God Mobil-Nyhed : Telmore klar med MMS og GPRS

• Telmore klar med MMS og GPRS
    Via en aftale med TDC kan Telmore nu tilbyde sine kunder to nye mobilmuligheder.

Kunder hos lavprisselskabet Telmore kan nu bruge MMS og GPRS. Lanceringen skete i går, hvor også konkurrenten CBB Mobil skulle have lanceret GPRS til sine kunder. CBB Mobil måtte dog skuffe kunderne, da Sonofon ifølge CBB’s direktør, Teddy Søgaard Pedersen, svigtede en aftale om at lukke op for GPRS. CBB Mobil har ikke eget net og bruger derfor Sonofons. Det skriver Børsen.

Hos Sonofon afviser man CBB’s anklage og henviser til, at alle kontraktforhold omkring CBB’s brug af GPRS ikke er færdigbehandlet.

Originally posted by GrillRotten
    Telmore klar med MMS og GPRS
    Via en aftale med TDC kan Telmore nu tilbyde sine kunder to nye mobilmuligheder.

Kunder hos lavprisselskabet Telmore kan nu bruge MMS og GPRS. Lanceringen skete i går, hvor også konkurrenten CBB Mobil skulle have lanceret GPRS til sine kunder. CBB Mobil måtte dog skuffe kunderne, da Sonofon ifølge CBB’s direktør, Teddy Søgaard Pedersen, svigtede en aftale om at lukke op for GPRS. CBB Mobil har ikke eget net og bruger derfor Sonofons. Det skriver Børsen.

Hos Sonofon afviser man CBB’s anklage og henviser til, at alle kontraktforhold omkring CBB’s brug af GPRS ikke er færdigbehandlet.

Og hvad er det???

Bare jeg kan ringe må da være nok???
    Alle deres fantzy ting er unødvendigt.

he he he

The_Unforgiven

• Ja, de gamle er ikke så meget for de ders nymoderne ting har jeg hørt en lille fugl synge om.... ;) ..... *G* :D

Originally posted by The_Unforgiven
    Så kan du da ligesågodt købe en bærbar og trådløs til mobilos og du er på.
    Men tvivler på at kæresten er vild med at du tjekker mail når I handler.
    Eller dyrker sex.

The_Unforgiven

Ja, man kan godt købe en bærbar og så tjekke sin email på den måde, men det er ikke lige så fedt at slæbe rundt på en bærbar.... *G*.... Så skulle det da lige være en Nokia 9210i..... Vil jeg sgu hellere have. ;) .... må se om jeg ikke kan få lokket sådan en fra firmaet istedet for en bærbar... :D

Ja, man kan godt købe en bærbar og så tjekke sin email på den måde, men det er ikke lige så fedt at slæbe rundt på en bærbar.... *G*.... Så skulle det da lige være en Nokia 9210i..... Vil jeg sgu hellere have. ;) .... må se om jeg ikke kan få lokket sådan en fra firmaet istedet for en bærbar... :D

hvordan connect mobiltelefoner egentlig til internettet hvis de skal checke mail.. ?
    Og kan man også det med bærbar ?

MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

Originally posted by sJQLUND
    hvordan connect mobiltelefoner egentlig til internettet hvis de skal checke mail.. ?
    Og kan man også det med bærbar ?

Via enten WAP eller GPRS...

... og ja, hvis du har en bærbar, så kan du surfe på nettet via din mobil hvis den understøtter det....

• Ok.. lyder da interessant..

Kunne man ikk lave sådan noget til computer, så der bliver TOTAL kabel fri forbindelse - og så uden 'distance begrænsning' (kan sq ikk lige huske hvad man kalder det)

MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

Originally posted by sJQLUND
    Ok.. lyder da interessant..

Kunne man ikk lave sådan noget til computer, så der bliver TOTAL kabel fri forbindelse - og så uden 'distance begrænsning' (kan sq ikk lige huske hvad man kalder det)

Joh, det kan du da godt.... Det kræver bare penge. Trådløse forbindelser er jo logisk nok dyrere end kabel-forbindelser...

• GPRS er nice, og generelt billigere end de "gamle" data-abonnementer. Især fordi man jo betaler pr mb. Dog koster det stadig en pæn slat pr mb, noget med 18kr pr mb, og 40kr i abonnement.

Brugte tit Messenger og email på min (eks) SPV. Det er sgu fedt, altid at have den slags ved hånden. Nokia 9210 (og i-vers.) er kanongode til internet, email osv osv - men ingen af dem understøtter GPRS, desværre. Man føler sig bare lidt dum, når man snakker i en telefon på størrelse med en mursten, som tilmed vejer +250gr. Det ser helt forkert ud :D

Ja, de gamle er ikke så meget for de ders nymoderne ting har jeg hørt en lille fugl synge om.... ;) ..... *G* :D

Hehe, The_Unforgiven skal bare have en analog-mobiltelefon og en stak vinyler, så er han kørende :D

Originally posted by Torque

Hehe, The_Unforgiven skal bare have en analog-mobiltelefon og en stak vinyler, så er han kørende :D

Yepper.
    Elsker vinylplader.
    Men har dog en Ericsson T20S.
    Jeg kan dog lige finde ud af at sende SMS.
    Men alt det andet pjat den kan , nej tak.

The_Unforgiven

GPRS er nice, og generelt billigere end de "gamle" data-abonnementer. Især fordi man jo betaler pr mb. Dog koster det stadig en pæn slat pr mb, noget med 18kr pr mb, og 40kr i abonnement.

Brugte tit Messenger og email på min (eks) SPV. Det er sgu fedt, altid at have den slags ved hånden. Nokia 9210 (og i-vers.) er kanongode til internet, email osv osv - men ingen af dem understøtter GPRS, desværre. Man føler sig bare lidt dum, når man snakker i en telefon på størrelse med en mursten, som tilmed vejer +250gr. Det ser helt forkert ud :D

Ja og så kan den ikke tåle at blive kastet ud af et bilvindue og ramme en Norsk klippe.
    Sådan noget skidt.

The_Unforgiven

GPRS er nice, og generelt billigere end de "gamle" data-abonnementer. Især fordi man jo betaler pr mb. Dog koster det stadig en pæn slat pr mb, noget med 18kr pr mb, og 40kr i abonnement.

Ja, det koster desværre, men sådan er det jo altid i starten....

Vejer den ikke "kun" ca. 210 G ?.... Hmm.... Det er dog også mere end den jeg har nu der vejere ~100 G.... men sådan er det jo...

Originally posted by The_Unforgiven
    Ja og så kan den ikke tåle at blive kastet ud af et bilvindue og ramme en Norsk klippe.
    Sådan noget skidt.
    The_Unforgiven

He he.... Det kan min gamle antikke Nokia 2110 jeg har liggende i en skuffe. Den er faldet ud fra et stilads på 2. sal og ramte fortorv..... Den delte sig lige en masse dele som jeg så kunne bruge lidt tid på at samle, men da den var samlet, så virkede lortet sgu.... Spøjst...

Har også haft en gammel Motorola Musten engang der kunne tåle en tur i lokumet og stadig virke. Det var tider. *LOL* :D

Ja, det koster desværre, men sådan er det jo altid i starten....

Vejer den ikke "kun" ca. 210 G ?.... Hmm.... Det er dog også mere end den jeg har nu der vejere ~100 G.... men sådan er det jo...

Det er nok deromkring. Synes bare den vejede et ton. Havde en 9210 (ikke i) engang. Ved ikke om i-versionen blev lettere. Men man kunne spille Doom2 på den :D

• Nu var vinyler lige før min tid (1979), så der kan jeg ikke helt være med.
    Hvad telefoner angår, så er det jo smag og behag. Nogen finder det helt og aldelses ubrugeligt (de ekstra features), mens andre overhovedet ikke kan undvære det. Jeg hører nu til sidstnævnte :D

Det er nok deromkring. Synes bare den vejede et ton. Havde en 9210 (ikke i) engang. Ved ikke om i-versionen blev lettere. Men man kunne spille Doom2 på den :D

Det var 244 G.... Tjekkede lige.... Ja, den vejer lidt.... I-modellen vejer det samme....

Dog fed nok telefon, men man skal heller ikke bare se dem som telefon, men som mini-mobil da den nok mere er det....

Bare ærgeligt at der ikke er GPRS i den..... Man WAP er jo også fint nok til email ;)