13-årige må ekspedere i forretninger - Hvad mener du?

• Det rabler da fuldstændig for dem nu ..

Hvad er det lige der går galt for de folk der bestemmer sådan noget? Og hvad er der nu galt med de 14 år og 9 måneder som hidtil har været grænsen for i det hele taget at blive ansat i forretninger?

At Jørgen Hoppe så ikke har styr på, at man skal være 16 år for at købe alkohol m.v. i DK, er en helt anden sag ..

Men hvad mener I om de nye regler? Er det OK, at børn nu må sælge varer de ikke engang må købe, eller er det dybt forkasteligt?

• Skørt.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Men hvad mener I om de nye regler? Er det OK, at børn nu må sælge varer de ikke engang må købe, eller er det dybt forkasteligt?

Idioti af værste skuffe............... :roller: :roller:

Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Jeg kan slet ikke tage det forslag seriøst ! 8o :roller:

Det næste bliver vel at vi får en 5-årig fra Rød Stue, som statsminister ... :)

"Wake up and smell the coffee" - Det har vi da allerede - A. Fjog a.k.a. Bush's lille BoY.... ;) :roller:

Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Jeg kan slet ikke tage det forslag seriøst ! 8o :roller:

Det næste bliver vel at vi får en 5-årig fra Rød Stue, som statsminister ... :)

Vores statsminister er jo allerede som en 5årig? :D hva snakker du om?!

Men angående forslaget, det er for langt ude.

• Hva' sker der for dem....?
    ..Det er sku da for langt ude at sætte en13-årig til at ekspedere kunder...
    IMO er fuldstændig uforsvarligt at sætte en 13-årig til at styrre en kasse...(det er det os med nogle 25-årige, men dem kan man straffe)...!!

13-årige i kassen: :lame:

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.

• Oh sweet lord jesus, hvad bliver dog det næste :boxed:

Det lyder jo som noget vores kære kulturminister kunne have fundet på (dog ikk tilfældet), men mindst ligeså idiotisk som meget af det han lukker ud ..

• Jeg synes at det er fuldstændig absurd.

At en på 13 år, skal sælge øl og cigaretter, det kan jeg virkelig ikke se hvordan det skal hænge sammen.

En ting er i hvert fald sikkert, alle personens venner ved hvor de skal købe deres sprut og smøger fremover.

Jeg har selv arbejdet i en kiosk da jeg var 13. Men der var hverken alkohol eller smøger. I det tilfælde synes jeg godt at de kan, da de så ikke kan presses af andre til at sælge noget.

Så længe der ikke er øl, vind, spiritus eller tobak, så er det fair nok, men så snart det er indblandet, så skal man være 16 år eller derover - det er jo også det man skal være for at må købe skidtet nu.

Men det er jo bare min mening, og da jeg ikke sidder i folketinget, så har jeg ikke så meget at skulle have sagt :D

• Jeg er helt enig, det er jo fuldstændig absurd ...

At jeg så synes man måske burde være 18 for at sælge den slags ting og sager er en anden side af sagen vi ikke behøver at diskutere :]

• Jeg har ikk nogen videre holdning til det med at 13-årige sælger spiritus, her tænker jeg mere på at det ikk gavner arbejdsløsheden, at tillade endnu yngre at arbejde.. :roller:

Det gør jo bare at der er endnu flere der ka få job.. Butikkerne vil måske vælge noget "ungt kød" til at stå og sælge, så er der en person som har arbejdet godt hele sit liv som blir tvunget til at modtage socialbidrag :boxed: Det er ikke helt gennemtænkt vel? :dots:

At de så nu også må sælge spiritus, er også helt hen i vejret, der ka jeg kun tilslutte mig argumenterne i artiklen

• Syntes nu det er en meget go ide.

Unge mennesker nu til dags har meget dyer interesser (PC eks) dansker er vandt til at få i hoved og R** så derfor kan jeg ikke se problemet i man tilbyder unge mennesker at arbejde, jeg kan kun mene det er sundt at lære unde om arbejde/møde pligt og hvad dertil høre.

Hvad angår at de må sælge alkohold og cigaretter.
    Jamen, der skal jo være en voksen tilstede, så kan ikke helt se problemet der.

Jeg selv er 24 men kender mange på 13 år som er hamrende træt af at køre lange tuer i rengvejr til dårlig løn.

At lære hvordan arbejdsmarked hænger sammen, og hvad der forventes af dig, kan kun være et plus for Danmarks fremtid.

Det man kan være urolig for er så: Kommer de 13årige til at tage arbejdet for dem på 35 ? (familie far eks) Fordi en så ung medarbejder er meget billiger i løn.

Oprindeligt indlæg af Ciric
    Hva' sker der for dem....?
    ..Det er sku da for langt ude at sætte en13-årig til at ekspedere kunder...
    IMO er fuldstændig uforsvarligt at sætte en 13-årig til at styrre en kasse...(det er det os med nogle 25-årige, men dem kan man straffe)...!!

13-årige i kassen: :lame:

:stupid:

• Så fordi at de bruger dyrere ting, så skal de stå ved kassen???!!!

Jeg kan lige så godt sige at det går helt galt, 13 årige skal fandme ikke engang arbejde, de skal i skole hvor de hører til.

Burde først at få lov til at arbejde som minimum 15 årige

• Dette er nok det blandt top 10 af dumme forslag der er blevet til fra Venstre's side...... :lame: :lame:

Er helt enig med ham Hoppe-manden ;)

Edit: bare min mening

• Måske skal de have lov til at sidde ved kassen i en mindre butik, men de skal ikke have mulighed for at sælge tobak og spiritus(stavehat? ).

Jeg vil IMO føle mig lidt utryk ved at der sidder en 13-årig knægt bag kassen i den lokale Brugs. Ikke fordi de ikke kan magte opgaven, jeg tror bare ikke at det tager det som et "arbejde".
    Sammen med at alderen for butiksassistenter sænkes bliver det næste at den kriminelle lavalder også skal sænkes. Kunne en 13/14-årig ikke blive fristet hvis der ligger et par 200-kroner på bordet foran dem? De har mulighed for at tage dem uden at få en dom for resten af livet :rolleyes:

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing