15 pædagoger skal passe på 17-årig

  • Hmm. Axasion og mikkel har ret i hvad de siger, jeg tror ik at kommunen vil bruge 5mill årligt uden grund, måske er den dreng farlig.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af chili
    Hmm. Axasion og mikkel har ret i hvad de siger, jeg tror ik at kommunen vil bruge 5mill årligt uden grund, måske er den dreng farlig.


    Jeps - jeg ved kommuner plejer at spare hvor der spares kan. Har selv arbejdet for 2 kommuner de sidste 20 år. De smider ikke bare penge efter ting, bare for sjov skyld.
    De vil s.. hellere spare de 5 mill. hvis de kunne komme til det.
    Tror også det er en af de virkelig slemme. Hvad hvis nu der ikke blev lavet nogle foranstatninger omkring ham. Og så han gik ud og slog et andet menneske ihjel.
    Så ville der være ramaskrig, over at kommunen ikke havde gjort, hvad der var i deres magt - for at undgå netop lige sådan noget. Men det er der jo desværre nogen der ikke lige tænker - næ bare skyd svinet, så vi af med ham. Kors i r.... en lav tankegang !


    Men okay hver sin mening - men jeg respekterer ikke sådanne meninger. Jeg foragter dem. X(

  • Hov glemte at sige at hvis nogen af jer blev meget syge af et eller andet, ville i nok være glade for at staten ville betale flere millioner, for at gøre jer raske, og i ville nok blive ret sure hvis nogen sagde det var billiger at skyde jer.


    PS: 5mill divideret med ca. måske 2,5 mill skatteydere=2kr. per dansker der betaler skat.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af chili
    Hmm. Axasion og mikkel har ret i hvad de siger, jeg tror ik at kommunen vil bruge 5mill årligt uden grund, måske er den dreng farlig.


    Hvordan kan han være SÅ fandens farlig at han ikke kan spæres inde i en celle ? ... Er det Magneto ("X-Men") de har snuppet siden det er nødvendigt ?... :boxed:

  • 5 mill. :boxed:
    Nu kender vi jo ik rigtig hele historien, men bare det som Ekstra Bladet har fyret af... Jeg synes selv 5 mill. er ikke bare hul i hovedet, men sygt... Men som sagt før i tråden, er der sg nok en grund til det, men alligevel 15 stks for at få ham på rette køl er f*ndme mange... 5 mill. kan måske redde 5 andre menneske liv på hospitalet... Jeg tør ik komme med min mening, da jeg ik kender hele historien ;)

  • Vi kan vist godt blive enige om at 5 mill. er mange penge,men det jo kun som opstart og ikke det beløb det vil koste hvert år....ihverfald hvad de sagde på TV2 igår mandag, men 15 pæd skal da have løn,hehe...så det burde passe meget godt.


    Men hunredevis af disse extremt adfærds-vanskellige unge er anbragt på døgn institutioner rundt omkring i landet til en pris af ca. 1.5 mill. pr. år pr. hoved........så det gør sq ikke den store forskel!
    Nu er det bare blevet blæst stort op i medierne og om 14 dage er alt jo alligevel glemt.

  • MIN POINT VAR BARE, AT MENS AT DER BLIVER BRUGT SÅ MANGE PENGE PÅ HAM. ER DER MÅSKE NOGEN DER HARE BRUG FOR DET.


    Måske, det kan også være at alt det her, gør at de tænker lidt mere over det, næste gang de fyre et par eller 5 mil. af.

    8600k@5.1
    H150I 360mm

    Asus Z370-I
    16 GB Tridentz 3200 CL14
    MSI 1070 TI 8G@2100/4427
    NZXT G12+TT 280mm AIO

    970 EVO 500 GB nvme m.2
    Crucial 240GB SSD+
    SSHD 1TB
    Lian LI Dynamic 011

    Rettet en gang, sidst af hQnS ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this
    England havde fat i noget fornuftigt da de smed folk ned til Austrailien, Danmark burde have det samme, lad os rydde Færøerne og så smide folk som ham her derop, så kan han da i det mindste kun være til skade for sig selv...



    Hovhov hvorfor lige færørene :P

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • 15 er imo nok også lige i overkanten.
    menneskeliv kan ikke gøres op i penge
    drenden må så være syg også skal man selfølgelig prøve at hjælpe ham.
    det gør man ikke ved at
    smide ham i en gummicelle og pumpe ham med medicin eller skyde ham.


    syndes det er dejligt at se så med menneskelige
    folk er blevet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af CarStone



    Hovhov hvorfor lige færørene :P


    fordi vejret er så kedeligt der (har jeg hørt) ;)


    Men for lige at smide en seriøs kommentar (i modsætning til min første), så har drengen seføli ret til behanding, at jeg så på ingen måde kan sætte mig ind i hvorfor han kan opfører sig som han gør, er der jo ikke noget at gøre ved, det må jo gå ud over min forstand :roller:


    Som man så på TV2 så var de 5mill et skud på omkostningerne i det første år, hvilket jo er noget helt andet end det EB har skrevet. De 5mill dækker jo bl.a. over klargøringen af institutionen, hvilket man jo ikke har som udgift hvert år :pokey:


    Som en anden så fornuftigt udpegede så skaffer det jo også 15 nye jobs, det er sq en fed kommentar IMO, for det kan man sq da kalde positiv tankegang, thumbs up!


    og til alle dem der siger "skyd svinet", vil jeg ikke sige andet end :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Hvordan kan han være SÅ fandens farlig at han ikke kan spæres inde i en celle ? ... Er det Magneto ("X-Men") de har snuppet siden det er nødvendigt ?... :boxed:


    Forstå nu hvad det er der bliver sagt af os - Naturligvis kunne man bare smide ham i en celle, men hvad tror du det gavner? Hvad med når han engang kommer ud derfra ?


    Det handler om at prøve at redde ham og få ham på nogenlunde ret kurs - og det sker vist IKKE i et fængsel, det ved du vidst også godt selv ;)

  • Tror nu ikke alle de kommentarer om "skyd svinet" osv, er helt seriøst ment, men nok om det :)


    Jeg vil heller ikke have ham rendende rundt i mit kvarter, men det kommer han dog til. (Bor lige ved siden af teglgårdsparken, næsten). 5 mio. lyder sygt ja, men som sagt er det opstartspenge, og der er nok lige så mange andre belastede unge som koster det samme, som han kommer til, så snart det hele kører. Synes det er okay at hjælpe ham.


    At de vælger ikke at smide ham i en gummicelle, må jo betyde at der er håb for knægten, et eller andet sted. Så jeg synes det er okay, at bruge mange penge på ham.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Forstå nu hvad det er der bliver sagt af os - Naturligvis kunne man bare smide ham i en celle, men hvad tror du det gavner? Hvad med når han engang kommer ud derfra ?


    ... Hvad med alle de andre som sidder i celler rundt omkring ? ...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Det handler om at prøve at redde ham og få ham på nogenlunde ret kurs - og det sker vist IKKE i et fængsel, det ved du vidst også godt selv ;)


    ... Om folk kommer på rette kurs igen efter de har lavet noget snavs er op til dem selv. Nogle kan ikke vende et ophold i et fængsel til noget positivt ... Andre kan ... Nogle virker det afskrækkende på ... andre er ligeglade. Men ens for dem alle er at de ender bag tremmer hvis de har fortjent det.


    Hvad er forskellen på ham EB osv skriver om i forhold til den voldmands man møder på gaden ? ... Hvis man spørger dem som har været en tur forbi personens knytnæve, så er de nok alle enige om at straffen hedder fængsel. At han er 17 istedet for 18 kan jeg ikke se skulle være en undskyldning ... Som 17årig er man mindst lige så bevist som man er som 18årig. At han ikke må sidde sammen med de voksne hindre ham nu ikke i at ende på den lukkede afdeling ... For som i siger, så er han jo syg ... Hvis det er tilfældet og han skal have hjælp ... Så må de jo være den lukkede afdeling der må være noget for ham. Det er også en LANGT billigere løsning for skatteborgerne end den løsning dér...


    Jeg går ind for at alle bliver behandlet ENS ... og det er langt fra det som sker.


    Vi bygger jo heller ikke et fængsel til Lundin vel ? ...


    Man skulle måske stille sig selv det spørgsmål om ham gutten der bliver STRAFFET ... eller BELØNNET ... Det lyder mere som det sidste frem for det første.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ganda
    skræmmende kommentare nogle kommer med, hvorfor gå i så meget op i hvad det koster ?


    Fordi nogle af os betaler skat ;)


    Og det IMO opsigtvækkende at man overhovedet synes man kan retfærdiggøre en sådan løsning.


    Og ja det er et enkelt stående tilfælde som der lige er fokus på i dette tilfælde fordi det er så gralt, men det tyder da på at der er noget galt med vores behandlingsystemer til psykisk syge mennesker.

  • En lille update:



  • Hmm har ikk så meget styr på om de har tænkt sig at "kurere" ham for hans problemer i mens han er i det enmands hus der....



    Men hvis de nu kurere ham så han bare bliver "nogen lunde normal" på f.eks 2år. Så det vel en billigere løsning end at han sad på den lukkede i 10+ år?


    Det koster jo os penge at have folk siddende på den lukkede....


    Men ang. drengen/manden syns jeg sku det synd for ham...Man ved ikk hva den person har været igennem, siden han har udviklet sig til en sådan karakter.....

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk
    Hvis det er det pengene går til melder jeg mig fanme ud af told & skat X(


    Så er der da endnu mindre penge at gøre med til behandling at kriminelle. Så bliver de nød til at rende rundt blandt " almindelige" folk.


    Ang. de 5 millioner som folk er ret forargede over det koster om året for at holde styr på den dreng, så tør jeg næsten ikke fortælle hvad det koster at have en almindelig indsat siddende i et almindelig lukket fængsel om året... Når en person er så fucked up som den dreng åbenbart er, så kræver det meget personale. Det er et psykisk meget hårdt arbejde, for man skal konstant være på mærkerne og hele tiden forvente det utænkelige. Jeg ved det for jeg arbejder som fængselsbetjent på en lukket afdeling. Der er sq nogle indsatte som har en vis indflydelse på folk så man er sådan lidt underlig når ens vagt er ovre. Det skal osse nævnes at nogle psykopater kan ignorere ret voldsomme smerter, de kan finde på hvad som helst og de er ret stærke når det slår klik for dem. Derfor skal der være en 4-5 betjente om dem hele tiden. Så det med at visse hårde negle skriver de vil tage alene ud i ørkenen med en psykopat og lignende... det gjorde jeg satme ikke...


    Ang. Peter Lundin, så er han ikke den mest psykotiske i
    de danske fængsler. Hans forbrydelser er nok de mest grove, men der er mange der opfører sig temmelig wierd i forhold til ham. Jeg ligger inde med nogle gode historier :-)

  • Tænkt at nogle af de 40% af mine hårdt tjente penge kan risikere at ende hos den psykopat.. smid ham da i spjældet hvor han høre til, for fanden da!


    Hvis han er en eller anden krigsforstyrret udlænder, så send ham hjem - No offence, jeg er ikke racist!


    Men ellers om Happy^ siger.. i en trøje uden ærmer og så ind i en gummicelle, så er den i vinkel!

  • "Hmm har ikk så meget styr på om de har tænkt sig at "kurere" ham for hans problemer i mens han er i det enmands hus der....



    Men hvis de nu kurere ham så han bare bliver "nogen lunde normal" på f.eks 2år. Så det vel en billigere løsning end at han sad på den lukkede i 10+ år?


    Det koster jo os penge at have folk siddende på den lukkede....


    Men ang. drengen/manden syns jeg sku det synd for ham...Man ved ikk hva den person har været igennem, siden han har udviklet sig til en sådan karakter....."


    De kan ikke kureres, der er altså ikke noget at gøre. De har lige fra barns ben været svigtet og det der er værre.


    Jeg har en ide om at det er et af naturens luner, man ser det jo osse på nogle misfostre, man kan jo nærmest ikke se at nogle af dem er mennesker. Så skadede kan nogle osse være psykisk. Det lyder måske en anelse hårdt, men der er altså nogle der aldrig skulle være født, men sådan er det...


    Så stopper jeg med det lommepsykologi for iaften :-D