Skoleelever, ludertøj eller ej ?

• " Skolerådsformand Jan Lundsgaard fra Bramdrup skole : – Vi vil have lov til at sætte grænser for, hvor kraftige seksuelle signaler pigerne skal have lov at udsende " 

:clap:

Helt enig ... Hvis forældrene ikke kan/vil gå ind og sørge for at pigerne går i noget passende tøj... generalt set ... og ikke kun i skolen ... så må skolen gå ind og sætte regler for det. Det syntes jeg er HELT i orden at de gør.

For min skyld, så kan man sgu indføre skole-uniformer. Ville ikke gøre mig noget. Ude i det virkelige liv er man jo alligevel vant til at gå i arbejdstøj i mange stillinger ... og hvis man ikke gør det, så går man i noget PASSENDE tøj ...

Ifølge Danske Skoleelever påtager skolebestyrelserne sig en opdragerrolle, som tilhører hjemmet og forældrene, når de sætter grænser for elevernes påklædning i skoletiden. 

... tja hvis forældrene ikke kan, så må andre jo gøre det for dem ...

• Jeg kan virkelig ik' se hvad skoleeleverne brokker sig for...
    Der er, som Grillrotten også siger, mange arbejdspladser hvor der enten er dresscode el. disideret uniformer, så imo kan de lige så godt lære det fra starten..!

..om man så skal indfører skoleuniformer?...fint med mig!! (så kan det os være at man slipper for det pres som mange forældre sikkert føler, med hensyn til at deres børn da naturligvis også skal ha' det dyre modetøj)!!

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.

Rettet en gang, sidst af Ciric ().

• Thumbs up for skoleuniformer. Ville gøre det hele meget lettere:)

MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    [Blocked Image: http://www.schoolwear.co.uk/images/BLAZER.jpg]

... Så kan de sgu lære det ... Bukser, skjorte og Blazer ... :drink: ... og slips til fyrene ... :))

damn gider da ikke at gå rundt og ligne en fra harry potter :rolleyes:

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

Oprindeligt indlæg af Karse

damn gider da ikke at gå rundt og ligne en fra harry potter :rolleyes:

hvis nu alle andre også så sådan ud, så kan det jo være ligemeget hvordan man ser ud... så er der ingen der bliver moppet... 8)

Canon EOS 400D
    Canon BG E3
    Canon EF-S 18-55 (Kit) + EW-60C
    Canon EF 28-135 f/3.5-5.6 IS USM + EW-78BII
    Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM
    Canon Speedlite 430 EX
    Canon 0C-E3 Off-Camera Shoe Cord
    SanDisk Extreme III 2Gb + SanDisk Extreme III 4Gb

• Lad dog folk gå klædt som de vil :roller:

Det går da bare ud over dem selv, hvis de har for lidt tøj på - For det første ser folk ned på dem, og for det andet kan de blive forkølede og syge...

Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Lad dog folk gå klædt som de vil :roller:

Det går da bare ud over dem selv, hvis de har for lidt tøj på - For det første ser folk ned på dem, og for det andet kan de blive forkølede og syge...

Og så skide hul i alle de pædofile stoddere de vil tiltrække? Bevares :roller:

Man behøver ikke gå så langt som til egentlige skoleuniformer, men en dresscode ville nok være meget godt ..

Nu hvor jeg er i USA, og har en niece der går i en amerikansk skole, har jeg deres "skoleuniformer" tæt på .. Hvor min niece går, kræver de, at de har skolens t-shirt og/eller sweater på .. Og derudover bruger hun bare alm. jeans .. Det er jo også en måde at løse det på ..

Oprindeligt indlæg af Burger

Og så skide hul i alle de pædofile stoddere de vil tiltrække? Bevares :roller:

Man behøver ikke gå så langt som til egentlige skoleuniformer, men en dresscode ville nok være meget godt ..

Ja ? Man må da tage ansvar for ens handling'er - og de er da ikke så dumme at de ikke selv ved at det tiltrækker forskellige typer folk ...

• der tænker jeg fuldstændig anderledes... INGEN SKOLEUNIFORMER...

og de har ret til at gå som de vil... hvis alle andre mennesker må gå som de vil hvorfor må skoleelever så ikke..... der er da ingen som forbyder mennesker i at gå i udfordrende tøj normalt.. så derfor det er for plat.. lad dem da gå som de vil og så lad dem få de problemer hvis det er, for det er det jeg mener er dårlig opdragelse...

Det hele handler om der hjemme og så må forældrene tage ansvar og ikke skolen...
    sådan er det....

• Kan godt se problemet i, at man kan se alt på bare 12-årige piger bare når de cykler, men at indføre skoleuniformer synes jeg er helt hen i vejret. Ser ingen grund til at gå så drastisk til værks. Nu nævner du, Grillrotten, at mange arbejdspladser har dresscodes osv., men siden hvornår er I nu begyndt at sammenligne voksne og børns tøjstil?

Oprindeligt indlæg af Alaza
    Kan godt se problemet i, at man kan se alt på bare 12-årige piger bare når de cykler, men at indføre skoleuniformer synes jeg er helt hen i vejret. Ser ingen grund til at gå så drastisk til værks. Nu nævner du, Grillrotten, at mange arbejdspladser har dresscodes osv., men siden hvornår er I nu begyndt at sammenligne voksne og børns tøjstil?

Tja, hvad børn render rundt i udenfor er op til forældrene og deres manglende opdragelse af deres børn. Men en skole burde ikke være en modeopvisning eller et sted hvor man kan vise lige så meget som man vil. Det er en arbejdsplads på lige fod med alle andre IMO.

Hvis vi ser bort fra at det er lærenes arbejdsplads til daglig og de skal have et behageligt arbejdsmiljø, så kan jeg ikke se hvad bar røv og måneskin laver på en skole. Hvis pigerne vil vise sin krop frem frem ved at have mindre tøj på end min lille nieces sove-bamse har på og ellers udsende "frække" signaler, så skulle de måske gå et andet sted hen .... fx. en stripklub.

Der er heller ikke nogen der gider se mig rende rundt i en tætsiddende latex-dragt vel ? ... ;) ...

Nu når du snakker om tøjstil, så siger ens tøjstil vel noget om en selv ... Hvad er man så hvis man klæder sig som Julia Roberts i "Pretty Woman" ? ...

Helst ikke 8o :))

Jo da. Et godt gratis grin på gulvet, siger man da ikke nej tak til... :))

• Har du set Anders Matthesens show "Tal for dig selv!"? Hvis du har, så vil du nok kunne huske at rent faktisk tager det her emne op. Han siger bl.a., at det ikke er særligt svært at se forskel på en hottie i 20'erne og en 12-årig med mindre tøj end jeg har på når jeg sover og makrel i hele skallen. Og hvis det er, så er det sq ikke barnet der er noget i vejen med.

Selvfølgelig er det sygt, underligt, whatever at små piger skal vise deres "krop" frem i den alder, men endnu mere sygt er det da, hvis voksne rent faktisk tager det seriøst. Synes, igen, på ingen måde, at løsningen er dresscodes eller lignende, men at forældre får strammet sig lidt op, for det er jo ikke enkelte tilfælde længere.

... har aldrig set Pretty Woman.

Ja ? Man må da tage ansvar for ens handling'er - og de er da ikke så dumme at de ikke selv ved at det tiltrækker forskellige typer folk ...

Kæft du er latterlig at høre på, pigerne følger bare moden og som teenager tænker de jo ikke på alle konsekvenserne.

Jeg har kendt folk som er blevet tæt på at blive voldtaget osv. Så din STUPIDE kommentar kan jeg sgu blive meget sur over.