Hvad gør man når man har løjet?

• jeg sidder i den mega neder situation, at jeg er blevet stukket, og jeg har løjet for min mor omkring en lille "hyggeaften" jeg havde med mine venner, hvor vi drak lidt og sådan... Og nu er hun MEGA gal... Hvad fanden ville i gøre?

Oprindeligt indlæg af Elmdulf
    Den eneste grund til at jeg løj, var at jeg var sikker på at ellers fik jeg ikke lov.. kan det bruges som undskyldning?

Nope - Sig dog undskyld og kom videre ;)

Oprindeligt indlæg af Torque
    Tag dig sammen og tag skraldet. Du har nosset i det, hvor svært kan det være?

100% enig! Og lad vær' med at lyve en anden gang. Forældre finder altid ud af den slags.

• Jeg syntes ikke at det var nødvendigt at skrive en tråd om sådan et emne, det er jo din egen samvitighed at lyve, du burde da vide at man kommer længst med sandheden:)

CoreI7 5820K@4.5GHz

32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

ASUS Msi X99 Sli Plus

Corsair 1500w

KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

[align=center] CorsAir Carbide 540

[align=center]

Oprindeligt indlæg af Nik.dk
    Vent til du bliver ældre og skal forklarer damen hvorfor du kneppede en fremmed kælling..... Den er sværer.

Tænk den kender jeg godt - eller dvs fra tidligere forhold er jeg blevet nød til at stoppe dem pga dårlig smag i munden :(

Et forhold bliver aldrig det samme efter sådan noget

• Gør man noget galt skal man også værer rede til at få skraldet. Så nemt er det bare - selvom det efter hånden er opstået en mentalitet blandt unge at de kan slippe fra hvad som helst når som helst. Det er en dybt latterlig tankegang, for en skønne dag kan du ikke løbe fra det længere og du risikere at den virkeligt "slår hårdt", hvor en skideballe af en anden verden fra sine forældre vil synes den rene vand ved sinden af.

Det jeg siger er:

Tag konsekvensen af egen handling.
    Og kan man ikke det - så desto større grund til at lade være. Voks op og lær dette, på en "blid" facon, for en eller anden dag kan du bare ikke løbe mere.

• Noget man som forælder kan blive mest skuffet og dermed mest sur over, er en løgn fra junior.

Der er IMO ikke andet at gøre, end at falde til patten og oprigtigt indrømme, at man var et fjols og har nosset i det.
    En god ide, er at fortælle at det ikke sker igen og en endnu bedre ide er, at holde det. ;)

Dagens lektion. Der findes dem, som opdager langt mere end Sherlock Holmes. De kaldes forældre. :))

• Du kan evt. vise din mor denne tråd ,så kan hun se at du angre !
    Vil nok gøre det nemmere for hende at tilgive dig den lille løgn : )

• et lille råd herfra som jeg af og til har benyttet.
    hvis en chef skal til at give en en skideballe for et eller andet. så lad være med at prøve at bortforklarer eller vige udenom. tværtimod giv ham ret i alt hvad han siger.
    ved at bruge dette "trick" er det stort set umuligt at give en effektiv skideballe og det hele vil være overstået på få minutter

Oprindeligt indlæg af Bit Phreak
    et lille råd herfra som jeg af og til har benyttet.
    hvis en chef skal til at give en en skideballe for et eller andet. så lad være med at prøve at bortforklarer eller vige udenom. tværtimod giv ham ret i alt hvad han siger.
    ved at bruge dette "trick" er det stort set umuligt at give en effektiv skideballe og det hele vil være overstået på få minutter

Det trick kender jeg godt, jeg er afløser som avis-bud og nogen gange hvis man glemmer et sted og næste dag når man kommer står der bare en 80 årig gammel mand og går helt amok, så skal man bare høre på ham og gi ham ret og så gi ham sin avis og slut.....

• hmm... at lyve er sådan set en kunst - hvor man hele tiden skal sørge for at det ikke kan opdages. Og hvis det bliver, så må man sq være mand nok til at tage de klask det koster.

Og så må du bare sige til hende at du nossede i det,og at det ikke var meningen at hun skulle have det af vide.