Retningslinier for Køb & Salg Forummet

  • Hej alle.


    En lille Reminder til hvad Køb & Salg Forummet er til.


    Forummet er KUN til ting der Sælges/Købes/Vuderes og Byttes, af/til andre brugere her på Tweak.


    Tråde som:


    F.eks, Har jeg givet for meget for dette HW jeg har købt af en ven - Kan jeg tillade mig og ta' XXX for dette jeg vil sælge til min ven - Er prisen på dette stykke HW for dyrt, osv osv.

    Sådanne tråde skal postes i Hardware & Tilbehør.


    Mvh Tweak.dk Teamet

  • Lige lidt yderligere forklaring om regler og normer i dette forum


    Hvad må jeg sælge i Køb & Salg?


    Køb & Salg forummet er IKKE kun til salg af hardware og software. Det er beregnet til handel med alt mellem himmel og jord.



    Må jeg godt tilføje min mening, selvom jeg ikke er interesseret i produktet?


    Nej. Vi ser helst at trådene foregår så gnidningsfrit og succesfuldt som muligt, og det har ofte vist sig at det ender med flaming og uroligheder, når folk udtrykker sig kritisk over for salgsprisen eller andre ting, uden egentlig at være interesseret i selve produktet.


    Derfor: Skriv kun i en Køb-&-Salgstråd, hvis du er interesseret i produktet. Så kan du altid tage prisforhandlingerne derfra. ;)



    Men hvad hvis en bruger sælger noget til en uretfærdigt pris?


    Så er det køber- eller sælgers eget problem. Det er ganske enkelt op til den enkelte køber, selv at undersøge hvordan nypriserne er, så han/hun ikke bliver snydt.


    Hvis du alligevel føler at du er nødt til at udtrykke din kritiske holdning, til de priser der blivet handlet med, kan du ganske enkelt sende en PM (Privat Meddelelse) til sælgeren, eller eventuelle brugere der har vist interesse for handlen, og derved advare/informere dem.



    Hvad hvis jeg fornemmer at der foregår andre former for fusk i en tråd?


    Hvis du mener at en sælger ikke har rent mel i posen, og der foregår en form for lusk, bedes du bruge Rapport-knappen, for at informere en af de administratorer eller moderatorer der er ansat, til at holde styr på Tweak's forum.


    Rapport-knappen kendes sådan her: [Blocked Image: http://www.tweak.dk/forum/images/report.gif]


    Alternativt kan du i stedet sende en PM til en af os. Du kan se under menupunktet TEAM hvem af os, der er online.




    HUSK: Irrelevant snak i Køb og Salg tråde kan resultere i en advarsel!