splines i Photoshop/illustrator

• Ja jeg skal altså ha kreeret sådan nogle snoede figurer og kunne forestille mig at man kunne lave nogle fine splines i illustrator. Det var så åbenbart ikke lige helt så simpelt som jeg havde forestillet mig. eller også bruger jeg bare de forkerte værktøjer.

Nogen af jer adobe eksperter der ved noget om det her?
    Jeg aner intet om vektorer så jeg ved ikke om det hører under der.
    Det jeg skal have lavet er noget i stil med billedet jeg har vedhæftet bare mere "smooth" hvis i forstår. Der er sådan nogle små bump på min smukke tegning og det skulle gerne bare være en lang, flot linie.

• du skal bruge brush tool, hvis du tegner frihånd. Og så bare lav stregen i én flydende bevægelse, så bliver det pænt ;)

Ellers skal du bruge det mere korrekte værktøj - nu sidder jeg ikke lige ved en computer med AI på, men det er den, der ligner en fyldepen. Det kræver dog lidt øvelse at bruge dette værktøj.

Oprindeligt indlæg af LecTer
    du skal bruge brush tool, hvis du tegner frihånd. Og så bare lav stregen i én flydende bevægelse, så bliver det pænt ;)

Ellers skal du bruge det mere korrekte værktøj - nu sidder jeg ikke lige ved en computer med AI på, men det er den, der ligner en fyldepen. Det kræver dog lidt øvelse at bruge dette værktøj.

Ja det er bare det at når jeg tegner i fri hånd bliver det aldrig jævnt og pænt. Det bliver altid sådan lidt bumpet ligesom mit eksempel.
    Kan man ikke sætte nogle punkter og få den til at lave en bue-agtig (altså ikke bare lige streger) linie imellem dem?
    Ja det er jo egentlig det jeg har gjort på tegningen ovenover men der kunne man kun styre imellem hvert punkt for sig istedet for at styre HELE linien.
    Ja jeg har lidt svært ved at forklare mig men mit mål er altså en flot jævn linie istedet for den der ujævne klat jeg har lavet.

(har faktisk bruge pen-tool i illustrator til den ovenover)

Oprindeligt indlæg af vandahl
    Er der ikke en mulighed for at tegne en lige streg og "trække den blød" i illustrator....? eller husker jeg forkert?

Det kan da godt være. Jeg ved som sagt ikke så meget om illustrator.
    Hvordan husker du man gør det?

Oprindeligt indlæg af fhqwhgad

Det kan da godt være. Jeg ved som sagt ikke så meget om illustrator.
    Hvordan husker du man gør det?

Jeg prøvede det for lang tid siden og mindes at tegnedelen minder lidt om flash......hvor det er muligt at lave en ligestreg og lave den krum med "Pileværktøjet".