N00b spørgsmål til OC af et 6600 GT

• Hejsa Folkens!

Jeg har lige invisteret i et Club3d GeForce 6600 GT og er ret ny inden for OC osv. men jeg har alså downloadet programmet PowerStrip for at OC mit GFX kort, hva mener du er et max før at der er risiko for at ens kort kan brænde sammen. Hvad er mest sikkert? Jeg har ikke skiftet køler på kortet og det har en memory clock på 900 som default samt en gpu clock på 500. Jeg har prøvet at skrue mem clock op til 1000 og gpu clocken op til 550. Er det forsvarligt?

På forhånd tak, venligt hilsen McBeast

• Prøv at loope 3dmark01 en 5 gange og så holde øje med hvor varm dit gfx blir under denne process. Hvis du henter programmet rivatuner så kan du bruge dette program til både at oveclocke og til at holde øje med temp:

Oprindeligt indlæg af McBeast
    Hvad mener du at er maximum for hvor varm det må være efter de 5 3d tests?

Hmm, ved det ikke rigtig, men kommer den op og rammer 65-70 grader så ville jeg nok synes det var for varmt....

• nej, mit 6800 kan klare 127grader, og med standard køler uden oc blev mit gamle kort MAX 77grader, men da jeg købte en ny køler blev den ikke mere end 52, men lad den heller ikke blive megte højere end 85, det vil jeg mene er ok, og din com brænder heller ikke sammen, skærmen fryser bare, så lad den være slukket i 5min, og lav om på dine indstillinger

SØGER OPTERON 185 til s. 939

Dont hate tha playa, hate tha game
    CPU: Athlon64 3500+ winny@2200mhz
    Bundkort: A8N-SLI deluxe, nVidia nForce4
    Grafikkort: MSI NX6800-TD256E GeForce 6800 PCI-E 256MB GDDR3.@415/881 cooled by ac cooling5 rev.2
    Ram: 2x1GB kingston Value pc3200, 400mhz ddr
    PSU: 450watt, 14A på 12'ern
    CD/DVD drev: NEC DVD-ROM DV-5700A
    DVD brænder: NEC DVD_RW ND-3540A

Oprindeligt indlæg af McBeast
    Er det forsvarligt?

Jeg stopper selv festen når der optræder bare én øjensynlig fejl i grafikken, som er et tegn på kortets OC-grænse. Det kan kræve lidt tålmodighed at finde den. Men prøv at rykke 5MHz ad gangen på både kernen og rammen/hukommelsen pr benchmark i AquaMark3, 3DMark03/05 og evt et spil. Bliv ved indtil du ser tydelige grafikfejl. Derefter er det vel bare et spørgsmål om hvor mange fejl man kan holde ud at se på. Jeg gider i hvert fald ikke glo på dem :) Det er som regel den samme grafikfejl der træder igen til at begynde med. Er selv på ca 73c ved maks aktivitet.

Oprindeligt indlæg af SkyblazeR

Jeg stopper selv festen når der optræder bare én øjensynlig fejl i grafikken, som er et tegn på kortets OC-grænse. Det kan kræve lidt tålmodighed at finde den. Men prøv at rykke 5MHz ad gangen på både kernen og rammen/hukommelsen pr benchmark i AquaMark3, 3DMark03/05 og evt et spil. Bliv ved indtil du ser tydelige grafikfejl. Derefter er det vel bare et spørgsmål om hvor mange fejl man kan holde ud at se på. Jeg gider i hvert fald ikke glo på dem :) Det er som regel den samme grafikfejl der træder igen til at begynde med. Er selv på ca 73c ved maks aktivitet.

netop... :D grænsen findes ved grafikfejl... personligt kører jeg lige nu: 575 / 1224 hvilket er fint for mit kort...

så vil sige til daglig brug så hold den omkring de 550-560 og 1100-1200 :) så skal det nok kører rimelig men prøv også at lege med max oc... mit max oc er vist 588 / 1245 tror jeg...

Oprindeligt indlæg af SkyblazeR

Du skal lige lave din signatur mindre, den er ALT for stor, MAX størelse er 650x150 Pixel, gælder både tekst og billede.

Du kan læse reglerne her > http://tweak.dk/forum/thread.php?threadid=47493&sid= Under punkt 5.