Skoleelever, ludertøj eller ej ?

Oprindeligt indlæg af Pow
    Kæft du er latterlig at høre på, pigerne følger bare moden og som teenager tænker de jo ikke på alle konsekvenserne.

Jeg har kendt folk som er blevet tæt på at blive voldtaget osv. Så din STUPIDE kommentar kan jeg sgu blive meget sur over.

Kæft du er latterlig at høre på, pigerne følger bare moden og som teenager tænker de jo ikke på alle konsekvenserne.

Jeg har kendt folk som er blevet tæt på at blive voldtaget osv. Så din STUPIDE kommentar kan jeg sgu blive meget sur over.

:rolleyes: Vi kan blive enige om at piger i den alder ikke er de fornutigste i verden, men til trods for det, synes jeg nu alligevel de bør have en grænse, så der inde i hovedet på dem lyder noget i retningen af: "Hmm...det her er nok liiiiige en anelse for meget..." ;)

Da jeg var 12-13 vidste jeg sq godt at der fandtes pædofile - og jeg vidste også godt hvad det gik ud på - og så kan man jo, som tidlig teenage-pige, være så smart at indrette sig efter det - og endnu bedre - at forældrene i det mindste stiller nogen krav for deres datters påklædning...
    Og hvis ikke de gør det, så må man jo ty til forældremøder, eller i værre tilfælde, tage en privat snak med forældrene, til de pågældende barn, hvis' påklædning er upassende... :rolleyes:

Synes det er forkert bare at lave en regel, og så er det dét - folk skal have lov til at klæde sig som de vil, og så må de da for dælen også tage konsekvenserne af det, hvis den er vovet...
    Det er jo heller ikke ulovligt at stikke hovedet ind i en løve's mund - men man gør ondelyneme klogt i at lade vær...! :boxed: :boxed: :roller:

Det korte af lange er bare at jeg synes at man i første omgang bør lade folk lave sine egne regler, og føle ansvar for sig selv. - Det er ikke et umuligt krav, at 12-13 årige lige skal bruge den øverste en ekstra gang, inden de begiver sig rundt med intet andet end et par trævler på kroppen.
    Og til det med at "de gør jo bare som de andre..." - den holder bare ikke - man har som sagt et ansvar for sig selv - Hvis alle hopper ud fra Møns klint, gør man det jo heller ikke selv
    Desuden er det jo heller ikke "alle" der går for let påklædte - det ved jeg da fra min egen lillebror's klasse, at sådan forholder det slet sig ikke - ergo JO, det ER muligt at trodse "moden" uden at blive alene i verden...

Og PS. Se dog for dælen at holde en ordentlig tone, uanset om du deler samme mening eller ej! X( X( X(

(Dit indlæg er reporteret :] )

• jeg ser problemet i:
    " Skolerådsformand Jan Lundsgaard fra Bramdrup skole : – Vi vil have lov til at sætte grænser for, hvor kraftige seksuelle signaler pigerne skal have lov at udsende "

så bliver det en subjektiv vurdering af hvad der er seksuelt udfordrende, og det er ikke holdbart.

Så stopper du lige med de nedladende gloser. Hører ikke til her på tweak.dk. Tak !! Vi kan sagtens diskutere uden at svine hinanden til !

Oprindeligt indlæg af Mikkel

:rolleyes: Vi kan blive enige om at piger i den alder ikke er de fornutigste i verden, men til trods for det, synes jeg nu alligevel de bør have en grænse, så der inde i hovedet på dem lyder noget i retningen af: "Hmm...det her er nok liiiiige en anelse for meget..." ;)

Kan på en måde godt følge, men verden er ikke skruet sammen sådan at teenage piger ved/ikke ved hvad de skal gå klædt i...

og til dig Pow tag da lige og skru ned for charmen og lad os køre en ordentlig diskussion.. og hvis nogens indlæg skal klandres for at være stupidt ved vi vist godt alle sammen hvis det er :]

• Må nok sige det må være op til folk selv..
    Men måske skolen, hvis ikke forældrene kan gøre det, burde fortælle folk hvad de egentlig kan sætte gang i?
    hvis folk først har fået det at vide er de godt på vej mod selv at tage en beslutning, og det mener jeg er vigtigt. De bør bare have et andet og bredere grundlag end "det går de andre i", og de bør også vide hvilke konsekvenser det kan have.
    Mener forøvrigt ikke det er deres egen skyld hvis de bliver voldtaget, men vi kan jo ikke ændre på at nogle gør det.. desværre. Derfor må man jo bare fortælle dem at den type påklædning måske kan øge risikoen for det.
    Desuden tror jeg ikke skoleuniformer vil hjælpe en disse. Pigerne vil selvfølgelig have tøj på når de er i skole, men så snart de får fri ryger de direkte hjem og i noget de finder passende. Og det kunne meget vel risikere at skulle kompensere for manglen på udfordring resten af dagen.

Ja ? Man må da tage ansvar for ens handling'er - og de er da ikke så dumme at de ikke selv ved at det tiltrækker forskellige typer folk ...

Mikkel skriver ovenstående - ( som jo hvis ellers man gider læse det ordentligt betyder) : Pigerne skal tænke sig lidt om - FORDI der render nogle syge svin rundt derude. Han skriver jo absolut intet om at " de selv er ude om det" - så den her:

Den viser nok nærmere hvor latterlig og stupid DU er..

• Jeg (som har en datter på 16 år) mener absolut ikke det er op til skolen at diktere den slags - Det er vores opgave som FORÆLDRE. Kan de så ikke finde ud af det - kan skolen indkalde dem til skideballe. Det eneste jeg kan gå med til - er at skolen f.eks. får en strisser eller lignende ud og fortæller om hvad for "signaler" de sender - og hvad for syge spader der tolker de signaler. En piges beklædning kan ALDRIG være "lovlig" grund til uhæmmet at forsøge det ene eller andet. Har man den ide - så er det sgu stodderen der er noget galt med - og IKKE hendes beklædning. "Jeg kunne se hendes jader - og så var det vel iorden at rage". Get real - fryder mig vildt når de laver det stunt - på en der kan lidt selvforsvar - og de så får bollerne losset op i r****.

Tænk over hvad du tager på: JA

Skole dikteret uniform eller andet: NO fucking way...

Skole Uniform: Nu lever vi altså ikke i 1800 grømlangkål længere.

Forældres ansvar at styre den slags: 100%.

amen Det er jo heller ikke kun børnene... Det er jo deres forældre som skal tage konsekvenserne af at lade dem gå i det tøj... Derfor siger jeg stadig at de må gå klædt som de vil medmindre forældrene siger at de ikke må og sådan er det....
    FORÆLDRENES ANSVAR OG IKKE SKOLENS

• Vil nu også sige det er 100% op til forældrene, det er dem der skal opdrage dem og ikke skolen.
    Der imod syntes jeg stadig godt at skoler kan have en mindre Dress code.
    At man ikke går påklædt i for .. "lidt tøj" eller hva man skal kalde det.

• Wow, så skete der pludselig noget i den her diskution ..

Håbede netop det ville danne sådan en god diskution med nogle gode holdninger og meninger :D

Måske vi ikke lige skal tilbage til det 1800 århundrede, men sige, hvis ikke forælderne kan finde ud af at sige til deres børn de skal klæ sig ordentlig, så må skolen gribe ind ... Og ja, nu ved jeg intet om at være far .. Men vil sige mange forælder knap nok har magten over deres børn (hvis i forstår) ... Man vender da hovedet om sådan som de går klædt, men hvad kan de ikke tiltrække af slemme voldsmænd eller lignende ... Eller hvilke problemer kan de ikke skabe blandt fyrene som toppes over det ?

Oprindeligt indlæg af Shooqer
    synes de selv skal vælge, men der skal være grænser...

Et eller andet sted ja ... Det ser jo ud til de ikke selv kan styre skidtet :)

Jeg går jo ikke nøgen rundt med en rose i røven fordi jeg kan :boxed:

Oprindeligt indlæg af Macimuz

Det håber jeg såsandelig ikke du gør :razz:

Jeg kan godt se problemet... men et andet problem der skal løses før det "oprendelig" problem kan løses er at folk (forældre og pigerne eller drengene for den sags skyld) bare sige "Jamn sådan går de andre jo også og dem sker der jo ingen ting?" Man skal aldrig sige aldrig og slet ikke sige at det ikke sker for en selv.. for JO! gu gør det så hvis man lægger op til det og det gør de jo netop uden rigtigt selv at tænke over det fordi alle andre netop også gør det :boxed:

Jeg mener nu også at skoleuniform måske er at gå over stregen men en dresscode i skolen det ser jeg intet i vejen med...

Jeg sys også at måske skolen og hele familien ikke kun forældrene, skulle gå sammen også finde ud af det i fælles skab (nej jeg er ikke hippi eller mega social anlagt), det er tilsynladene den eneste måde at få bugt med dette, efterhånden, store problem.

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

• Bare rolig, det kunne jeg aldrig i livet finde på 8o

Men er helt enig, tror nok det skal løses i fællesskab hvis det endelig er.

Og du har helt ret, det er nærmest et større problem det at "jamen sådan går de andre klædt" ...

Bare rolig, det kunne jeg aldrig i livet finde på 8o

Just kidding :T :)) :T

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

Oprindeligt indlæg af jK^

Just kidding :T :)) :T

I know :)

Men fik da slået en pointe fast, tror jeg :)

Ikke ensbetydende med man skal gøre ting, bare fordi man kan. Tror måske så bare ikke pigerne er klar over det er galt. Det udsende nogle absolutte forkerte signaler 8o

Et eller andet sted ja ... Det ser jo ud til de ikke selv kan styre skidtet :)

Tror jeg heller ikke jeg har lyst til

Wow, så skete der pludselig noget i den her diskution ..

Håbede netop det ville danne sådan en god diskution med nogle gode holdninger og meninger :D

Måske vi ikke lige skal tilbage til det 1800 århundrede, men sige, hvis ikke forælderne kan finde ud af at sige til deres børn de skal klæ sig ordentlig, så må skolen gribe ind ... Og ja, nu ved jeg intet om at være far .. Men vil sige mange forælder knap nok har magten over deres børn (hvis i forstår) ... Man vender da hovedet om sådan som de går klædt, men hvad kan de ikke tiltrække af slemme voldsmænd eller lignende ... Eller hvilke problemer kan de ikke skabe blandt fyrene som toppes over det ?

Det skal IKKE være skolen som tager ansvaret lige meget hvad. Det er FORÆLDRENE!
    Det er forældrenes opgave at lære børn hvad man kan tillade sig.
    DE, og ikke skolen, skal sætte grænser.
    Hvis forældrene ikke kan styre deres børn. Så burde de flytte dem til nogle special skoler hvor de kan lære at opføre sig ordentlig. 500 elever på en skole skal ikke dikteres af de 50 som er forkert på den.
    Hvis forældrene bare lære at sætte grænser overfor deres børn, i stedet for at tro at børnene selv finder dem. Den Hippi-agtige metode virker ikke i alle tilfælde.
    Børn skal vide at NOGET kan man tillade sig. Og andet kan man ikke.
    Og ved man ikke hvad det er, så ved Mor og Far!

[Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

• Det er da tydelig en del forældre åbenbarte ikke ved hvad det vil sig .. eller ikke vil se det i øjnene ... eller løser problemet .. Og hvis de ikke gør det, er det så bare ærgeligt ? .. Så må nogle jo gå ind og i det mindste tage en snak med dem ... skolen, andre forældre .. nogle !