OC af Sapphire radeon 9500 PRO

• Jeg er i den situation at jeg ejer et aldrende radeon 9500 PRO kort, som jeg godt vil presse lidt, så jeg kan udskyde at købe nyt kort. Ihverfald for en tid ! ;-)
    Jeg har læst mig frem til, at min sapphire kort faktisk er identisk med et radeon 9700 kort, og blot skal flashes for at gøre brug af dette..

Er der nogen som ved om det er rigtigt? - Og i så fald, hvordan gør jeg det i praksis...

Altså hvilke programmer skal jeg bruge, og hvad er fremgangsmåden generelt...

• Det er ikke helt korrekt desværre. Det er kun en lille del af de helt almindelige 9500non pro kort der kan flashes.

Conroe Q6600 @ 3.2ghz
    Asus P5W64 PRO
    XFX Geforce 8800GTX XXX / 24" Dell Ultrasharp 2407WFP
    4Gb Corsair PC8500
    Lian Li PC-7 Black / Seasonic 600watt S12 SLI

• Ja helt rigtigt. Nogen af de tidlige non-pro kunne det gøres ved, men ud af de få der kunne, var der mange der fik pixelfejl.

Jeg har bare flashet en ny bios på mit for at få låst kortet op til oc. Biosen er fra et 9700 pro, så min comp tror det er sådan et der sidder i...

Btw. er det et alt for fedt kort! Kostede 1300,- for 2,5 år siden, og trækker HL2, Doom 3, Far Cry og Riddick - EFBB i 1024x768 med NÆSTEN max detaljer. Thumbs up :cheers:

/ OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

Rettet en gang, sidst af |Mojo|Jojo| ().