• HTML vil jo ret så smart at starte ud med, ellers kommer man ikke så langt. CSS kan bruges til styles/opbygning af siden, altså selve det visuelle, hvilket jeg har gjort stor brug af på min egen hjemmeside (klik på min signatur for at se denne).

Hvis du tænker på ASP/PHP, så er de ikke "nødvendige" sprog at kunne, for at lave en hjemmeside. Disse er serverside, og har ikke noget med selve layout og det visuelle med hjemmesiden at gøre.

Nogle gode links at kigge på i denne forbindelse, kunne være:

http://html.dk
    http://w3schools.com

. . . så er man vist ret godt på vej. :)

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

• Jeg skal igang med at lave en hjemmeside for min far..

Jeg kan faktisk næsten kun HTML men det er også godt nok, til at lave en "normal" hjemmeside..

Jeg har dog lidt problemer med at finde ud af det..;)..

www.w3schools.com

Der kan du lære lidt om alle skrifter tror jeg..;)..

Der har jeg taget den med HTML..

Og så har jeg prøvet lidt med
    www.html.dk

Jeg vil sige at html er begyndersproget/skriften

men tror snart jeg går over til noget ASP..
    Da jeg tror det er højere i herakiet..:)..

Jeg ved faktisk ikke hvad det skal gøre godt for at man kan kode andet end html fx java php asp..;).. men det lyder da smart at kunne..;)

• Jeg har haft brug for et dynamisk sprog (Har du fået forklaringen på hva er ;))
    Et sprog som JavaScript, som også er dynamisk på en måde, men ikk som asp eller php er..
    Og et stilændrende sprog, som css..

Med den løsning ka jeg lave nogle proffesionelle hjemmesider og jeg har ikk brugt særligt lang tid på at lære tonsvis af underlige sprog.. For jo flere sprog du smider på en hp, jo mere rodet ka den blive (Selvfølgelig ikk en nødvendighed at den blir det, men det er meget sandsynligt, hvis man lige har sprogene, så vil man meget gerne teste alt det nye af..)

Men med ASP /PHP , HTML , CSS og JavaScript ka du komme langt!

Ellers er der også XHTML, XML og WAP, hvilket nok først er vigtigt hvis man er 100% pro og har en kæmpe målgruppe..

Oprindeligt indlæg af Meesalith
    mange tak for svarene, men til mit projekt er det ikke helt nok...

nogle flere der vil tilføje???

Hvis det ikke er nok, så må du da gerne specificere hvad det nøjagtigt er du ønsker at vide. Fordi for mig set, så har du vist fået svar på det du ville vide.

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

ville lige høre hvilke sprog man SKAL lære for at lave en hjemmeside?

... Ud over det som folk har skrevet, så ville jeg sige dansk og engelsk ... Det må være det grundlæggende før man laver noget som helst ... Hvis man altså er dansker ...

Der er lige så irreterende at læse en HP som er FULD af stavefejl som at se på en side der mangler et ordenligt design.... og det er nok svært at lære programmeringsprog hvis man ikke fatter engelsk ... :crazyeyes:

• For at kunne lave en hjemmeside, skal man ikke kunne noget sprog over hovedet. Der findes WYSIWYG editorer til at klare det for dem, der ikke har så stor interrese for det.

Det bedste ville dog være at gå i gang med at lære XHTML og CSS. Almindelig HTML kan også gøre det, men XHTML begynder at hale ind på det. Hvis man skal kode XHTML bliver man nødt til at kunne CSS også, da det skal bruges til fx. at definere en bredde.

Når man så begynder at skal have alt muligt lir på sin hjemmeside, så kan man som regel finde det på http://hostedstuff.com eller ligende steder. Men hvis det skal være blæret, så skal man lave det selv. Der hedder det PHP eller ASP.

[quote]hvilke sprog har du haft god brug for, og hvilke sprog syntes du er nødvendigt for at lave en god hjemmeside?[/qoute]

Haft brug for? Ingen ting. Hvis jeg ikke selv har villet lære det, har jeg ikke haft brug for det. Men til de projekter som jeg laver nu, har jeg brugt for php, html og css.

Til at lave en god hjemmeside? Ingen. En hjemmeside behøver ikke være skrevet i en serverside sprog for at være god, og man kan sagtens lave et lækkert design i Dreamwaver eller FrontPage. Det vil bare ikke blive så godt, så der vil jeg svare html og css eller xhtml og css.

Håber du kunne bruge det til noget.

Oprindeligt indlæg af engel

Hvis det ikke er nok, så må du da gerne specificere hvad det nøjagtigt er du ønsker at vide. Fordi for mig set, så har du vist fået svar på det du ville vide.

troede jeg havde specificeret at jeg gerne vil have flere meninger...

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

... Ud over det som folk har skrevet, så ville jeg sige dansk og engelsk ... Det må være det grundlæggende før man laver noget som helst ... Hvis man altså er dansker ...

Der er lige så irreterende at læse en HP som er FULD af stavefejl som at se på en side der mangler et ordenligt design.... og det er nok svært at lære programmeringsprog hvis man ikke fatter engelsk ... :crazyeyes:

skal jeg huske... tak :D

hvad er forskellen på xhtml og html? har set det x foran andre sprog. hvad betyder det???

mange tak

hvad er forskellen på xhtml og html? har set det x foran andre sprog. hvad betyder det???

tak, men er det så det samme når de skriver x foran andre sprog?

Nej det tror jeg ikke.

Men kan da sige at .aspx er ASP .NET

og det er?

Google du.

Det er en videre udvikling af ASP som bygger over VB .NET, C# osv.

edit:

Wuhuu! Jeg har fået min 2. blå stjerne på et eller andet tidspunkt i dag :D

Oprindeligt indlæg af Carsten_DK
    Vil også sige, at man ikke behøver at lære noget programmeringssprog for at lave en god hjemmeside.
    Man begrænser bare sine muligheder for at lave noget ekstra fancy...

Nu kommer det selvfølgelig an på, hvad du mener, er en god side.
    Mine er lavet i Dreamweaver:

må jeg henvise til din side i min rapport og vise at hjemmesiden skal være overskuelig og designet skal vise hvad den handler om?

• nu jeg sidder og laver hjemmesider til virksomheder hele dagen bruger jeg kun CSS, HTML og PHP.. det køre fint..

så mine forslag er:
    http://html.dk
    http://php.net
    http://wc3schools.com

dreamveawer er et godt program men hvis du bare skal lave html sider så brug HTML-Kit som er gratis du finder det på html.dk

mht. XHTML så er det godt at kunne men ikke nødvendigt... forskellen er i store træk bare at du SKAL afslutte alle dine commands og du SKAL skrive tags med små bogstaver (lowercase)...

GL med kodningen... :D

• Tror folk har været lidt inde på det i flæng, men brugervenlighed er godt at lære nu du er igang ... Og hvordan vil man så forklare det ... Kort sagt er det sådan den dummeste kan finde ud af at at bruge hjemmesiden :)

Hvis du søger mange svar på hvad er brugervenligt er en god start at søge efter Jakob Nielsen på google .. Du skal ikke forvente hans egen hjemmeside er flot eller lign.

Dog er mange af hans tips forældet medmindre der da er kommet nyere siden sidst.