leg med macro og blitz

• Se ganske godt ud, men vil du have at det hele er skarpt og ikke kun knappen i midten skal du stille autofokus til average i stedet for center/spot og aperture til at dække det hele og ikke kun midterfeltet/centrum af billedet :) Hvorfor bruger du en 28-70/2.8 og ikke en macrolinse når du godt kan lide lave macrobilleder?

I øvrigt suverænt blitzarbejde det der! Jeg bruger selv mest fast lys ved macro for, a tundgå overbelysningen men det billede har du taget virkelig optimalt :D!

Oprindeligt indlæg af WinterSilence
    Se ganske godt ud, men vil du have at det hele er skarpt og ikke kun knappen i midten skal du stille autofokus til average i stedet for center/spot og aperture til at dække det hele og ikke kun midterfeltet/centrum af billedet :) Hvorfor bruger du en 28-70/2.8 og ikke en macrolinse når du godt kan lide lave macrobilleder?

I øvrigt suverænt blitzarbejde det der! Jeg bruger selv mest fast lys ved macro for, a tundgå overbelysningen men det billede har du taget virkelig optimalt :D!

jeg bruger den 28-70/2.8 da det er den eneste linse jeg har :)) har dog lige fået et 75-300mm zoom ind af døren i dag, som forhåbentligt bliver testet i weekenden..
    Det var så meningen at det kun var den ene knap der skulle ha været tydelig :)

Shak det må du meget gerne :)

Oprindeligt indlæg af Macimuz
    Lækkert må man sige, du ved hvad du laver ... og lækkert kamera, ingen tvivl om det ...

forkert hr. gladiator!

Elendigt billede, enhver kunne fange det bedre! Og hans kamera er til at smide ud, tro mig!

Oprindeligt indlæg af Wraper

forkert hr. gladiator!

Elendigt billede, enhver kunne fange det bedre! Og hans kamera er til at smide ud, tro mig!

tror du ik det er på tide du kom ud og passede nogen folkeskole unger :))

Oprindeligt indlæg af Wraper

forkert hr. gladiator!

Får du for lidt opmærksomhed der hjemme?? Skru dog ned for charmen og kom med noget konstruktiv kritik i stede for det lort du lukker ud der..

Som nævnt tidligere synes jeg det er en kanon flot billede.. Sårn lidt reklameagtigt.. tar mig også lige den frihed at bruge det som baggrund :D

Oprindeligt indlæg af origin

jeg bruger den 28-70/2.8 da det er den eneste linse jeg har :)) har dog lige fået et 75-300mm zoom ind af døren i dag, som forhåbentligt bliver testet i weekenden..
    Det var så meningen at det kun var den ene knap der skulle ha været tydelig :)

Shak det må du meget gerne :)

Jeg var også ved at købe en x - 300 mm, men har hørt fra mange at den simpelthen ikke er til at holde roligt uden stativ - og jeg er ikke interesseret i at løbe rundt med sådan et hele tiden ;)

Så derfor valgte jeg en 28 - 135mm Canon ;) Med stabilisator og hele skidtet ;)

Oprindeligt indlæg af Happy^

Jeg var også ved at købe en x - 300 mm, men har hørt fra mange at den simpelthen ikke er til at holde roligt uden stativ - og jeg er ikke interesseret i at løbe rundt med sådan et hele tiden ;)

Så derfor valgte jeg en 28 - 135mm Canon ;) Med stabilisator og hele skidtet ;)

Der er også IS på denne, og det virker sq fint nok da.. har ikke lige testet den fuldt ud endnu, da det var lorte vejr hernede i dag ;(

og mange tak til alle sammen for feedbacken :D

Oprindeligt indlæg af Djake
    Flot. Den begrænsede skarphed fungerer perfekt.

I øvrigt. Synes du skal lave en profil på fotokritik og uploade.

hehe det har jeg længe gjort ;) Men jeg kan bedre lide deviantart.com :)

• Kanon billede. Elsker macro billeder.
    Når jeg nu selv tager macro billeder (godt nok bare med en cannon A75) lykkedes det mig altid at få nogle kæmpe blitz reflektioner hvilket du jo slet ikke har!
    Er det pga blitzen's placering i forhold til optikken eller hva?

Men endnu engang.. Et rigtig flot billede.

Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    Kanon billede. Elsker macro billeder.
    Når jeg nu selv tager macro billeder (godt nok bare med en cannon A75) lykkedes det mig altid at få nogle kæmpe blitz reflektioner hvilket du jo slet ikke har!
    Er det pga blitzen's placering i forhold til optikken eller hva?

Men endnu engang.. Et rigtig flot billede.

Du er et svin. Du burde ikke engang have lov til at ytre dig offentligt.