microsoft, kan man så bare smide "hele den hp jeg har lavet der" ud på nettet? Altså jeg mener: Når jeg er færdig med min HP i frontpage, kan jeg så bare smide den ind på min nykøbte HP sted?



    frontpage er ganske godt hvis man er helt noob..
    og smartftp til at uploade lortet på som du har på web10.dk!

  • Quote

    Originally posted by WizZarD



    Øøøøøøøøøøøøøh - hjælp til en hjemmeside - hvad er det nu lige det har med HW og OC at gøre......... ?(?(?(?(?(?(


    Mit indlæg blev skrevet mens denne tråd var i HW&OC og blev derefter flyttet :] Hmmmmm

  • Quote

    Originally posted by bentzin


    Mit indlæg blev skrevet mens denne tråd var i HW&OC og blev derefter flyttet :] Hmmmmm


    OK OK - du slipper med en advarsel så...... ;);)

  • Quote

    Originally posted by bentzin
    Burde vist være skrevet i et andet forum - da dette handler om hardware og overclocking - ik' ?(


    LAVER DU ANDET END AT LEGE POLITIMAND?????



    HER MÅ DU GERNE LEGE !!!!!


  • Hvorfor råber du ??? Til dit spørgsmål: Ja ja da - men det er s.. da irriterende at nogle folk ik' ka' finde ud af de simple regler som gælder i disse udemærkede forums! Er det svært at forstå ?(


    Og det med at lege ????? Det vil jeg lade alle børnene om :))


    Og så til sidst, så det var det vist ikke helt forkert, det jeg påpegede, da denne tråd jo blev flyttet hertil -ik' ?(