QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af GrillRotten
Tja modsat alle andre, så vil jeg ikke råde dig til at tage en "uddannelse" bare for at have noget at lave. Hvis du endelig skal tage en "uddannelse", så vælg noget du regner med du kan bruge til noget ... Hav en plan ... Lav en plan ...
Det hjælper ikke at du tager tre år på gym hvis du finder ud af i den sidste ende at du skulle have taget en HTX ... eller at du slet ikke skal bruge en gym / HTX osv til noget fordi du måske inderst inde godt vil være tømrer...
Så hellere bruge et års tid på at finde ud af hvad man vil og derefter gå målrettet mod det.
Mange siger man bliver modnet af at gå i skole ... what a load of shit ... rent ud sagt. Skal du modnes og finde ud af hvad du vil, så er altså det virkelige liv du skal have fat i. Der er der man modnes ... og der man får erfaringer. Ikke ved at sidde med næsen i en bog.
Når du kommer længere hen i livet og der er en der spurgte dig hvorfor du tog tre år på gym engang og du svarer ... "det gjorde alle de andre" ... så er det jo ikke lige så fedt ...
Det er meget nemmere at forsvare at man har taget et par år i det virkelig liv så man ved lidt om hvad det handler om.
Et brugt ordsprog er også at man ikke kan få for mange uddannelser ... jamen go´dav ... Tro på det ...
Arbejdserfaring tæller langt højere end en "uddannelse" man ikke bruger til noget.
... og det skal lige siges at grunden til jeg skriver "uddannelse" med et par fine " omkring er fordi at gymnasiet i sig selv er lige så brugbart som en regnfrakke i egypten ... Gymnasiet og ligende er jo kun midlet til at nå et mål ... og ikke målet i sig selv ...
Livet er kort ... Prøv at lade være med at spilde det på noget "bare for en sikkerheds skyld" ...
Måske er det bare mig, men syntes det er skræmmende så mange unge mennesker i starten af 20´erne man møder som ved intet om det virkelige liv og som har siddet hele deres liv på en skolebænk. De vil have godt af at undersøgt virkeligheden lidt før de hoppede videre i uddannelsessystemet ... Så de også hoppede rigtigt ... Eller chancen ihvertfald var større.
Kender et utal af mennesker der har taget en eller flere uddannelser som de i dag ikke bruger til noget ... incl mig selv ...
... men okey, det er jo altid en god scorereplik at man har 4 udddannelser og er igang med nummer 5 ... Eller også tror folk bare man er dybt skitzo ..
Word! WORD! Hvor er det godt sagt. Har også selv altid fået af vide at jeg skulle tage en gymnasiel udd. pga mine evner osv. Men ved / vidste egentlig ikke helt hvad jeg vil. Derfor synes jeg ikke jeg har lyst til at bruge 3 år på noget, stå med et bevis i hånden, og så.. HEY, jeg har en studentereksamen, hva så nu!? Udover det så det jo så lige siges at gym jo har et fedt socialt miljø. Misunder sku mine kammerater der går på gym og alle de fede ting de foretager sig, but that's life. Jeg tager lige nu grundforløbet på Teknologi & Kommunikation. Håber det munder ud i en uddannelse som Elektriker
Mht til Datafagtekniker. Med mindre du er virkelig hardcore, og jeg mener virkelig syg til programmering og hva ellers så en kan, tror jeg bare det er spild af tid, altså hvis man kun er "semi" skrap til de fag man skal have. For mit indtryk af it-branchen og mulighederne for at få job / læreplads er sku at man egentlig næsten skal starte sit eget firma for at have et job i it-sektoren, og lærepladser er en by i rusland, hører jeg.
Livet er for kort til at gå i skole
Var også en smule skoletræt efter 10 kl. lige som Henrik- . Også en af grundene til gym blev valgt fra.