Hey allesammen. Jeg er på udkig efter nogle lette ruller til min scooter, er der nogen der har en ide om hvor mange gram de skal være, for at de har et godt optræk, men stadig ikke for lette?
Ruller til en Peugeot TKR 206 WRC
-
-
prøv http://www.mopedgallery.dk !!!
-
bland 3.5 og 7grams sammen
3.5 - 7 - 3.5 - 7 - 3.5 - 7
Sådan skal de sidde i vario, for ikke at rykke krumtappen skæv
God fornøjelse
-
Oprindeligt indlæg af Shooqer
bland 3.5 og 7grams sammen3.5 - 7 - 3.5 - 7 - 3.5 - 7
Sådan skal de sidde i vario, for ikke at rykke krumtappen skæv
God fornøjelse
Tror ikke mange forhandlere anbefale at blande dem sådan der
-
Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk
Tror ikke mange forhandlere anbefale at blande dem sådan der
hvorfor?(
Jeg har selv gjort det, på min Honda SFX
-
Oprindeligt indlæg af Shooqer
hvorfor?(
Jeg har selv gjort det, på min Honda SFX
det har jeg da også indtil jeg fik at vide at det ville ødelæggen den
-
Det er bestemt muligt at blande sine ruller, det skader ikke.
Det giver en blanding af høj hastighed og et fornuftigt optræk, men det ville en mellemting mellem de to sæt ruller også kunne klare, altså 5-5.5 gram.efftekten af de to muligheder er næsten ens, det bedste man kan gøre, hvis det altså er muligt er at prøve begge dele, og så mærke hvilken af mulighederne den kører bedst med.
Ac
-
af ren og skær nysgerrighed: Hvad SØREN snakker i om?
-
Oprindeligt indlæg af LecTer
af ren og skær nysgerrighed: Hvad SØREN snakker i om?Variator ruller på en scooter
-
heh det svar fik jeg så ikke rigtigt noget ud af
-
RULLER:
En metal ring med gummi udenpåsom sættes ind i Variatoren på en scooter. Den bestemmer hvor meget topfart eller optræk man vil have
Lette ruller, optræk
tunge ruller, topfart -
Nej... den regel gælder ikke. Rullernes vægt afpasses den pågældende udstødning man anvender. Fatter simpelthen ikke hvem der har sagt at lette ruller giver optræk og tunge rulller giver topfart... teoretisk set giver det ligeledes SLET ingen mening....
-
Oprindeligt indlæg af SustaiN
Nej... den regel gælder ikke. Rullernes vægt afpasses den pågældende udstødning man anvender. Fatter simpelthen ikke hvem der har sagt at lette ruller giver optræk og tunge rulller giver topfart... teoretisk set giver det ligeledes SLET ingen mening....det har du ret i, men nu oplyser han jo ikke om han noget tun, så må vi gå ud fra, at det er standard;)
-
Det med at tunge ruller giver top fart og lette passer nu ikke .. Rullerne skal bare passe samme med de omdregninger udstødningen forlanger.. Hvis du blander rullerne vlle jeg mene at du får to punkter hvor scooteren ville tage mere ved.. Men jeg ved det ikke .. Det var bare min teori.. Hvis du skal have godt optræk og samtidig høj topfart ville jeg tage 5 - 6 grams.. Kører jeg med..
Rullernes formål er at skubbe varioen ud så remmen bliver trukket op i en højere gearing hvilket giver mere fart.. Når man kommer op i nogle omdregninger vil trykket fra krumtappens omdregninger skubbe rullerne ud fra krumtappen og derfor også op langs kanten på varioen.. Når de så kommer højt nok op rammer de en plade som gør at variatoren bliver skubbet længere ind af rullerne.. Rimelig smart..
-
#alle
Det komme jo i den grad an på hvor mange hk motoren har, og hvordan den ellers er sat op...
-
Ved godt det er et Com forum det her.. men bare lige for at vide det og for ikke at lave endnu en scooter tråd..
Hvor mange herinde fra skal med til Kolding her på lørdag (den 7. maj)