Er det bedst at kører med fuld duplex eller bare auto ??? jeg kører 1000 på min switch.. Jeg bruger et kat. 5 kabel med 3 ledninger, men har læst et sted at det er bedst at kører med kat. 6 kabel med 4 ledninger, når man kører gb net..
10/100/1000 lan
-
-
Du kan godt køre gigabit på Cat 5, men så vidt jeg ved opnår du ikke en højere hastighed end ved 100 Mbit.
Cat 5e kan i følge siden her (http://www.connectworld.net/syscon/support.htm) kører op til 350 Mbit.
Jeg skal selv (på et tidspunkt) i gang med noget gigabit, og regner med at køre det over Cat 5e kabler. Cat 6 er simpelthen for dyrt.
-
Jeg kører gigabit med cat6. Det fungere helt fint og den viser også at jeg kører 1gb/s. Kan klart anbefales.
-
Min opsætning viser også at den kører 1 gb.. på begge pc'er med cat. 5 med 3 ledninger i.. cat. 6 er med 4 ldeninger og hvis der kommer frks. en 100 bit, på så for den en ledning for sig selv.. så den 1 gb fortsat kører 1 gb..
cat. 6 koster kun 120.- tror jeg køber det..
Men tænkte på om fuld duplex gør forbindelsen langsommere, eller er det hurtigere på auto installing ???
-
Selvom linien bliver detekteret til 1 Gbps er det ikke sikkert at du rent faktisk kan opnå den teoretiske hastighed.
På samme måde som du heller ikke kan hente med præcis 64 kB/s på en 512 kbit/s ADSL.
Full Duplex betyder at du kan sende og modtage med fuld hastighed samtidig = i teorien 2 Gbps (1 Gb hver vej).
Der er ingen forskel på om du sætter dit netkort til auto eller full duplex.
QuoteOprindeligt indlæg af Meinder
cat. 6 koster kun 120.- tror jeg køber det..120,- for hvad?
305 m ruller Cat 6 koster det dobbelte af Cat 5e.
-
120 for 5 m. cat. 6 men jeg har købt den et andet sted for 55.-
kører bedre nu..
-
Oprindeligt indlæg af simonwh
Jeg kører gigabit med cat6. Det fungere helt fint og den viser også at jeg kører 1gb/s. Kan klart anbefales.du kører bestemt ikke 1 gb/s
-
Oprindeligt indlæg af SplatDK
du kører bestemt ikke 1 gb/s
Nej, han kører 1 Gbit netværk ... At hastigheden aldrig tilsvarer "navnet" er jo ikke noget nyt.
-
Oprindeligt indlæg af GrillRotten
Nej, han kører 1 Gbit netværk ... At hastigheden aldrig tilsvarer "navnet" er jo ikke noget nyt.
nemlig
-
Oprindeligt indlæg af GrillRotten
Okay, lige til jer to. Windows viser som sagt, at jeg kører 1gb/s.
QuoteOprindeligt indlæg af simonwh
Jeg kører gigabit med cat6. Det fungere helt fint og den viser også at jeg kører 1gb/s. Kan klart anbefales. -
simonwh
selv om den viser 1gbit i windows kan du ikke være sikker på at du udnytter 1gbit der er jo en del ting som skal kunne følge med f.eks harddisk, pci bus
-
Oprindeligt indlæg af brian11112
simonwhselv om den viser 1gbit i windows kan du ikke være sikker på at du udnytter 1gbit der er jo en del ting som skal kunne følge med f.eks harddisk, pci bus
Jeg ved godt jeg ikke kan være sikker på at jeg kører 1gbit, men windows viser 1gbps, det er det jeg hele tiden har sagt. Om jeg så i realiteten kører 400mbps ved jeg ikke.
-
det var også det de andre mente at man ikke kunne være sikker på at kunne udnytte det fuldt ud men de ved da godt der står 1gbit i windows hvis man har gbit switch
-
Oprindeligt indlæg af brian11112
det var også det de andre mente at man ikke kunne være sikker på at kunne udnytte det fuldt ud men de ved da godt der står 1gbit i windows hvis man har gbit switchJeg har heller aldrig sagt at jeg kørte med en hastighed på 1gbps, har kun sagt at det er det windows viser.