Soldat?? :)

  • Hej derude...


    Nu har jeg efterhånden selv været inde i 6mdr. (siden 1.feb.)


    Er nu færdig med værnepligten og gået videre på sergent-skole, og skal derfor tilbringe de næste 2år i forsvaret (mindst :D )


    Så jeg ville egentlig bare se hvor mange der er ansat under forsvaret, altså ikke som værnepligtig (medmindre men gerne vil fortsætte)

  • [quote]Oprindeligt indlæg af Puggen
    Hej derude...


    Nu har jeg efterhånden selv været inde i 6mdr. (siden 1.feb.)


    [quote]


    OT: Er værnepligten egentligt "Hård"?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Var inde for 2-3 år siden i 9 måneder hos Telegrafregimentet i Haderslev.


    Og jeg må sige jeg var ikke glad da jeg trak nr. 11840 og fik af vide jeg skulle ind..
    Men nøørhj hvor ville jeg ærge mig hvis jeg vidste hvad det var og jeg ikke gjorde det..


  • Nej ikke særligt, jeg syntes det var meget sjovt. var i en ABC afdeling i Vordingborg 1 år. i 87 det var sq meget sjovt. fede timer glemmer jeg aldrig var grineren men også hårdt, men gode kamarater.


    Også gode slappe af tider når man sad om sommeren midt i jyllend og ikke lige vidste hvor man var og bare sad og gloede op i natte himlen.


    Glemmer det aldrig, vi slog det kongelige livregiment i en øvelse.. he he


    Min gruppe var bedre til at snige sig frem mod nogle millitær spejdere uden at blive set, vi lå kun 5-10 meter fra dem en sommer dag uden de kunde se os.. tror godt nok de fik røven fuld da de kom hjem til basen og skulde ud igen om natten og træne he he


    Vi fik lov til at prøve alt, bruge fede våben, sprængstoffer, håndgranater pistoler, lmg, penev, karlgustov, kører i pmv, kører i jep, skyde med tmg, sprænge en bil i luften osv.

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet 5 gange, sidst af Meinder ().

  • Har også været inde og aftjene mine 9 mdr.


    Det var i 2001/2002 lige omkring 9/11 - tror vi var meget på vagt der?? :crazyeyes:


    Det er min overbevisning at alle ville have godt af at komme en tur i hæren og se hvordan tingene også kan gøres.


    Selvfølgelig er det sjovest bagefter, men så slemt er det altså ikke...


    Nu er der sikkert, mange der vil komme med diverse kommentarer om hvor unødvendigt det danske forsvar er, men som "opdragelses-" og personligthedsudviklingsinstitution er det altså noget for sig.


    Man lærer virkeligt meget om hvordan andre mennesker håndterer pressede situationer og man ser de hårdste og sejeste bukke under, mens de forsigtige typer man ikke regnede for noget, lige pludselig trækker læset.


    Og nu hvor tiden er sat ned til under det halve er der ikke noget at pive over... :D

  • Jeg må slet ikk komme ind.. Så jeg undgår da at "spilde" tid på det..


    Jeg ville nok ikk ha noget imod det, hvis det ikke lige var fordi jeg har en lang uddannelse foran mig som jeg ikk gider udsætte på nogen måde hvis jeg kan undgå det

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Jeg må slet ikk komme ind.. Så jeg undgår da at "spilde" tid på det..


    Jeg ville nok ikk ha noget imod det, hvis det ikke lige var fordi jeg har en lang uddannelse foran mig som jeg ikk gider udsætte på nogen måde hvis jeg kan undgå det


    Jeg var inde mellem HTX og mit ingeniørstudie.
    Det passede mig fint med et afbræk fra læseriet der.


    Det er så surt at blive indkaldt når man er i midten/ slutningen af 20'erne og færdiguddannet... ;)

  • jeg tror ikke jeg kommer ind.


    Måske vil jeg have godt af det, men syns at jeg bare vil læse videre her efter htx(mangler 1 år), og så bare videre på uni, og få det færdig. der vil jeg sq gøre mere gavn end jeg vil inde ved mili.


    Er sq bedre til at bruge hovedet end hænderne.


    Og nogen helt er jeg sq ikke, nok mere en slags tøffelhelt! :P

  • Synes generelt det er til grin at melde sig ind i militæret hvis man kan slippe. Ser ingen grund til det. Så længe Danmark ikke er i forsvarskrig, så ser jeg absolut ingen grund til at have et dansk militær, og da slet ikke melde sig ind i det.


    Personlighedsudvikling? I retning af at makke ret og parere ordre? Hvorfor?
    At de hårde bukker under og den stille typer bærer læset? Har vi ikke ligesom set nok af det fra det fra folkeskolen og opefter?

  • Til det lille OT, så er værnepligten ikke hård, medmindre man gør den til det ;)


    Ikke desto mindre er det kun 4mdr. nu, derudover er der blevet indskærpet en del ting nu, som fx. at de ikke må vække en kl. lort om natten, medmindre det er på en øvelse. Og ifølge reglerne så skal i heller ikke på lange vandreture med fuld oppakning, eller grave en masse huller (men det kommer man dog lidt til alligevel ;) )


    At det er sundt for alle, ja det tror jeg på! Der er utroligt mange der ikke har styr på deres liv når de kommer ind, men det får de helt sikkert når de kommer ud igen, hvis ikke inden!


    Og til Shahid, så regner jeg faktisk med at tage officer-skole efter jeg har haft min udsendelse! :D .o( Hvis ikke det bliver Jægersoldat eller Sirius! )


    Til en lille info, så var jeg på Hvorup Kaserne ved Ålborg (Trænregimentet), den fede tid!! Og som et ekstra tip, hvis man gerne vil på en go' stue :D Så kom i god tid på møde dagen og sørg for at være blandt de aller første, så kommer du på den fede stue siger al erfaring! :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Synes generelt det er til grin at melde sig ind i militæret hvis man kan slippe. Ser ingen grund til det. Så længe Danmark ikke er i forsvarskrig, så ser jeg absolut ingen grund til at have et dansk militær, og da slet ikke melde sig ind i det.


    Personlighedsudvikling? I retning af at makke ret og parere ordre? Hvorfor?
    At de hårde bukker under og den stille typer bærer læset? Har vi ikke ligesom set nok af det fra det fra folkeskolen og opefter?


    Sådan fungerer det jo slet ikke længere... Det er ikke så meget kæft, trit og retning som det var før i tiden. Nu er det er decideret krav til befalingsmændende (sergenter osv.) at de skal "udnytte" folk på bedste måde og fordele opgaverne bedst... og det samme gælder for officerer til sergenter og menige...


    Som min kære oversergent plejer at sige:
    Dejlig, nem, simpel!

  • Jeg trak nummer 2.501 da jeg var til session, hvilket betød at jeg skulle ind. ;)
    Meeeen, det tog jeg nu kun som en udfordring, og istedet for at tilslutte mig DK's ynkelige militær, valgte jeg beredskabskorpset (brandmand), for at gøre noget nytte ... Desuden slipper jeg for at en eller anden lille klovn med mindreværdkompleks, skal stå og skrige mig op i ansigtet når jeg er på øvelse eller andet...


    Den slags gider jeg nemlig SLET IKKE! :rolleyes:

  • Kan 100% godt følge dig Mikkel... Jeg brækker mig bare ved tanken om at en eller anden hårdkogt major/noget skriger mig lige op i krødern :boxed: Men på den anden side, så skal man heller ik være sart :D Så jeg frem til det (ca. 1 år til).

  • er 21 nu og udskyder det stadigt hvert år hehe... får en fin folder, sætter et kryds og modtager et brev om at jeg skal til session året efter. Året efter sker samme procedure.


    Er færdig med min uddannelse som 25-årig og kan faktisk godt komme ind der! Men det skal jeg ikke hehe... mit højre knæ er ret fucked, så tror godt jeg kan blive kasseret på det til den tid, hvis værnepligten ikke er blevet afskaffet endnu.


    Men damn... at forestille sig at komme ind sammen med en masse 18-årige som 25-årig :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Jeg trak nummer 2.501 da jeg var til session, hvilket betød at jeg skulle ind. ;)
    Meeeen, det tog jeg nu kun som en udfordring, og istedet for at tilslutte mig DK's ynkelige militær, valgte jeg beredskabskorpset (brandmand), for at gøre noget nytte ... Desuden slipper jeg for at en eller anden lille klovn med mindreværdkompleks, skal stå og skrige mig op i ansigtet når jeg er på øvelse eller andet...


    Den slags gider jeg nemlig SLET IKKE! :rolleyes:


    I de 12 md. jeg var inde i 87 var der INGEN som stod og skrig mig ind i ansigtet, det må de slet ikke..


    Jeg gjorde altid hvad de sagde til mig, men var sq kold lige meget hvor meget de skrig, hvis de gjorde det.. Men jeg oplevede det aldrig.

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet en gang, sidst af Meinder ().